8 Reacties
2 dagen geleden
Ik heb de cosleeper ook en matrasje is prima qua dikte.
Mijn dochter was ook prematuur en ik bakerde haar in een hydrofiel in en na ongeveer 2 maanden kon ze in de puck a baby peep die heb ik nog lang gebruikt! Dat was wel fijn want een hydrofiel wurmde ze los.
En vele andere slaapzakken en inbaker zakken waren veel te groot en te los.
Bij de snuzpod zit ook een extra poot/standaard zodat je het bedje stabiel schuin kunt zetten voor bijv. Reflux (heel handig)
Als ik merkte dat mn dochter onrustig was (avond) dan was ze soms haar begrenzing in de cosleeper kwijt want ondanks dat het een wieg is, was dit met haar prematuren lijf soms best nog ruim... dan pakte ik het babynestje erbij en legde ik die in de wieg. Ik lag dan vrijwel altijd naast haar te lezen of wat te kijken en dan was ze veel rustiger.
Voor de nacht haalde ik hem wel altijd weg maar zij kon in de avond gewoon een aantal uren echt onrustig blijven waarbij ze dan ook niet altijd bij mij wilde liggen.
2 dagen geleden
Reactie op Liefsvan
Ik heb de cosleeper ook en matrasje is prima qua dikte.
Mijn dochter was oo ...
Aah oke top! Deed je dan nog iets van lakens/dekens erover. Hier bakenen we ook in met hydrofiel want ze houdt zichzelf wakker met de armpjes haha. Wil dit thuis zeker ook doen. Wilde al een puck a baby piep bestellen maar dan wacht ik daar nog eventjes mee!
2 dagen geleden
Reactie op togle10
Inderdaad! De deken moet dubbel gevouwen worden en is best dik. Als ik dit ...
Heel herkenbaar. Meestal heb je toch hydrofielen genoeg, en onze kraamhulp vond het ook in orde.
En voor wat betreft inbakeren: mijn zoon is destijds ook prematuur geboren en bleef zichzelf slaan, ook in een puck a baby peep.
Niet gezegd dat die slecht zijn hoor, maar het is soms aftasten wat wel en niet werkt. Bij ons pakte volledig inbakeren (Pacco) goed uit. Wordt soms ook wat van gevonden, maar de broodnodige rust kwam tenminste weer in huis.
2 dagen geleden
Reactie op escg
Heel herkenbaar. Meestal heb je toch hydrofielen genoeg, en onze kraamhulp ...
Ja dat zeker! Ja na een aantal keren tussen voedingen door maar niet in slaap vallen en zichzelf wakker houden merk ik dat het begrenzen van de armen gewoon heel fijn is. Ze is dan binnen twee minuten vertrokken. Ze hebben me hier uitgelegd dat dit veel voorkomt bij prematuren omdat ze soms de spier-coördinatie nog niet helemaal onder de knie hebben. Benen heeft ze gelukkig (nog) heel stil haha! Al met al zeker een goede keus hier want beter slapen is meer zelf drinken is hopelijk snel de sonde eruit💪🏼💪🏼. On-topic: ik ga dan inderdaad gewoon een extra laag eronder maken die dan zorgt dat het allemaal een beetje in balans blijft als ik de dekens eronder stop.