21 Reacties

7 maanden geleden

Yes!

7 maanden geleden

Yes ik ook

7 maanden geleden

Oh kijk! Voor mij is het de eerste dus ik ben nog een beetje zoekende naar informatie of we bijvoorbeeld extra controles nodig hebben. Hoe ver ben jij nu? En is het voor jou ook de eerste of niet? Misschien is het fijn om een beetje te sparren 😊

7 maanden geleden

Hier ook! Voor mij is het de tweede, bij de eerste wist ik nog niet dat ik coeliakie had. Voor zover ik weet zijn extra controles niet nodig, maar ik ben nog niet bij de vk geweest.

7 maanden geleden

Reactie op Moosje221

Hier ook! Voor mij is het de tweede, bij de eerste wist ik nog niet dat i ...
Gefeliciteerd allemaal. Ik heb ooit eens gelezen dat je als coeliakie patiënt je extra moet laten monitoren, maar misschien valt het allemaal mee. Ik heb de vraag vandaag in ieder geval neergelegd bij mijn mdl-arts dus daar word ik nog over teruggebeld.

7 maanden geleden

Voor mij is het de tweede. Heb bij de eerste geen extra controles gehad. Zwangerschap was super verlopen en een mooi en gezond kindje die zelfs iets voorliep op zijn groeicurves en gewicht.

7 maanden geleden

Reactie op Lahebro

Voor mij is het de tweede. Heb bij de eerste geen extra controles gehad. Zw ...
Wat fijn om te horen! Hopelijk gaat het deze keer dan net zo voorspoedig 😊

6 maanden geleden

Reactie op Jc123

Gefeliciteerd allemaal. Ik heb ooit eens gelezen dat je als coeliakie pat ...
Heb je hier nog reactie op gehad? En ik ben benieuwd of jullie extra supplementen slikken? Mijn verloskundige keek heel vragend toen ik over coeliakie begon, ik vraag me af of ze wist wat het was 😅

6 maanden geleden

Reactie op Moosje221

Heb je hier nog reactie op gehad? En ik ben benieuwd of jullie extra supp ...
Ja, in principe zijn er geen extra controles nodig. Wel gaf ze aan dat zwangere vrouwen sneller schildklierproblemen krijgen en met coeliakie ligt dat nog net even iets hoger. Verstandig om dus te bespreken met de verloskundige en wellicht af en toe te laten testen. Ik slik alleen Davitamon zwanger compleet incl visolie. Op advies van de verloskundige. Verder moeten wij de intake nog krijgen, dus ben benieuwd of ze er iets van weten 🤭

6 maanden geleden

Ik heb ook coeliakie. Ben gisteren voor het eerst bij de vk geweest en zij gaf aan dat er in principe geen extra controles nodig zijn. Ik merk dat ik nu ik zwanger ben wel banger ben om per ongeluk toch iets van gluten binnen te krijgen (als ik ergens anders eet). Hoe gaan jullie hiermee om?😊

6 maanden geleden

Reactie op LiSc89

Ik heb ook coeliakie. Ben gisteren voor het eerst bij de vk geweest en zij ...
Ben je dan vooral bang om ziek te worden, of uit angst voor de gevolgen voor je kindje? Dat laatste valt namelijk volgens mij wel mee, het is ook niet gezegd dat je kindje ook coeliakie heeft. Voor jezelf is het vervelend als je ziek wordt, maar dat is het ook denk ik. Ikzelf eet wel gewoon buiten de deur en ben daarbij net zo strikt als anders. Enige wat ik nu lastig vind is dat ik door de zwangerschap op nog meer dingen moet letten en er soms op een menu kaart weinig over blijft daardoor 😅

6 maanden geleden

Reactie op Moosje221

Ben je dan vooral bang om ziek te worden, of uit angst voor de gevolgen voo ...
Ja dat vind ik inderdaad ook lastig, nog minder keuze!😅 En ik ben dol op Sushi, ik begrijp hier en daar dat dat moet kunnen zolang het geen rauwe vis en/of vlees bevat en dat zou ik ook prima kunnen, maar ik vind het wel lastig me er aan over te geven.

6 maanden geleden

Reactie op Moosje221

Ja dat is echt lastig hè. Wij waren vorige week op vakantie en gaan dan normaal gesproken elke dag in een restaurant eten, maar na de 4e dag was ik de pasta wel zat. Haha. Over 7 maanden gaan we lekker uit eten😂

6 maanden geleden

Reactie op Moosje221

Dank voor je reactie, ik denk dat het gewoon een beetje tussen de oren zit. De keuze is inderdaad erg beperkt vaak nu😂

18 dagen geleden

Heeft één van jullie toevallig glutenvrije beschuit met muisjes gevonden? Ik vind een heleboel alternatieven voor geboortetraktaties, maar het lijkt me leuk om gewoon een beschuitje mee te kunnen eten. De beschuitjes zijn wel te vinden, nu de muisjes nog…

18 dagen geleden

Reactie op Moosje221

Heeft één van jullie toevallig glutenvrije beschuit met muisjes gevonden? ...
https://www.stadsgenootjes.nl/ Glutenvrij & 100% vegan

17 dagen geleden

Reactie op Moosje221

Heeft één van jullie toevallig glutenvrije beschuit met muisjes gevonden? ...
Waar vind jij het beschuit? De muisjes heb ik al, alleen nu nog het beschuit. Gewoon niet te vinden..

17 dagen geleden

Ik wil het mijn visite trouwens ook geven, want ik wil geen gluten in huis. Mijn dochter reageert zo heftig op een kleine besmetting al, dat ik geen zin heb om na elk bezoek gelijk grondig schoon te moeten maken. Het beschuit moet wel eetbaar zijn voor mensen zonder coeliakie haha.

17 dagen geleden

Deze zijn echt een lekker alternatief voor beschuit! Ook mijn man die wel gluten mag, heeft deze liever dan beschuit. Zijn ietsje minder bros dan beschuit. Tussen melba toast en beschuit in. Deze doen wij en dan met glutenvrije muisjes ☺️

14 dagen geleden

Reactie op Nobeltje

Waar vind jij het beschuit? De muisjes heb ik al, alleen nu nog het besch ...
Ik weet niet of die ik heb dan geschikt zijn 😁 Ik heb boekweit beschuit van rude health, nog niet geproefd maar ik verwacht dat ze -aangezien het van boekweit is- wel echt anders smaken glutenvol beschuit. Het is alleen voor mezelf en ik ben niet gek op muisjes dus ik vermoed dat ik er hooguit 1 of 2 zal eten als ouders- en schoonouders op bezoek komen. We hebben als alternatief geboorte macarons overwogen. Niet zo traditioneel als beschuit met muisjes, maar misschien wel een optie om de gluten buiten de deur te houden.