Hoi iedereen,
Ik ben vandaag 32 weken zwanger en meet af en toe thuis mijn bloeddruk. Nu was hij gister en vandaag aan de hoge kant, 138/87. Ik heb de rest van mijn zwangerschap gewoon een normale bloeddruk gehad van 110/70. Afgelopen dagen wel druk geweest met klussen in huis.
Nu vroeg ik mij af op meerdere dit hebben gehad en het zich weer normaliseert na wat rustige dagen. Of dat iemand tips heeft. Zodra hij vonden de 90 komt zal ik de verloskundige contacteren, maar zie voor nu geen nood daarin.
Hoge bloeddruk zit wel in de familie...
Mijn vk zei dat bloeddruk over het algemeen in de avond hoger is. En dat ik ...
Ik ga nu ook niet meer met mijn meter thuis meten, al scheelde hij niet veel met de electrische op het werk (ziekenhuis). Maar toch wat minder nauwkeurig dan de handmeter 🥲
Herkenbaar. Bij mij was de bovendruk ook behoorlijk hoger.
Onderdruk niet.
Ze gaven bij mij aan dat als er een verschil van 25 punten in zat, ze het te groot vonden
Ik heb de gehele zwangerschap een lage bloeddruk 96/56 en nu vanaf week 35 opeens 113/75
Is dat normaal zo aan t eind? Ik word er een beetje bang van ookal zit het nog onder de grens het is meer zovan dat het eerder veel lager was.
Ja tegen het einde kan hij iets omhoog gaan!
Zou wel bellen als je angstig wordt.
Ik heb nu ook net gebeld, vk komt zo langs. Met een bloeddruk van normaal 110/60 en nu net gemeten en zit op 142/90 en iets later 132/88.
Zou gewoon even bellen als je je zorgen maakt
Zeker bellen als je je zorgen maakt, al is het ter geruststelling...
Ik ben gister langs de verloskundige geweest voor 2e controle en nog steeds 140/90.. ze had overlegd met de gynaecoloog en die wilde me graag zien. Lab en urine onderzoek is allebei goed gelukkig en de CTG liet ook niets geks zien.
Blijf nu wel onder controle van de gynaecoloog in het ziekenhuis. Dus vanaf nu medisch (wilde sowieso al in het ziekenhuis bevallen). Maar het stelt me in ieder geval gerust dat mn waardes allemaal goed zijn.