24 Reacties

2 jaar geleden

Hee! Ik deel ook de liefde voor crossfit! Zelf sport ik nu even 6 weken niet. Dit is omdat wij heel lang hebben moeten wachten op ren zwangerschap en ik pas wil gaan sporten als ik zeker weet dat het hartje klopt. Ik krijg van mijn coach een aangepaste workout. Dit lijkt mij heel fijn. Misschien lun je dit aangeven bij jouw coach? Liefs, Isabella

2 jaar geleden

Ik crossfit ook en vind het ook erg lastig wat verstandig is! Ik wil mijn lijf niet overvragen maar wel graag fit blijven. Daarnaast twijfel ik heel erg of het slim is om zo vroeg (ben ongeveer net zover als jij) het al met mn coaches te bespreken… Dat van de hartslag wist ik bijvoorbeeld al niet🙈😱

2 jaar geleden

Reactie op Allebasi

Hee! Ik deel ook de liefde voor crossfit! Zelf sport ik nu even 6 weken nie ...
Heeey een mede crossfitter! Helemaal begrijpelijk vanuit jouw pov. Goed punt betreft kloppend hartje. Dat realiseerde ik me gister toen ik nog hspu deed… Ik neem jouw advies mee en even pas op de plaats. Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Jedijel

Ik crossfit ook en vind het ook erg lastig wat verstandig is! Ik wil mijn l ...
Heyyy! Ik zit in hetzelfde schuitje en wil het dus ook nog niet delen met mijn coach. Ik ben al wel begonnen met bekken oefeningen dmv filmpjes op YT. Dat kan wellicht ook handig zijn! Ik zal jullie verder op de hoogte houden als ik updates heb! X

2 jaar geleden

Ik crossfit ook maar wil het nog niet tegen de trainers vertellen, daar vind ik het te vroeg voor. Gelukkig is scalen bij crossfit heel normaal dus ik pak wat minder gewicht en ga in de wod wat minder snel, dan komt het voorlopig wel goed gok ik. De VK zei ook dat je dit kan blijven doen zo lang het goed voelt, alleen niet té intens (te hoge hartslag), te veel gewicht, of te veel focus op de rechte buikspieren. Ik heb ergens ook gelezen dat je geen belt moet gebruiken als je zwanger bent, maar dat lijkt me sowieso niet nodig aangezien echt hoge gewichten liften niet handig is. Lekker blijven sporten lijkt me heerlijk zo lang het kan! :)

2 jaar geleden

Hoi allemaal, Ik ben helemaal geen crossfitter, maar bij de box in ons dorp geven ze wel powermama! Voor zwangeren en na de bevalling. Naast een workout wordt er ook veel aandacht besteed aan je bekkenbodem en hoe je kracht kunt zetten waarbij je de buik zo min mogelijk belast (namelijk uitblazen terwijl je kracht zet). Ik heb zelf ook wel gesport bij een fysio tijdens de zwangerschap en dat was prima, maar bij powermama krijg je net dat extra beetje theorie en begeleiding om echt goed ermee bezig te zijn. Weet niet of dit bij jullie in de buurt ook wordt aangeboden?

2 jaar geleden

Reactie op L0123

Ik crossfit ook maar wil het nog niet tegen de trainers vertellen, daar vin ...
Heyyy! Ja snap ik dus ook helemaal. Hoe ver ben jij? Scalen is inderdaad normaal dus daar ga ik ook aan toegeven en gewoon een beetje toneelspelen. Wat we volgens mij allemaal moeten doen deze periode. Goede tip nog betreft de belt. En je hebt helemaal gelijk. Lekker blijven sporten en letten op onze hartslag en buikspieren! X

2 jaar geleden

Reactie op NaomiLizzie

Hoi allemaal, Ik ben helemaal geen crossfitter, maar bij de box in ons dorp ...
Hi!! Woow dit is een goede! Ik ga gelijk even kijken of dit in de buurt wordt gegeven. Bij onszelf helaas niet in de box maar wellicht kan ik dit zelf introduceren zodra alles bekend is hahah! X

2 jaar geleden

Heyhey, ik fitness en doe hiit workouts. Mijn broer is de trainer dus ik vind het enoooorm lastig. Ik verzin nu iedere keer een smoesje en doe stiekem wat rustiger aan maar. Goed luisteren naar je lichaam en doen wat goed voelt denk ik, goed drinken en uitkijken voor hitte lees ik overal🫶🏼

2 jaar geleden

Reactie op kartika94

Heyyy! Ja snap ik dus ook helemaal. Hoe ver ben jij? Scalen is inderdaad ...
5+6 als het goed is :) Jij?

2 jaar geleden

Hallo allemaal! Zelf ben ik 5+5 en heb het een van de Crossfit coaches toch verteld aangezien dit ook een erg goed vriendinnetje van mij is. Zij is overigens ook meerdere cursussen gedaan voor het begeleiden van zwangere vrouwen tijdens het sporten. Zelf trainde ik altijd 5x in de week en ze gaf aan dat ik de eerste 12 weken gewoon kan blijven doen wat ik altijd deed, als ik maar goed naar mijn lichaam luister. Nu schaal ik inderdaad makkelijker de workouts mocht ik misselijk zijn of iets dergelijks. Zodra je spanning gaat voelen op de buikspieren moet je die inderdaad lekker met rust gaan laten! Geniet van de zwangerschap allemaal 🫶🏼

2 jaar geleden

Reactie op L0123

5+6 als het goed is :) Jij?
Spannend ook! Ik 5+2 ☺️

2 jaar geleden

Reactie op EvaaEvaa

Heyhey, ik fitness en doe hiit workouts. Mijn broer is de trainer dus ik vi ...
Heey! Ooh wat moeilijk als je broer de trainer is. Volhouden met smoesjes verzinnen en toneelspelen. Maar inderdaad fijn advies dit, vooral ook uitkijken voor hitte en goed blijven drinken! X

2 jaar geleden

Reactie op Juudje1996

Hallo allemaal! Zelf ben ik 5+5 en heb het een van de Crossfit coaches toch ...
Heey! Wat fijn dat je het hebt kunnen delen alvast met een goed vriendinnetje EN coach. Ideaal. Ook mooi dat ze cursussen heeft gedaan. Klinkt allemaal heel goed en positief. Mocht ik vragen hebben over bepaalde oefeningen dan weet ik je te vinden! Inderdaad: fijne zwangerchap allemaal en geniet! 🤍

2 jaar geleden

Ik probeer vaak 2 x in de week te crossfitten. Ik lees dat het beter is om vanaf het begin niet te gaan hardlopen, touwtje springen, box jumps en burpees te doen. Dat zit regelmatig in je schema.

2 jaar geleden

Hoi allemaal, ik ben nu 4 weken zwanger. Ik ben CrossFit coach & pre- & postnataal coach (o.a. PowerMama). Als je wil sparren over wat je wel en niet mag doen omdat je het je coach nog niet wil vertellen dan mag je het altijd vragen aan mij.

2 jaar geleden

Reactie op Riks

Hoi allemaal, ik ben nu 4 weken zwanger. Ik ben CrossFit coach & pre- & ...
Ooee wat fijn! Ik zou graag willen weten wat ik wel mag doen, hoe hoog mijn hartslag mag zijn? Ik ben erg voorzichtig omdat onze kinderwens heel lang heeft moeten wachten. Sinds ik hormonen spuit bben ik niet meer gaan sporten en me lichaam letterlijk in rust stand gebracht. Ik mis crossfit enorm en zou toch graag weer willen beginnen. (Nu 4 weken geleden). Heb je tips? Liefs!

2 jaar geleden

Reactie op 92zuideezee

Ik probeer vaak 2 x in de week te crossfitten. Ik lees dat het beter is om ...
Hiii! Mooi doel en inderdaad niet de dingen doen of scalen die je benoemt. Vanochtend toch weer automatisch burpees gedaan…. Moet nog zo wennen aan scalen 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Riks

Hoi allemaal, ik ben nu 4 weken zwanger. Ik ben CrossFit coach & pre- & ...
Hii! Gefeliciteerd ook met je zwangerschap. Fijn om een coach in ons midden te hebben. Ik was idd ook benieuwd naar hartslag advies en nog niet bekende scalingsopties los van bv de bekende baby burpees en box pushups. Fijn dat je hebt gereageerd, we weten je te vinden! 😎😉

2 jaar geleden

Reactie op Allebasi

Ooee wat fijn! Ik zou graag willen weten wat ik wel mag doen, hoe hoog mijn ...
In principe mag je in het eerste trimester nog heel veel doen. Houd bij alles wat je doet rekening met: - Druk op de bekkenbodem (zwaar gevoel). Dan is de oefening te zwaar. - Urineverlies. Dan zet je te veel druk op je bekkenbodem. - Tuut op de buik. Dan zet je te veel druk op je rechte buikspieren. (Dit zal in trimester 1 niet zo snel voorkomen) - Pijn. Waar dan ook in je lichaam. Dan is de oefening te zwaar. - Oververhitting (buiten adem raken). Qua hartslag kan je aanhouden dat je continue 6 aaneengesloten woorden kan blijven zeggen. Dus als iemand iets aan jou zou vragen tijdens je workout wil je niet alleen ja of nee kunnen antwoorden. Verder: - Doe geen 1/3/5RM of max lifts meer. Doe 8 of meer herhalingen waarbij je nog 2-3 reps in de tank hebt. - Stop met bewegingen die een hoog val risico hebben. - Gebruik geen gewichthef riem meer. - Stop met het doen van wedstrijden. - Bouw rust in tijdens de training. - Blijf praten. - Leer door te ademen of uit te ademen vlak voor je kracht zet. - Leer de connectie tussen je bekkenbodem en ademhaling te vinden. Rechte buikspieren kan nog, maar ik zou nu alvast je schuine buikspieren ook sterker maken.