26 Reacties

12 dagen geleden

Hier bijna hetzelfde, soms na het plassen heel iets bruine afscheiding bij 7 weken, 6 dagen. Sinds gisteren nagenoeg ook geen andere symptomen meer. Ik heb al veel andere ervaringen gelezen en die lopen allemaal uiteen met goede en slechte afloop. Wij hebben morgen een pretecho gepland staan en ben kapot van de zenuwen of we nog een kloppend hartje gaan zien (die hebben we wel gezien bij 6 weken en 3 dagen ☺️). Bij zorgen kan je altijd de gynaecoloog contacteren, misschien kan ze je geruststellen.

12 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad, van week 4 tot week 8. Niks aan de hand, echo was helemaal goed! Ik heb tijdens mijn normale cyclus ook vaker spotting, dus wellicht dat mijn lichaam dit nou eenmaal sneller doet. 20% van de vrouwen heeft wat bloedverlies tijdens de eerste weken van haar zwangerschap (ook na innesteling)! Er is nou eenmaal veel gaande daarbinnen. Vragen die mijn verloskundige stelde waren: -is het bloed helderrood? (Nog steeds kan er niks anders hand zijn!) -heb je ook krampen? -lijkt het bloeden erger te worden? Zo niet you’re all good!❤️ Heb je je echo al gehad? Succes!!

12 dagen geleden

Maar heel herkenbaar hoor, die zenuwen en stress. Kan ook bijna niet anders. Je wil gewoon dat alles goed zit! Hopelijk helpt mijn verhaal 😊

12 dagen geleden

Reactie op EvavanMulken

Ik heb dit ook gehad, van week 4 tot week 8. Niks aan de hand, echo was hel ...
Echt zo super fijn je berichtje 🥹. Ik heb volgende week maandag de 13e mijn eerste echo, dus ook helaas nog geen kloppend hartje kunnen zien. Ik merk dat ik daardoor nog zenuwachtiger word, maar je verhaal helpt echt enorm! Ik heb vandaag even contact gehad met de verloskundige en die stelde ook ongeveer dezelfde vragen als jij. Alleen daarna kreeg ik dus die klontjes, wat me weer ongerust maakte. Wat een rollercoaster zeg die eerste weken 😭❤️

12 dagen geleden

Reactie op Lilith_crystal

Hier bijna hetzelfde, soms na het plassen heel iets bruine afscheiding bij ...
Dankje voor je reactie! Ik hou me er ook maar aan vast dat veel vrouwen dit hebben (en Google me suf….) Wat fijn dat jullie morgen alweer mogen 🤞🏼. Laat je weten hoe het was? ❤️

12 dagen geleden

Reactie op Fleur98

Echt zo super fijn je berichtje 🥹. Ik heb volgende week maandag de 13e mij ...
Dat had ik ook echt die eerste weken hoor. Heel logisch! Hopelijk gaat de echo jou/ jullie rust brengen 😊

12 dagen geleden

Ik heb nu al 2x 2dagen last gehad van bruin verlies. In bij week 5+6. Vorige week vrijdag had ik bij 7+6 paar stipjes rood bloed echt kleine stipjes zondag tot maandag last gehad van bruin verlies ook alle beide dagen inleg kruisje wat best wat in zat en bij het afvegen ook. Gister verloskundige gebeld en vandaag echo gehad. Vandaag 8+3 en is de 2e echo en hier weer een hartje kunnen zien wat ik ook bij 6+3 zag. Ook is het gegroeid en werd mij verteld dat alles er goed uit zag en niks bijzonders te zien was en ik me voor nu verder geen zorgen hoef te maken😁. Ook ik had last van sliertjes die donker bruin waren.

12 dagen geleden

Inmiddels is bij mij het gestopt, het word steeds lichter

12 dagen geleden

Reactie op fredika

Ik heb nu al 2x 2dagen last gehad van bruin verlies. In bij week 5+6. Vorig ...
Heel fijn deze reactie, dankjewel! En gefeliciteerd natuurlijk, wat fijn dat je (weer) een mooi kloppend hartje hebt gezien ❤️

12 dagen geleden

Reactie op Fleur98

Heel fijn deze reactie, dankjewel! En gefeliciteerd natuurlijk, wat fijn da ...
Heb je er dan ook buikpijn bij ?

11 dagen geleden

Reactie op juun-lien

Heb je er dan ook buikpijn bij ?
Nee, niet extreem veel. Ik denk niet anders dan normaal, maar in de onzekerheid denk ik vanalles te voelen

11 dagen geleden

Reactie op Fleur98

Nee, niet extreem veel. Ik denk niet anders dan normaal, maar in de onzeker ...
Wat een onzekerheid hè ?! Ik wel af en toe menstruatie achtige buikpijn . Ik wacht vrijdag af , hopelijk laat de echo een mooi beeld zien 🙏🏻

11 dagen geleden

Reactie op juun-lien

Wat een onzekerheid hè ?! Ik wel af en toe menstruatie achtige buikpijn . I ...
Pff echt hè… het is niet te doen. Ik duim voor je vrijdag! 🤞🏼 Heb je ook last van bloedverlies?

11 dagen geleden

Hey! Ik heb dit ook gehad en werd er ook suuuper onzeker van. De verloskundige vroeg mij dezelfde vragen die hier volgens mij al eens voorbij zijn gekomen over menstruatie buikpijn, helder rood (nog niet altijd heel erg) en nog iets maar weet ik even niet meer. Daarna gaf ze aan dat veel meer vrouwen hier ‘last’ van hebben en dat je het kunt zien als een bloedneus op een andere plek, met een bloedneus is er ook een vaatje in je neus wat ‘knapt’ en de een is er gevoeliger voor dan de ander. Ze gaf ook aan dat hoewel het erg vervelend is, dat het wellicht van bepaalde dingen komt. Bijvoorbeeld gemeenschap, als je lastig naar de wc kunt en meer perskracht geeft etc. Dit vond ik erg fijn om te horen omdat ze het heel normaal uitlegde. Daarnaast heb ik heel stom misschien maar zwangerschaps affirmaties opgezocht op pinterest waar je dus plaatjes krijgt met ‘mijn lijf is gemaakt om een baby te dragen’ en zulk soort dingen wat mij wat zekerder maakt(e) van mijn zwangerschap. Vandaag toevallig weer een klein beetje bruine afscheiding, maar gisteravond ook gemeenschap gehad. Ik ben donderdag 8 weken. Heb de eerste echo gehad en daar zagen we een hartje kloppen. De gynaecoloog gaf aan dat 95% na het zien van het hartje een goede zwangerschap heeft, en daar hou ik mij ook erg aan vast. Het is soms echt suuuper lastig om positief te blijven en vertrouwen te hebben in je lichaam. Dat je het aangeeft en deelt is al een hele goede eerste stap, dan krop je het minder op en zie je dat er meer mensen zijn die dit hebben. You go girl! ❤️

11 dagen geleden

Reactie op Lindy-Lin

Hey! Ik heb dit ook gehad en werd er ook suuuper onzeker van. De verloskund ...
Heel mooi gezegd, dit is wat mijn VK ook vertelde en werd er ook gelijk rustiger van. Die affirmaties is ook echt een goede tip, deze heb ik ook opgezocht en in het begin voelt het misschien knullig, maar het werkt wel positiever te worden.

11 dagen geleden

Reactie op sabdebab

Heel mooi gezegd, dit is wat mijn VK ook vertelde en werd er ook gelijk rus ...
Ja ik ben normaal ook vrij nuchter, maar zulke affirmaties lezen maakt je wel zekerder heb ik gemerkt! ☺️ Jij hebt mij toen ik onzeker was zo fijn geholpen dat ik nu ook dacht ik moet dit ook weer doorgeven 🥰

11 dagen geleden

Reactie op Lindy-Lin

Ja ik ben normaal ook vrij nuchter, maar zulke affirmaties lezen maakt je w ...
Zo lief!! 🥹

11 dagen geleden

Reactie op Lilith_crystal

Hier bijna hetzelfde, soms na het plassen heel iets bruine afscheiding bij ...
Heb je al een echo gehad?

11 dagen geleden

Reactie op nien206

Heb je al een echo gehad?
Ik ben ook benieuwd! Hoop dat alles goed is 🤞🏼

11 dagen geleden

Reactie op Fleur98

Ik ben ook benieuwd! Hoop dat alles goed is 🤞🏼
We hadden er zin in vandaag, na veel tranen van angst de afgelopen dagen hadden we vandaag het vertrouwen om ons frummel weer te zien. Maar helaas, geen hartslag en het heeft niet verder mogen groeien na onze eerste echo. Dit kwam erg hard binnen en we moeten dit samen gaan verwerken. Laat dit je alsjeblieft niet afschrikken, iedere zwangerschap is anders en ieder lichaam reageert anders als het zwanger is. Wij hebben pech gehad, ik hoop dat jullie meer geluk hebben en mogen genieten van een prachtige zwangerschap ❤️