25 Reacties

11 maanden geleden

Ik volg!

11 maanden geleden

Ik had dit ook. Wat ik heb gedaan is tripjes georganiseerd met een goede vriendin en mijzelf ernaar toe gedwongen. Ook zo speciale doek besteld zodat je bedekt bent. Eigenlijk was heer heel relaxt. Je moet er wel even doorheen.

11 maanden geleden

Deze doek Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €20,30 | Ademende Borstvoeding Hoes Voor Baby Borstvoeding Katoenen Mousseline Verpleeghoes Schort Outdoor Privacy Moeder Verpleegdoek https://a.aliexpress.com/_EJp1o9A Of Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €16,29 | Moeder Uitje Borstvoeding Hoes Katoenen Baby Voeding Verpleging Sjaal Verstelbare Privacy Schort Kinderwagen Deken https://a.aliexpress.com/_EGKTth2

11 maanden geleden

Ik draag borstvoedingstruien als ik de deur uit ga. Als je dan moet voeden zie je precies niks. In het begin voelde ik me wat ongemakkelijk maar hoe vaker je het doet hoe minder ongemakkelijk het wordt! En ik kijk ook wel een beetje naar wat voor locatie het is. Soms vind ik het zelf niet prettig en wordt het toch gewoon een gekolfd flesje.

11 maanden geleden

Ik heb het een keer noodgedwongen moeten doen met allemaal vreemden om me heen. Ik kon dus niet zenuwachtig zijn van tevoren, en achteraf viel het echt heel erg mee. Nu denk ik er dus veel makkelijker over. Het enige wat dus werkt is het gewoon doen. De eerste keer is het misschien wel fijn met een vertrouwd iemand op een vertrouwde semi openbare plek. Ik heb een paar voedingstruien gekocht bij de H&M. Dat werkt voor mij heel goed

11 maanden geleden

Ik denk altijd maar zo: mijn baby heeft honger en bv is het beste voor de baby, is helemaal niks om je voor te schamen. En als anderen er moeite mee hebben dan kijken ze maar de andere kant op. Dus ik geef gewoob overal waar nodig bv...heb nu wel een doek in huis, maar bij mijn oudste heb ik altijd gewoon zo bv gegeven. Heb nog nooit vervelende reacties gehad oid, maar het is meer je eigen gevoel erbij. Dus als je jezelf goed erbij voelt gewoon lekker doen 😊

11 maanden geleden

De eerste keer ergens gaan voeden waar je je op je gemak voelt! Ik draag standaard een hemd onder mijn kleding, waardoor ik grotendeels bedekt ben. Je kunt ook wel wat tactisch zitten, met je rug naar het grootste gedeelte van de mensen en niet aan het loop pad. Ik heb er zelf geen moeite mee en als het nodig zou zijn zou ik zelfs kunnen voeden middenin een drukke winkelstraat. Als iemand al wat ziet is het een tepel en tepels zie we in de zomer dagelijks bij mannen. Niet teveel mee bezig zijn!

11 maanden geleden

Reactie op R.maris

Deze doek Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €20,30 | Ademende Bors ...
Ik snap dat je dit koopt maar ik vind dit eigenlijk te gek voor woorden dat dit nodig is. Lijkt wel alsof je een boerka moet dragen als je borstvoeding wil geven.. echt belachelijk. Even on topic; mijn schoonzus deed borstvoeding geven met een bredere sjaal. In de zomer 1 van katoen of net zo'n dunne stof als de hydrofiele doek. Denk dat het inderdaad een kwestie van wennen is. Het is een kwetsbaar moment wat je buiten uitvoert, waar ook nog eens mensen wat van vinden.. dus je nog kwetsbaarder maakt. Zodra je het vaker doet zal het waarschijnlijk ook een beetje normaal gaat voelen.

11 maanden geleden

Reactie op Ajuparaplu

Ik snap dat je dit koopt maar ik vind dit eigenlijk te gek voor woorden dat ...
Ja toch vind ik het fijn om een beetje afgeschermd te zitten. Het was voorbij in het openbaar ook een stap. Ook al is het heel normaal.

11 maanden geleden

Heel eerlijk mij interesseert het niks, als ik met twee pakken melk zou zitten ergens boeit niemand het, als ik een flesje geef interesseert niemand het zich dus ik doe een borst voeding shirt of wijdere trui aan en probeer niet mega in het zicht te zitten dan ben ik toch gewoon netjes als het andere mensen stoort licht dat aan hen ik voed gewoon mn kind

11 maanden geleden

Reactie op Mamasaartje

Heel eerlijk mij interesseert het niks, als ik met twee pakken melk zou zit ...
Ik zou willen dat ik zoveel lef had.😅

11 maanden geleden

Het is denk ik vooral even een drempel die je een keer over moet. Bij de eerste vond ik het ook wat lastiger, nu bij de tweede maakt het me niets uit en ben ik er eigenlijk juist trots op om te laten zien dat ik borstvoeding geef. Wel probeer ik altijd een rustig plekje te zoeken en een beetje in een hoek te gaan zitten. Goede kleding helpt ook een hoop, een shirt/trui waarin je nog zoveel mogelijk bedekt bent. Daarnaast een hydrofiele doek om eventueel nog het e.e.a. uit het zicht te houden als je dat fijn vindt. Wat ook kan helpen is als je bijvoorbeeld in de stad waar je woont 2 of 3 plekjes kent waarvan je zeker weet dat je er makkelijk en rustig kan voeden, dan weet je altijd iets waar je heen kan gaan.

11 maanden geleden

Ik heb er gelukkig zelf geen moeite mee en ik vind het niet fijn om met zo'n doek te voeden, het voelt dan ook alsof ik iets verkeerds doe in plaats van dat ik gewoon mijn kind voed. Mocht er een Gerda zitten die luidkeels vraagt waarom ik me niet bedek, kan zij die doek mooi over haar hoofd doen zodat ze niets ziet. Of ik zeg op heel meelevende toon dat het zo erg is dat ze zo'n last van haar nek heeft, aangezien ze hem niet kan draaien zodat ze me niet ziet. Is nog niet gebeurd gelukkig, maar ik vind het fijn om een gevatte opmerking achter de hand te hebben.

11 maanden geleden

Reactie op Dionaysus

Ik heb er gelukkig zelf geen moeite mee en ik vind het niet fijn om met zo' ...
🤣😂🤣😂🤣😂 een Gerda 🤣😂🤣😂🤣😂

11 maanden geleden

Gewoon doen :) Ik moet zeggen dat ik het bij mijn eerste kindje ook wat moeilijk vond, maar ik ging me er steeds makkelijker bij voelen. Nu voed ik gewoon overal. Probeer er wel op te letten dat ik een beetje met m’n rug naar de mensen zit. En mocht het ergens heel druk zijn gebruik ik een xxl hydrofiele doek, maar dat is meer zodat mijn kindje niet zo snel afgeleid is. Ik zou het gewoon een paar keer proberen, misschien met vriendinnen of je partner erbij zodat je je wat meer op je gemak voelt.

11 maanden geleden

Hier durfde ik het bij de andere 2 wel maar deze dame is nog zo onrustig aan de borst dat ik het vermijd, omdat ze niet rustig netjes drinkt maar ook loslaat of niet aanhapt etc. Morgen een feestje ik vind zo spannend. 1x met uiteten heb ik staand in het invalide toilet gevoed. Stom he

11 maanden geleden

Ik zoek vaak wel een plekje waarbij ik een beetje mn rug wat kan keren naar de mensen oid. En verder doe ik vaak m'n sjaal om, dan kan ik t wat bedekken als ze ineens loslaat oid. Hier namelijk ook af en toe een wat onrustig drinkster. Bij m'n eerste geen last van gehad. Gewoon doen verder! Zelf geen negatieve ervaringen gehad. De meeste mensen zien het niet of kijken er niet naar. Hooguit eens iemand die het alleen maar aanmoedigt 😄

11 maanden geleden

Ik heb van die (vreselijke) kleding voor bv geven. Maar ideaal voor voeden in openbaar. Want je schuift wat, kind eraan en je ziet niks! Echt niet! Gewoon keer proberen op rustige plek (doordeweeks, groot café oid)

9 maanden geleden

Je kan ook van te voren kolven want dat mag je 4 uur buiten de koeling houden vers. Dus gewoon folie of gewoon zo special fles tasje halen. Je neemt je verse melk mee en klaar en met nood aan de man heb je altijd je borsten bij je. Of je hebt zo kolf voor in je bh en kolf ter plaatsen.

9 maanden geleden

Reactie op Dionaysus

Ik heb er gelukkig zelf geen moeite mee en ik vind het niet fijn om met zo' ...
Ik heb gelukkig ook nog nooit opmerkingen gehad, alleen maar bemoedigende knikjes juist alleen. Wel online een keer een verhaal gelezen van iemand die in de kerk in een afgelegen hoekje zat te voeden, daar een opmerking van iemand over kreeg en die persoon werd vervolgens door de heilige gefileerd met “do you think Jesus was bottle fed?!”. Mijn favoriete return ever haha! Dat gezegd hebbende vind ik het zelf het prettigste merk ik als ik een trui oid draag wat wel wat hoger sluit. Op de een of andere manier voel ik me dan toch meer bedekt tijdens het voeden dan met een diep decolleté. Met een trui en hemdje zie je echt niks tijdens het voeden, is alleen tijdens een aanhappen! Dus ik denk dat iedereen vooral moet doen (doek/geen doek/voedingskleding of niet) waar je je zelf prettig bij voelt, anders kan je kind ook niet ontspannen voeden lijkt mij. Oh en iets wat ik mezelf ook vertel als ik die drempel even over moet: ik denk dat 99.9 procent van de mensen liever een mama met een kindje aan de borst in een restaurant ziet dan een huilende baby de hele tijd!