21 Reacties

vor 3 Monaten

Hoi! Ik ben ook zo erg aan het twijfelen, ik volg ff mee

vor 3 Monaten

Wij zetten een ledikant op zijn/haar eigen kamer en een wieg op onze slaapkamer.

vor 3 Monaten

Mijn man wil liever de baby niet in onze kamer maar ik hoop dat ik borstvoeding kan gaan geven en dus hebben we een wiegje gekocht. Past precies aan mijn kant.... Ik heb liever eigenlijk day de baby gelijk in zijn eigen kamer leert slapen maar voor de ochtenden lijkt het mij wel gezellig

vor 3 Monaten

Wij hebben een cosleeper en een ledikant. Ik ga proberen om borstvoeding te geven. Op aandringen van mijn partner hebben we een cosleeper gekocht.

vor 3 Monaten

Ik heb een wiegje voor in het begin in onze slaapkamer en een ledikant in haar eigen slaapkamer. Dit ook zo gedaan met onze eerste dochter 🥰

vor 3 Monaten

Wij hebben een cosleeper op onze kamer en een ledikant op haar eigen kamer. In de nacht zal ze bij ons slapen en op een gegeven moment de dutje overdag in haar eigen kamer. Bij onze eerste dochter ook zo gedaan en had hierdoor geen moeite met in eigen kamer slapen . Met 6/7 weken helemaal over naar eigen kamer omdat ik zelf niet kon slapen door alle geluidjes 😅 dus hou er rekening mee dat je soms een cosleeper maar heel kort gebruikt. Anderen gebruiken hem wel weer langer hoor

vor 3 Monaten

Wij hebben een ledikant besteld voor in haar eigen kamer maar ook een 3-in-1 stoel/co-sleeper dus als we die niet meer als co-sleeper gebruiken voor boven/beneden dan wordt het een kinderstoel.

vor 3 Monaten

Wij hebben bij de eerste een cosleeper gehad voor ongeveer 6 maanden. Het was super gezellig en leuk voor nacht voedingen (ook al geen live borstvoeding gegeven, dat lukte niet, maar was de plan. Maar samen op de kamer was goed voor goede hechting. Dan met 6 maanden in een ledikant in haar eigen kamer. Geen problemen met de transitie. Bij de tweede doen we het ook zo, 6 maanden blijft de baby in de cosleeper en dan krijgt de oudere eigen peuterbedje en de ledikant gaat naar de kleine. 😉👍

vor 3 Monaten

Wij hebben ook lang getwijfeld, maar hebben gekozen voor de cosleeper, dit omdat het ledikant dat wij hebben gekozen een meegroei bedje is tot 4 jaar. En ik het kindje de eerste nachten wel op onze kamer wil hebben. Doe wat voor jou goed voelt,er is geen goed of fout 😉

vor 3 Monaten

Wij hebben alleen een ledikantje. die staat eerst bij ons en daarna op eigen kamertje.

vor 3 Monaten

Co-sleeper sowieso! Je baby wordt geregeld wakker in de nacht en met bv blijf je in de weer (meestal) dus vind ik het persoonlijk fijner om m’n baby dicht bij me te hebben. Wij slapen met de baby samen in bed en/of co-sleeper, kindjes hebben die geborgenheid nog zó hard nodig. Met een ledikant moet je toch elke keer je bed uit en met een co-sleeper schuif je je baby bij je. (Mocht je kv geven moet je er sowieso uit, dus dan zou het niet zoveel uitmaken lijkt mij)

vor 3 Monaten

Ik vond bij mijn dochter, hoe minder moeite het kost haar 's nachts te verzorgen, hoe minder vermoeiend. Met een cosleeper hoefde ik een hele nacht mijn bed niet uit. Met een ledikant moest ik toch iedere keer het bed uitstappen om haar eruit te kunnen halen en dat vond ik echt veel vermoeiender, ookal stond het ledikantje naast het bed. Ook is het fijn dat je met een cosleeper in de koude winter niet onder je dekens vandaan hoeft. Grote voorstander van een cosleeper dus! Voor mij betekende dat een betere nachtrust!

vor 3 Monaten

Reactie op Chillah

Wij hebben een ledikant besteld voor in haar eigen kamer maar ook een 3-in- ...
Mag ik vragen waar vandaan klinkt handig

vor 3 Monaten

Wij hebben nog een cosleeper van de eerste, maar wij slapen samen. Zoontje van 2,5 slaapt tussen ons in snachts en daarom gaan we een ikea ledikantje ophogen en een kant eruit zagen zodat we een cosleeper hebben in de grootte van een ledikantje

vor 3 Monaten

Wij hebben een ledikant voor in haar eigen kamertje en voor de eerste maandjes een co sleeper. Zou graag borstvoeding gaan geven dus lijkt dit me echt het handigste. Ook denk ik dat een baby de eerste maanden die extra geborgenheid nodig heeft

vor 3 Monaten

Reactie op joy12345

Wij hebben nog een cosleeper van de eerste, maar wij slapen samen. Zoontje ...
Je hoeft hier niks in te zagen hoor. Wij hebben dit ook bij onze dochter gaan gewoon 1 kant weggelaten zodat iedereen wel de eigen ruimte had en zij de geborgenheid voelde die ze nodig had

vor 3 Monaten

Reactie op panda 123

Mag ik vragen waar vandaan klinkt handig
Is de maxi cosi Alba! Bij baby dump besteld..leek me ook handig voor in de woonkamer. Wij willen geen box namelijk :)

vor 3 Monaten

Hier ook een co-sleeper bij ons op de kamer en een wat groter bed op de eigen kamer. (70x140). Dat beviel ons goed bij de eerst en gaan we bij nr 2 ook zo doen. Mijn man was in eerste instantie huiverig om de kleine op onze slaapkamer te hebben, maar het viel ons heel erg mee! Ik vond het erg prettig om niet op te hoeven staan/om te lopen naar een andere kamer om de baby te voeden 😊

vor 3 Monaten

Wij gaan (net als bij de eerste 2) weer voor een co-sleeper. Ten eerste erg praktisch met borstvoeding en ik ben ook niet van het ‘ze moeten direct leren op eigen kamer te slapen’. De baby heeft 9 maanden veilig in je buik gezeten, natuurlijk wil je baby daarna dicht bij jou blijven. Dat is de natuur. Bij andere zoogdieren zoals katten of apen blijven de baby’s ook lekker dichtbij de moeder slapen. Dat alleen slapen komt vanzelf wel.

vor 3 Monaten

Wij hadden bij de eerste een wiegje aan het bed, vond het zelf niet fijn. Als ik haar wilde wiegen of mijn hand op haar buik wilde leggen dan moest ik met me arm er over heen hangen . Doet opgeven moment erg pijn kan ik je vertellen😂. Voor de 2e hebben we nu een co sleeper gehaald