22 Reacties

12 dagen geleden

En wat vind je anders van Sophia en William?☺️

12 dagen geleden

Ik zou voor je gevoel gaan en het is niet raar vooral omdat het niet in familie/vriendenkring echt voor komt. Dus als ik jou was zou ik meisje Sophie doen en wel leuk voor je man om deze naam door te geven. Alvast gefeliciteerd ❤️

12 dagen geleden

Ben wel benieuwd hoe jouw dochter heet van 1,5? Sophie zou gewoon moeten kunnen en anders eventueel Sofie? Qua mannennaam; ik vind beide namen niet zo mooi maar het is jullie kind en als jullie de naam mooi vinden, dat is het allerbelangrijkste! Sofie en Raf misschien? Succes met kiezen !

12 dagen geleden

Nee, ik vind dat niet zo raar. Met een collega, met wie ik goed contact heb, heb ik ook een soort 'namenmatch'. Haar naam scheelt 1 letter met de naam van mijn oudste zoon. De naam van haar dochter scheelt straks 2 klinkers met mijn zoon die zo geboren wordt. En al die vier de namen hebben dezelfde beginletter. Ik zit er niet mee, ik heb haar tot heden ook nog niet gehoord. Wat je mooi vindt is voor het leven, cru gezegd een collega is dat niet per se :)

12 dagen geleden

Waarom zou het raar zijn? Je kan toch de naam mooi vinden en waarom zou je dan je eigen kind niet die naam geven?

12 dagen geleden

Reactie op BlackFairy

Waarom zou het raar zijn? Je kan toch de naam mooi vinden en waarom zou je ...
Hormonen doen rare dingen met je denk ik. 🫣

12 dagen geleden

Reactie op nynke34

Ben wel benieuwd hoe jouw dochter heet van 1,5? Sophie zou gewoon moeten k ...
Onze dochter heet Noa. Smaken verschillen, gelukkig maar. Anders zou iedereen op de wereld hetzelfde heten. Ik vind Raf dus een verschrikkelijke naam, komt ook omdat mijn dochtertje een giraf atijd zo noemt..

12 dagen geleden

Reactie op ssoutje

Ik zou voor je gevoel gaan en het is niet raar vooral omdat het niet in fam ...
Lief! Dankjewel! Ja zou ook wel bijzonder zijn om het door te geven, ik vind het alleen niet zo origineel. 😊

12 dagen geleden

Van twijfel komt twijfel. En hormonen kunnen ook een rol spelen inderdaad. Helemaal niet gek dus. Ik ben ervan overtuigd dat een naam altijd moet wennen en dat het wennen pas echt begint nadat je de knoop hebt doorgehakt of zelfs pas als je kindje er is. Noa, Sophie en Willlem, ik vind het prachtig (niet dat dat uitmaakt) ☺️

12 dagen geleden

Nee kan Pieter ook nog als 2e naam gebruiken, dus Willem Pieter

11 dagen geleden

Reactie op Mies206

Nee kan Pieter ook nog als 2e naam gebruiken, dus Willem Pieter
Het wordt waarschijnlijk Willem Pieter inderdaad 🥰

11 dagen geleden

Reactie op Caatjeh

Van twijfel komt twijfel. En hormonen kunnen ook een rol spelen inderdaad. ...
Lief, dankjewel!

11 dagen geleden

Reactie op LMDV

Hormonen doen rare dingen met je denk ik. 🫣
Snap ik wel ergens hoor! Als dit echt voelt als DE naam voor jou en je bent er echt zeker van zou ik het gewoon doen. Anders ga je echt spijt krijgen. Het is immers ook "maar" een collega imo.

11 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! Wij verwachten een zoon en hebben een naam waar we dol op zijn. Toevallig heet mijn collega haar zoon ook zo. Is inmiddels 7 en destijds ook op kraambezoek geweest. Ergens ben ik bang voor de reactie maar stel zij neemt ontslag of ik. Je bent niets meer dan collega's. En ik heb mij voorgenomen te zeggen dat deze naam altijd al op mijn lijstje stond...lekker doen dus!

11 dagen geleden

Zelfde naam als een collega zou ik gewoon doen. Misschien is Pieter-Willem of Willem -Pieter nog een idee? Dit soort klassieke namen werken goed in een combi.

11 dagen geleden

Mijn collega heeft een paar maanden voor mij een dochter gekregen met de naam die wij uiteindelijk ook kozen. Twee weken na mijn verlof ben ik bij het bedrijf weggegaan en heb ik hem nooit meer gezien. Ook buren (overkant straat) kozen deze naam een paar maanden voor ons. We zijn vlak na de geboorte verhuisd en promt heeft de dochter van onze nieuwe buren dezelfde naam. Ik zou daarom nooit perse met anderen rekening houden. Overigens is het een naam die voor ons gevoel nooit vaak voorkwam 🙈 dus het zegt ook niet altijd wat. Buiten deze mensen ken ik niemand van wie de dochter zo heet..

11 dagen geleden

Tenzij die collega ook wekelijks bij je thuis over de vloer komt en de kinderen met elkaar bevriend zijn vind ik de afstand groot zat voor dezelfde naam. Zou daar zelf persoonlijk geen moeite mee hebben. En Willem is super leuk, vind ik zelf leuker dan Pieter 🤭

11 dagen geleden

Pieter-Willem vind ik zeker een geslaagde midden weg! En klinkt misschien beetje hard maar mensen komen en gaan in je leven en je kind blijft als het goed is in jou leven... Dus ik zou daar lak aan hebben en het gewoon doen!!:)

11 dagen geleden

Wij hebben altijd de grens getrokken bij collegas. Omdat je , zoals meerderen hier al noemen, wss niet je hele leven collegas blijft. Zou dus gewoon lekker voor Sophie gaan.

10 dagen geleden

Reactie op mommyxx

En wat vind je anders van Sophia en William?☺️
Wel leuk, maar niet zo leuk als Sophie en Willem. Noa eindigt ook op een a, en dat willen we bij de tweede al niet. William vindt ik te veel op Willem lijken, kunnen we dat net zo goed doen.