13 Reacties
één maand geleden
Reactie op Sarah90B
Wekelijks hebben wij een doppler onderzoek. Ons kindje is geschat op p2.
Hoeveel weken ben jij ? Ik ben nu 27+4 en moet volgende week eerste doppler meting
één maand geleden
Hier ook klein kindje. Krijg elke 2 weken een groeiecho met doppler meting.
Die is tot nu toe steeds keurig geweest. Maar ook ons kindje zit vooral met buikje op/net onder de P grens. Dus even aankijken hoe het verloopt.
Ons eerste kindje was ook heel erg klein met de geboorte.
1960 gram met 37 weken.
Ik ben nu 27+1 en heb de 14e volgende metingen.
één maand geleden
Wij hebben dinsdag de doppler meting. Maar dus geen idee in welke P onze diva zit. Ben ook erg benieuwd ! Maar wat als ze te klein zijn? Laten ze dan kindje langer zitten dan 40 weken of
één maand geleden
Wij hebben ook iedere week een doppler onderzoek. Onze baby is geschat op p6. Het beentje loopt wat achter en was bij de vorige meting onder de p2. Om deze reden zijn we doorverwezen voor een GUO in het Erasmus MC. Heeft iemand hier ervaring mee?
één maand geleden
Reactie op mommyitisx
Wij hebben dinsdag de doppler meting. Maar dus geen idee in welke P onze di ...
Als een kindje te klein is en niet goed groeit, zeker op het einde, dan is de kans groot dat de placenta niet voldoende werkt. In dat geval laten ze een kindje echt niet zitten voorbij de 40 weken, omdat dat meer risico’s heeft. Buiten de buik kan het kindje dan adequaat gevoed worden en goed gaan groeien. In de buik zal de groeiachterstand alleen maar groter worden doordat er niet voldoende voedingsstoffen bij de baby komen. Zolang baby groeit volgens de curve(alleen dan er onder) is er volgens mij niet direct een reden om in te leiden en kan het zijn dat je wel over de 40 weken heen gaat