7 Reacties

12 uur geleden

Ik lees even mee , ook geplande keizersnede en wil graag borstvoeding geven maar niet kolven

12 uur geleden

Sja...ik denk dat je dat niet van te voren kan zeggen. Bij de ene lukt het wel om goed op gang te krijgen zonder kolven, bij de andere niet...kan ook iets langer duren, waardoor je de kans hebt wel met kunstvoeding te moeten bijvoeden de eerste dagen

12 uur geleden

Neem vooral even contact op met een lactatiekundige. Zij kunnen je alles vertellen over borstvoeding en wat wel en niet mogelijk is. Als je zo veel mogelijk aanlegt, niet op de klok kijkt en vooral je tijd neemt om veeeeeeel te voeden zou zonder kolven ook moeten lukken.

12 uur geleden

Hier een spoedkeizersnede gehad de vorige zwangerschap, borstvoeding kwam bij mij toen langzaam op gang en heb toen de eerste twee dagen bij moeten kolven in het ziekenhuis. Daarna niet meer hoeven kolven en 9 maanden bv gegeven. Merkte dat het na een keizersnede wel iets minder makkelijk op gang kwam dan na de natuurlijke bevalling van m'n andere dochter.

12 uur geleden

Het is niet onmogelijk, maar het kan wel langzamer op gang komen na een keizersnede. Wat vervelend dat je z'n trauma van kolven hebt. Je hebt verschillende manieren , miss met de hand of z'n vaccum opvangkolfje stimuleren? Of waar zit precies wat de vorige x zo traumatisch was?

9 uur geleden

Onmogelijk is het niet maar er is wel een kans dat de borstvoeding minder snel /niet op gang komt doordat je lichaam bepaalde fasesen overslaat bij de keizersnede. Probeer je kindje echt elke 3 uur aan beide borsten aan te leggen om het te stimuleren en je kan eventueel borstvoeding supplementen gebruiken die er ook bij kunnen helpen. Ik hoorde in het ziekenhuis dat ze ook tabletten hebben om te helpen borstvoeding op gang te brengen maar die willen de pas na 2 weken geven ivm overproductie.

7 uur geleden

Ik heb 2x een spoed keizersnee gehad en had direct bv erna. Of het voldoende is dat weet je nooit precies vooraf, mijn 1e ging best nog een beetje afvallen maar dronk elke 2 uur en soms zelfs vaker. Ik heb niet gekolfd ik heb wel gezegd als haat gewicht te veel afneemt dan probeer ik te kolven óf krijgt ze wat kunstvoeding extra immers is elke 1 a 2 uur voeden én kolven best intens. Maar het lukte prima. In een spoed situatie doorloop je bepaalde fases van de bevalling die je bij een geplande keizersnee niet hebt maar toch is de vraag altijd hoe het gaat lopen. Ik krijg nu ook een geplande keizersnee en probeer er zo relaxt mogelijk in te gaan dat is mijn motto om mezelf vertrouwen te geven dat t lukt.