29 Reacties
vorig jaar
Ik slik sinds week 13 asaflow (aspirine) is ook een bloedverdunner. Ik heb helaas ook een hoog bmi en kans op zwangerschapssuiker.
Aan mijn vaders kant van de familie zit helaas suikerziektes. Vandaar dat ik die al moest slikken zo vroeg.
Ik heb geen laat van duizeligheid van de pillen. Maar wel van de groei van de baby op het moment. Ik zit nu op 20 weken maar het groeit nu best wel hard. Alles is gelukkig goed met ons ventje 🥰
vorig jaar
Ik slik aspirine. Mijn BMI is ietsje verhoogd en mijn opa had diabetes. Geen last van bijwerkingen, maar ik neem deze vlak voordat ik ga slapen. Misschien dat dat tegen de duizeligheid helpt? Zelf ben ik wel eens duizelig maar dat komt vanwege een lage bloeddruk.
vorig jaar
Ik heb ook bloedverdunners vanwege hoge bloeddruk aan het einde van mijn vorige zwangerschap en hoge BMI. Ik heb Ascal Cardio neuro, in water dispers tabletjes. Ik heb veel bijwerken. Geen lage bloeddruk, maar wat lager (110/70 - dus echt niet te laag), wel enorm vermoeid, duizelig en vorige week ook wazig zicht. Ik kreeg ook een migraine aanval. Vorige zwangerschap kreeg ik (bij een andere ziekenhuis) andere pillen om te slikken en had geen bijwerkingen. Ik zal vragen of ze kunnen mijn medicijnen aanpassen naar een andere merk/werkstof.
vorig jaar
Ik slik bij deze zwangerschap ook aspirine ivm bij mijn eerste zwangerschap een dysmatuur kindje en ik tijdens de bevalling toch milde zwangerschapsvergiftiging bleek te hebben. Ik slik het iedere avond en merk er eigenlijk helemaal niets van. Verloskundige gaf aan het ook in de avond te nemen ivm eventuele maag klachten. Neem je ze ook in de avond? Of misschien even overleggen met je Verloskundige of je het moment van innemen misschien kunt veranderen? Mogelijk geeft dat verschil?
vorig jaar
Reactie op Misso
Hey! Ik moet ze ook spuiten ivm trombose na bevalling bij de eerste. Zijn p ...
Let op, het gaat hier om 2 soorten bloedverdunners:
1. ASCAL/aspirine > pillen, als je een iets hogere kans hebt om hoge bloeddruk te ontwikkelen (de verloskundige zal je dit vertellen) kan je deze slikken om die kans te verlagen
2. Fraxiparine en vergelijkbare > dit zijn spuiten voor als je een hoge kans hebt op trombose, ter voorkoming van trombose. Jij hebt het over optie 2, wat dus verder niets met optie 1 te maken heeft. Dus jij zal inderdaad moeten spuiten terwijl de dames met optie 1 pillen slikken.
vorig jaar
Reactie op M_1986
Vanaf 16 weken?
Hier moest ik starten vanaf 12 weken.
Je kan een maagbesch ...
Oh dat is een verschil, het werd bij mij met 13 weken voorgeschreven en mocht pas starten met 16 weken. Moet het slikken tot 36 weken.
Ik heb antagel geprobeerd maar vond het geen succes, ik maak nu gebruik van rennies