4 Reacties

één maand geleden

Zelf denk ik dat het ziekenhuis afhankelijk is. Misschien dat je verloskundige praktijk je kan helpen met deze vraag beantwoorden? Zij zijn sowieso te bereiken en hebben vaak wel korte lijnen met het regionale ziekenhuis.

één maand geleden

Je kunt ten alle tijden de verloskundige bellen, of het nou lichamelijk of psychisch is. De POP poli zal waarschijnlijk in kantooruren zijn. De verloskundige bereikbaarheidsdienst zal je doorsturen naar de desbetreffende crisisdienst.

één maand geleden

Klopt, in psychische crisis kan je je verloskundige bellen of als het helemaal los staat van de baby, kan je ook contact opnemen met de huisartsenpost. Zij kunnen dan eventueel doorverwijzen naar de crisisdienst van de ggz (ik werk in de ggz) De meeste vormen van psychische hulpverlening vallen binnen kantoor uren, de pop poli ook. Net zoals in het ziekenhuis, daar is ook de SEH alleen open voor lichamelijk onverwachte problemen.

één maand geleden

Voor acute crisis moet je zover ik weet altijd de huisartsen post bellen en dan schakelen zij met de crisisdienst van de reguliere ggz. De ggz belt je en schatten in of ze naar je toe moeten komen. Mijn ervaring op werk is dat ze alleen komen als iemand een acuut en ernstig gevaar is voor zichzelf of anderen. Als je het psychisch moeilijk hebt en een luisterend oor nodig hebt, kan je kijken op deluisterlijn.nl