2 Reacties
één maand geleden
Bij mij ervaarde ik het hetzelfde. Wel handelde ik sneller als ik dacht een ontsteking te ontwikkelen e.d. Ook telt zeker de baby mee hoeveel zuigkracht ze hebben enz. Helaas blijven de ingetrokken tepels, kans op ontsteking en mogelijke overproductie. Zelf kolfde ik naast het voeden ook bij voor de voorraad. Dit voorkwam overproductie en vanzelf kan je dit stukje voor stukje verminderen als alles lekker loopt en heb nooit last gehad van stuwing daardoor. Liever melk weggooien dan die nare stuwing vond ik. Veel succes!! Knap dat je hebt doorgezet de eerste keer! Er zijn veel die afhaken.
één maand geleden
Ik was zelf heel erg van de structuur en het schema voeden bij de eerste ("ze zeggen dat de baby in het begin om de 3u gevoed moet worden dus dan doen we dat maar) en bij de 2e kon ik dat veel meer los laten.
Ik had gedacht dat de eerste veel aandacht nodig zou hebben tijdens het voeden van de 2e masr dat viel mij reuze mee en ging over het algemeen vrij goed.
Qua voeding geven het ik het idee dat het hetzelfde kind was, kwam helemaal overeen.
Verder ging het wel anders omdat bij de eerste de eerste 6 weken hel was (krampjes, onzeker enz)en daarna steeds beter. 4 maand 1 voeding kunstvoeding en vanaf 6 maand langzaam afgebouwd tot haar 1e verjaardag.
Bij de 2e begon vanaf 3 maand de ellende en leken de krampjes te ontstaan. Hij wilde niets drinken alleen bij mij. Tot 1 jaar werd het steeds erger daarna ging het gelukkig beter. Ik ben na 16 maand gestopt met voeden (na af te bouwen) op verzoek van de gynaecoloog wie mij aan hormonen wilde waarbij mijn melk snel zou stoppen.