29 Reacties

vorig jaar

Hoi! Ik slik ze ook ivm een tweelingzwangerschap, gebruik het nu 6 weken en totaal geen bijwerkingen!

vorig jaar

Ik spuit bloedverdunners vanwege trombose in het verleden. Ik heb geen bijwerkingen

vorig jaar

Ik slik ze ook ivm tweelingzwangerschap en heb zelf geen bijwerkingen! Ik ben weleens duizelig maar dat komt doordat mijn bloeddruk iets te laag is. Hebben ze dat bij je gecheckt?

vorig jaar

Ik slik ze ook vanwege hoge bloeddruk in m'n vorige zwangerschap en ook geen bijwerkingen. Gebruik ze nu 7 weken...

vorig jaar

Hey! Ik moet ze ook spuiten ivm trombose na bevalling bij de eerste. Zijn pilletjes ook een optie?? Mij werd verteld alleen spuiten een optie tijdens zwangerschap 😑 Ik heb naast onderhuidse schijven geen bijwerkingen

vorig jaar

Ik slik ze ook vanwege bmi.. ik ben soms duizelig maar dat komt door de lage bloeddruk

vorig jaar

Heb ze ook. Vorige zwangerschap ook. Ik heb lage bloed druk wat de duizeligheid veroorzaakt niet de bloedverdunner.

vorig jaar

Ik heb verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging omdat mijn moeder dit had bij haar eerste zwangerschap en dit ook mijn eerste zwangerschap is. Schijnbaar is dit genetisch. Ik slik ze nu 2 maanden en geen last van bijwerkingen!

vorig jaar

Ik slik sinds week 13 asaflow (aspirine) is ook een bloedverdunner. Ik heb helaas ook een hoog bmi en kans op zwangerschapssuiker. Aan mijn vaders kant van de familie zit helaas suikerziektes. Vandaar dat ik die al moest slikken zo vroeg. Ik heb geen laat van duizeligheid van de pillen. Maar wel van de groei van de baby op het moment. Ik zit nu op 20 weken maar het groeit nu best wel hard. Alles is gelukkig goed met ons ventje 🥰

vorig jaar

Ik slik aspirine. Mijn BMI is ietsje verhoogd en mijn opa had diabetes. Geen last van bijwerkingen, maar ik neem deze vlak voordat ik ga slapen. Misschien dat dat tegen de duizeligheid helpt? Zelf ben ik wel eens duizelig maar dat komt vanwege een lage bloeddruk.

vorig jaar

Ik heb ook bloedverdunners vanwege hoge bloeddruk aan het einde van mijn vorige zwangerschap en hoge BMI. Ik heb Ascal Cardio neuro, in water dispers tabletjes. Ik heb veel bijwerken. Geen lage bloeddruk, maar wat lager (110/70 - dus echt niet te laag), wel enorm vermoeid, duizelig en vorige week ook wazig zicht. Ik kreeg ook een migraine aanval. Vorige zwangerschap kreeg ik (bij een andere ziekenhuis) andere pillen om te slikken en had geen bijwerkingen. Ik zal vragen of ze kunnen mijn medicijnen aanpassen naar een andere merk/werkstof.

vorig jaar

Ik slik bij deze zwangerschap ook aspirine ivm bij mijn eerste zwangerschap een dysmatuur kindje en ik tijdens de bevalling toch milde zwangerschapsvergiftiging bleek te hebben. Ik slik het iedere avond en merk er eigenlijk helemaal niets van. Verloskundige gaf aan het ook in de avond te nemen ivm eventuele maag klachten. Neem je ze ook in de avond? Of misschien even overleggen met je Verloskundige of je het moment van innemen misschien kunt veranderen? Mogelijk geeft dat verschil?

vorig jaar

Reactie op Misso

Hey! Ik moet ze ook spuiten ivm trombose na bevalling bij de eerste. Zijn p ...
Let op, het gaat hier om 2 soorten bloedverdunners: 1. ASCAL/aspirine > pillen, als je een iets hogere kans hebt om hoge bloeddruk te ontwikkelen (de verloskundige zal je dit vertellen) kan je deze slikken om die kans te verlagen 2. Fraxiparine en vergelijkbare > dit zijn spuiten voor als je een hoge kans hebt op trombose, ter voorkoming van trombose. Jij hebt het over optie 2, wat dus verder niets met optie 1 te maken heeft. Dus jij zal inderdaad moeten spuiten terwijl de dames met optie 1 pillen slikken.

vorig jaar

Reactie op Kelly1012

Ik slik bij deze zwangerschap ook aspirine ivm bij mijn eerste zwangerschap ...
Ik neem ze ook in de avond in stond zelf bij mij op het doosje. Ben zelf vpk dus weet gelukkig zelf wel hoe of wat. Heb tot nu toe geen maagklachten 🤪

vorig jaar

Ik slik Ascal vanwege dysmatuur kindje in de eerste zwangerschap en mijn leeftijd. Ik had enorm veel last van mijn maag en na en week gestart met Omeprazol.

vorig jaar

Ik slik 80 mg aspirine per dag. Dit omwille van mijn leeftijd (41) en mijn bmi die net boven 35 zit. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen

vorig jaar

Ik slik Ascal ivm pre eclampsie in mijn vorige zwangerschap en vroeggeboorte Verder geen hoge bmi oid en geen rare duizelingen.

vorig jaar

vanwege dysmatuur kindje vorige zwangerschap slik ik acetylsalicylzuur 80mg. Slik dit vanaf 16 weken ben nu 20+3, ik heb veel last van mijn maag en vermoeidheid

vorig jaar

Reactie op Vientj

vanwege dysmatuur kindje vorige zwangerschap slik ik acetylsalicylzuur 80m ...
Vanaf 16 weken? Hier moest ik starten vanaf 12 weken. Je kan een maagbeschermer vragen

vorig jaar

Reactie op M_1986

Vanaf 16 weken? Hier moest ik starten vanaf 12 weken. Je kan een maagbesch ...
Oh dat is een verschil, het werd bij mij met 13 weken voorgeschreven en mocht pas starten met 16 weken. Moet het slikken tot 36 weken. Ik heb antagel geprobeerd maar vond het geen succes, ik maak nu gebruik van rennies