17 Reacties
één maand geleden
Wat ook leuk zou kunnen zijn is de knuffelpop van de HEMA. Daar zit ook een speentje bij en je kunt er kleertjes bij kopen en een setje met een aankleedmatje, luier en flesje. Dan kan je andere kindje ook gaan ‘zorgen’ voor zijn eigen baby. Maar ik weet niet of dat ook hetgeen is waar je naar op zoek bent.
één maand geleden
Ik zit er ook over na te denken! Ook met het oog op de borstvoeding die ik wil geven, denk ik dat mijn zoontje van dan 3 wel wat afleiding kan gebruiken. Ik zit dan te denken aan een koffertje/doosje met leuk speelgoed. Hij is rond dezelfde periode jarig dus dat komt verder goed uit. Maar die Timio is echt een goed idee! Had er nog niet eerder van gehoord. Ik zat ook te denken aan een speelgoedkoffiemachine of ijsjesmaker voor in zijn keukentje, dan kan ie dat soort dingetjes maken op momenten dat ik met de baby bezig ben. Oh ja en een popje dat ie kan aankleden, luier verschonen, kleertjes aan doen. Bij de Hema heb je stoffen popjes (maar die zijn nu uitverkocht).
één maand geleden
Mijn dochter heeft inderdaad ook een pop met buggy/luiertas etcetera (van babyborn). Daarnaast hebben we haar kamer laatst nieuw gemaakt met een speeltafeltje van ikea. Ze is helemaal fan van lego (kan ook met duplo), dus ik had bedacht dat als ik boven borstvoeding geef dan heeft ze ook haar eigen speelhoekje op haar eigen kamer. Ze speelt daar nu al regelmatig als ik boven aan het poetsen/strijken ben.
één maand geleden
Toen mijn tweede geboren werd kwamen er tijdens de zwangerschap natuurlijk ineens allemaal grote meubels en dingen voor de baby in huis en hebben we daarom ook gelijk de eerste een nieuw 'grote meiden' bed gegeven en haar kamertje gepimpt. Toen de baby een maandje of 2 was samen met haar alleen naar theatervoorstelling geweest van Juf Roos. Dit had ik dus gepland om even echt tijd met zijn tweetjes te hebben. Waren maar een paar uurtjes weg maar er wordt af en toe nog steeds enthausoast over gepraat hihi. Mijn vriend heeft in de kraamtijd ook regelmatig haar even op pad genomen of even wat leuks gedaan zoals koekjes bakken oid met ze tweetjes. Denk dat dat uiteindelijk ook het belangrijkste is. (Om bewust alleen-tijd door te blijven brengen met ze, waardevoller dan wat voor cadeau ook). Verder hebben we haar veel betrokken in alles. Samen eerste badje gedaan, boekjes lezen voor de baby etc. Ze was toen net 3 toen haar zusje werd geboren.
Dit x hebben we ze bij het bekend maken allebei een knuffel gegeven van een mama dier met baby. Die poppen van de hema zijn trouwens ook super inderdaad maar hadden ze allebei sowieso al haha. Verder wil ik voor de geboorte een paar matchende outfits voor alle drie de meiden halen als cadeautje. Oh en nieuwe kinderstoelen. De stoel van de nu jongste (dan bijna 2) krijgt de baby dan en de oudste (dan bijna 5) wilt ook graag een stoel (we hebben zo een meegroei stoel, dus ik ben van plan er nog 2 op te scharrelen zodat ze er allemaal 1 hebben. Dat wordt dan dus ook hun "cadeautje" Die van de oudste kunnen we dan mooi gebruiken wanneer de nichtjes/neefjes op bezoek zijn wat vaak zat is.
één maand geleden
Hier denk ik aan een kraammandje met een aantal cadeautjes! Het meeste zal ik via b.v. de action of tweedehands halen. Gaat vooral om het idee dat ze ook wat uit kan pakken en zich daar mee kan bezig houden. Ze is vandaag toevallig 2 jaar geworden en heeft van ons een timio gehad, ook gezien we straks met een tweeling erbij echt wat minder tijd hebben haha. De pop van de HEMA heeft ze ook gekregen, echt een aanrader!
Voor nu heb ik dit als ideeën voor in het kraammandje:
Servies speelgoed (kan ze helpen de gasten te verzorgen)
Boekje
Iets Educatiefs
Knutsel spullen
Kleding (?)
Sieraad (bv klein armbandje)
één maand geleden
Reactie op 098765432111
Toen mijn tweede geboren werd kwamen er tijdens de zwangerschap natuurlijk ...
En dit is inderdaad echt een goede! Lekker erop uit en quality time, al is het maar even een uurtje. Dat zijn wij ook zeker van plan met wat hulp van de opa’s en oma’s.
één maand geleden
Mijn zoontje is ook 2,5 als de baby komt. Ik denk eraan om een microstep te kopen, die wilde ik nog graag voor hem en we zijn met sinterklaas en met kerst op de NICU met onze baby, dus ik wil graag een beetje een groot cadeau voor hem geven waar hij lang plezier van zal hebben
één maand geleden
Reactie op 098765432111
Toen mijn tweede geboren werd kwamen er tijdens de zwangerschap natuurlijk ...
Dit lijkt mij ook het allerbelangrijkste, dat 1 vd ouders activiteiten met alleen de oudste blijft doen juist de eerste weken/maanden. Om meteen te laten zien: we zien jou nog steeds, niet alles is meteen anders.
4 dagen geleden
Wij hebben ook een kadomand klaar staan voor onze dochter van 2,5. Wat erin gaat: een memory spel. Een dominospel. Een zeemeermin voor in bad te spelen, gepersonaliseerd bestekje. En een oude iPad met koptelefoon. Die laatste niet pedagogisch verantwoord maar voor af en toe even haar eigen momentje kunnen pakken als baby huilt oid lijkt het mij goed en fijn.
4 dagen geleden
Uitgerekend rondom Sinterklaas, dus de kleine man wordt genoeg verwend denk ik. Papa heeft in elk geval al cadeaus in huis gehaald (ook al zouden we het niet vieren:p) en de oma's kunnen t ook niet laten.
Wat ik wel een leuke vind die hij in de kraamweek krijgt is een stoffen pop van Little Dutch (Hema heeft een vergelijkbare, maar ik vind die van Little Dutch mooier:p) waarbij je luier aan kan doen en fles kan geven etc.
3 dagen geleden
Wij doen een groot cadeau. Een microstep, maar dat is omdat ik nu elke dag naar het AMC al moet vanwege een aangeboren afwijking van onze baby. Over max 4 weken zal ik bevallen zijn en dan zitten we in het Ronald McDonald. Dus met sinterklaas en met kerst ook. Dat gaan we niet vieren, want ik wil niet een feestdag vieren terwijl ik niet bij mijn andere kind kan zijn. Hij moet namelijk op de NICU en daar mag mijn zoontje niet komen. Wij willen gewoon echt iets geven waarvan we weten dat hij er mega blij mee gaat zijn. Ook een beetje voor ons gevoel, dat hij dat verdient omdat het voor hem ook zo hectisch gaat zijn vooral de eerste tijd. Als ik zou bevallen van een gezond kindje zou ik denk ik gewoon een leuk kleinigheidje doen. Ook een leuke tip, om je andere kindje een cadeautje te laten uitkiezen voor de baby. Mijn zoontje heeft helemaal zelf (2,5) een knuffeltje uitgekozen die hij uiteindelijk aan de baby mag geven en hij heeft het er de hele tijd over zo schattig haha