19 Reacties

5 maanden geleden
December zegels zijn 8 cent goedkoper dan de andere zegels. Gewone zegels zijn even duur als geboortezegels. Zoals de mevrouw van het post nl punt waar ik het kocht, ze kunnen niet door de envelop heen kijken of er een geboortekaartje of kerstkaartje inzit. Dus je kunt ze prima gebruiken. Het kan alleen gebeuren dat het versturen misschien iets langer duurt. Maar volgens post nl krijg je alleen voorrang met rouwpostzegels.

5 maanden geleden
Heel toevallig van de week nog met mijn moeder over gehad, je kan ze gebruiken maar post met december zegels hebben een langere levertijd 3 - 4 werkdagen dan normale post met 1 - 2 werkdagen.

5 maanden geleden
Reactie op GetalenteerdeRoos756026
December zegels zijn 8 cent goedkoper dan de andere zegels. Gewone zegels z ...
Precies dit kreeg ik ook te horen, dus ook decemberzegels gekocht. Geboortezegels zijn alleen voor het mooie, niet sneller qua bezorging.
En post duurt deze tijd van het jaar toch altijd langer. Lijkt me ook sterk dat ze alle decemberzegels er apart uit filteren om later te gaan bezorgen 🤔

5 maanden geleden
Reactie op Snen
Precies dit kreeg ik ook te horen, dus ook decemberzegels gekocht. Geboorte ...
Post met decemberzegels gooi je hier in een aparte bak.
Maar er wordt wel degelijk gesorteerd op soort postzegel.
Een gewone postzegel of geboortezegel zal altijd meer prioriteit hebben dan kerstzegel.

5 maanden geleden
Reactie op M_1986
Post met decemberzegels gooi je hier in een aparte bak.
Maar er wordt wel ...
Achja tegenwoordig krijgt iedereen het toch wel te horen via whatsapp. Kaartje is een beetje mosterd na de maaltijd. Beetje extra tijd maakt dan ook niet meer uit.