15 Reacties
9 dagen geleden
Lekker de deur uit gaan hoor!
Ik had bij de vorige rond de 38 weken wel dat ik niet meer alleen verder weg ging, niet meer alleen auto rijden bijvoorbeeld. Want als je weeën hebt is dat niet heel fijn.
Maar als je weeën beginnen of je vliezen breken, heb je nog wel de tijd voordat de kleine zich daadwerkelijk meldt.
En daarbij: Als je in de buurt bent van mensen dan zit je nooit zonder hulp toch? 😁
9 dagen geleden
Het valt er niet zo maar uit wordt hier altijd gezegt. Lekker doen wat goed voelt en wat je kunt!
9 dagen geleden
Doe waar je je goed bij voelt, maar ik zou zeggen probeer nog lekker genieten van je verlof! Ergens een theetje/koffietje doen met vriendin/moeder/oma, lekker wandelen, nog wat leuks kopen voor de baby, heerlijk toch🥰
9 dagen geleden
Juist van genieten zolang het nog kan. Straks lukt het wellicht niet door herstel van je bevalling en een baby die niet in een kinderwagen “wil” of temperatuur nog niet goed heeft. Ik ga idd niet meer alleen met de auto ver weg maar fietsen en wandelen heerlijk!
9 dagen geleden
Bij mijn eerste bevalling toen de weeën ‘s ochtends begonnen hebben we samen nog een flinke wandeling gemaakt (echt dik 2 uur) en zijn we ‘s avonds nog uit eten geweest. Onze zoon werd pas de volgende dag rond 14:00 uur geboren. Je kunt echt tijd zat hebben en je heel lang prima voelen!
8 dagen geleden
Lekker gaan hoor! Ik heb twee kinderen en ga echt niet alle dagen/hele dagen thuis zitten dan wordt ik gek. Lichamelijk wel veel klachten maar ergens kopje koffie drinken lukt mij nog wel, of eventjes anderhalfuur met hulp van een oma een uitstapje maken met de kinderen. Ik ga alleen niet nog uren rijden en al helemaal niet alleen haha
8 dagen geleden
Lekker doen wat goed voelt. Bij de vorige zwangerschap ben ik met 39 weken nog een hele dag naar de efteling geweest (een uur van ons huis) en 2 dagen voor de bevalling nog naar ‘verre’ familie geweest om sinterklaas te vieren. Nu zou ik daar niet meer over na moeten denken hoor, maar toen voelde dat goed.
Vaak, niet altijd, begint een bevalling juist wanneer je ontspannen bent. Daarom dat heel veel vrouwen ook s’nachts bevallen. En de partner er al heel vaak bij is.
8 dagen geleden
Gewoon de deur uit. Overal in Nederland zit je dicht bij een ziekenhuis (realatief aan andere landen dan) dus als er iets gebeurt, is het okay.
Hier 36 weken met veel lichamelijk ongemak. Maar ga wel vaak de deur uit (musea, dierentuin, etc). Met kids (dan zorg ik wel voor ondersteuning en ik heb een scootmobiel gehuurd) of zonder kids (gewoon lunchen met vriendinnen ofzo).