13 Reacties

één maand geleden

Ohh ik heb dit ook echt heel erg!! Word er soms zelfs gek van haha dus ik denk dat het wel een beetje bij dit termijn hoort. Zelf nu 26+4

één maand geleden

Hier vooral onderin de buik last. Voornamelijk als ik werk krijg ik ontzettende last aan het einde van de werkdag. Dag dat ik vrij ben dramt het de hele dag door, zo gespannen het dan nog is. Hoort er helaas bij, was bij mijn eerste ook zo. Goed luisteren naar je lijf

één maand geleden

Ja ik herken je gevoel! Zelf heb ik dan wel het idee dat ik iets te veel gedaan heb / stress heb. Als ik ga wandelen wordt het eerst erger, maar daarna minder. Ik heb er sinds week 26 last van, nu 29 weken. Ik heb ook niet het idee dat het harde buiken zijn, want het is idd en continu gespannen gevoel. Ongemakkelijk vind ik het.

één maand geleden

Ik heb het ook vooral na inspanning, bv klusje thuis doen. Dan kan ik echt een paar dagen lang een beurs en gespannen gevoel hebben. Lijkt op een soort spierpijn. Grote maaltijden doen ook vaker pijn nu (30w)

één maand geleden

Ik herken het ook! Begon al bij 18 weken en heeft bij mij wel echt te maken met te veel doen en/of te veel in een oncomfortabele houding zitten. Op vrijdag & zaterdag geef ik sportlessen en sta ik dus lange tijd. Zelfs als ik zondag de hele dag thuis ben en veel lig trekt het vaak maandag pas weer echt bij. Een paar uur rustig aan doen of goed slapen is dus niet (meer) genoeg helaas. Gister juist veel gezeten, maar bootje varen met ongemakkelijke bankjes en later eten aan een picnic tafel zonder rugsteun. Van het wat voorover leunend zitten krijg ik op precies dezelfde manier last…

één maand geleden

Herkenbaar. Ik heb het idee dat het ook met de groei van de buik te maken heeft

één maand geleden

Ik herken het ook. Zeker wanneer ik een dag veel in beweging ben geweest. Niet altijd tot de beschikbaarheid (in ieder geval bij mij niet), maar een bad werkt heerlijk verlichtend. 🥰

één maand geleden

Heel herkenbaar, de spanning op de buik heb ik sinds week 25 al. Maar je voelt de buik groeien en de baby eenmaal als je slaapt of lekker languit kan relaxen wordt het weer zacht. Dat heb ik

één maand geleden

Ik ook, vooral ‘s avonds 😩

één maand geleden

Ik had dezelfde klachten. Mijn verloskundige noemde het toch echt harde buiken en teveel doen. Er is een groeispurt rond 27 weken, maar het moet geen dagen of weken achtereen aanhouden, zei ze. Dat deed het bij mij wel. Ik ben minder gaan werken en wat ik wel werk, kan en mag volledig thuis. Sindsdien gaat het aanzienlijk beter. Ik heb nu alleen nog om fysieke redenen harde buik: ver en/of snel lopen, volle blaas, scheppende baby... dat hoort er wel bij.

één maand geleden

Rust nemen ! Minder werken of minder huishoudelijke taken doen! Harde of gespannen buik betekend eigenlijk gewoon dat je te druk ben geweest..

één maand geleden

Hier ook! Ik werd doorgestuurd nar t ziekenhuis daar zagen ze continu harde buiken op de ctg mn urine had een iets verhoogde ontsteking waarde dus het kan door een blaasontsteking komen die prikkelt de baarmoeder. In de zwangerschap zijn klachten van een blaasontsteking totaal anders, de huisarts ontdekt het niet altijd ziekenhuis na mijn ervaring wel. Ook moeten ze niet alleen een sneltest doen maar altijd op kweek zetten.

één maand geleden

Ik heb het al sinds week 5 en ben nu bijna 29 weken. De hele dag gespannen buik en meerdere keren per dag harde buiken die ruim een uur aanhoud. Gynaecoloog heeft het nooit willen onderzoeken en zegt dat het normaal is. Herken dit totaal niet uit mn eerste zwangerschap. Toen heb ik nooit 1 harde buik gehad