16 Reacties
8 dagen geleden
Troep is een groot woord. Sommige zijn er geen voorstander van omdat merken als Vitakruid hun marketing "goed" geregeld hebben 🫣
Je kindje kan overigens op welk type olie toegevoegd wordt, er
wel op reageren, maar dat was hier met alle vitamine D zo. Van huismerk tot duur merk.
8 dagen geleden
Reactie op Hopebaby.
Onze Kraamzorg gaf inderdaad duidelijk aan beter geen Davitamon te halen. E ...
Wat gek, mijn Kraamzorg kwam juist met die van de kruitvat Davitamon die koop je dan samen in een pakket. Vitamine K 8 weken en vitamine D aanraak jaar.
Gek dat ieder bedrijf ons weer wat anders verteld
8 dagen geleden
Vermoedelijk omdat deze op basis van pinda olie is. Pinda dien je pas in een later stadia rustig te introduceren vanwege mogelijke allergieën. Zelf kijk ik altijd naar de ingrediënten van supplementen, iets op basis van zonnebloemolie sla ik ook altijd over. Zonnebloemolie = omega 6 = ontstekingsbevorderend. Ik zou dan zelf kiezen voor iets op basis van olijfolie = omega 3 = ontstekingsremmend. Ik heb voor de baby straks de druppels van het merk Laveen gehaald, verkrijgbaar bij Hollands & Barrett
7 dagen geleden
Het gaat vooral om de vulstoffen, Davitamon wordt gemaakt met arachide olie en je geeft er 5/10 druppels van per dag en heeft nog een extra vulstof erin zitten (E-nummer).
Laveen bijvoorbeeld wordt gemaakt met extra vierge olijfolie en je hebt er maar 2 druppels per dag van nodig, is dus ook geconcentreerder dus dat verklaart de prijs.
7 dagen geleden
Ik heb die van vitakruid gehaald.
In de merken zoals dagravit, davitamon etc zitten onnodig bewerkte hulp en vulstoffen in.
vandaar dat ze het troep noemen. Maar gewoon doen waar jij je goed bij voelt! 😊
7 dagen geleden
Reactie op Van1naar3
Verlosmoeder heeft een waardevolle reel hierover geplaatst op Instagram. We ...
Ja die post kan ik dus niet meer vinden. Heb haar een berichtje gedaan maar ze reageert niet 😕
7 dagen geleden
Bij ons was juist Davitamon aangeraden, mits we het kunnen betalen. (is een dure merk). Ik heb combo van borstvoeding / poedervoeding gegeven (door weinig moedermelk). Vitamine D is aangeraden (door GGD en Voedingscentrum en de kraamzorg) tot 4 jaar, vitamine K was aangeraden de eerste maanden bik borstvoeding, maar we ml moesten goed opletten hoeveel poedermelk voeding was per dag gegeven. (ik geloof) als het al 500 ml was, dan geen vitamine K (er is genoeg in het poedermelk en kan ook teveel zijn), anders gewoon geven. Ik heb melk gekolfd en kon precies zien hoeveel moedermelk / poedermelk heeft mijn dochtertje per dag naar binnen gekregen. En idd davitamon heeft ook 2 soorten vitamine D druppels op oliebasis, op arachideolie en op andere olie. De kraamzorg heeft alleen de andere olie aangeraden als in de familie pinda allergie al bekend is. Zo niet, gewoon de arachideolie basis is prima. Vooral op oliebasis, omdat het suikervrij is. Anders maakt het niet zo veel uit. En ja, als Davitamon te kostbaar uitkomt(dat is afhankelijk van iedereen hun eigen portemonnee , kan ook prima bijvoorbeeld Kruidvat eigen merk, geen verschil echt in de Vitamines volgens de kraamzorg. Ik heb nu voor de tweede net zo makkelijk Davitamon gehaald (vitamine D en K).