4 Reacties
2 maanden geleden
Een zoutoplossing mag altijd. Van A. Vogel is er ook een neusspray met kamille, deze is ook veilig. Overigens mogen andere neussprays(met bijv. xylometazoline) ook, maar slechts kortdurend en niet te vaak
2 maanden geleden
Mijn moeder heeft heel lang lang gehad van dagelijkse bloedneuzen. Zij moest toen van de huisarts met een wattenstaafje vaseline in haar neus smeren, om te zorgen dat alles in haar neus goed gehydrateerd bleef en niet ging bloeden. Eventueel voor het opdrogen en vervelende snot zou je ook een neusdouche met wat zoutwater kunnen gebruiken, maar dat droogt wel juist weer uit en maakt misschien dat je weer meer bloedneuzen krijgt.
2 maanden geleden
Oehhh vervelend! Ik heb ook meer last van droge neuzen /bloed en korstjes.. las dat dat wel echt een zwangerschapskwaal kan zijn, droge slijmvliezen.
Ik zou sowieso geen neusspray gebruiken met xylometazoline, want dat maakt je sliimvlies alleen maar meer kapot, hoe aanlokkelijk het ook is om even lekker te kunnen ademen.
Ik zou proberen 1x per dag een zoutoplossing in te spuiten van A vogel bv en in de avond onder de douche - als je al even in de stoom staat- je neus rustig te snuiten in je handen (haha ja beetje vies i know) zodat je voorzichtig de opgedroogde bloedrestjes eruit snuit.
Je slijmvlies hersteld mega snel dus als je dit een paar dagen volhoud zal het misschien een stuk beter gaan, want veel dingen zoals sprayen, snuiten, peuteren, etc zorgen er voor dat je nooit uit die visueuse cirkel komt.
2 maanden geleden
Ik heb er ook last van, maar gelukkig geen hevige bloedneuzen. Bij mij stopt het eigenlijk steeds weer vanzelf.