4 Reacties
2 dagen geleden
Dat klinkt inderdaad als gewoonte.
Droomvoeding is overigens niet wakker maken/wakker worden. Maar slaperig/of slapend de fles drinken.
Wij gaven altijd een droomvoeding. Die ze dus slapend liggend op dronk tot 5 maanden. Daarna gewoon gestopt omdat ik begreep dat het daarna gewenning kon worden.
Kun je niet de hoeveelheid minderen of meer water dan melk geven en zo langzaam stoppen?
2 dagen geleden
Bij mijn oudste dochter ben ik met ca 15 mnd gestopt, toen sliep ze eindelijk de overige nacht door dus durfde ik het wel aan. De eerste avonden gewoon getroost als ze wakker werd (werd ook automatisch wakker rond 22.00 uur) en daarna sliep ze zelf door. Het wordt inderdaad een gewenning van die kleintjes dat ze wakker worden voor een voeding.
Succes!!
2 dagen geleden
Wij hadden ook het idee dat het gewenning is en ons kindje slaapt dan ook altijd. Toen een paar nachten niet gegeven maar al die nachten kwam hij dan tussen 12 en 2 ergens en liet zich dan niet troosten en schreeuwde echt alles bij elkaar tot hij melk had.. Dronk de fles dan ook volledig leeg, altijd! Dus zijn weer teruggegaan naar de droomvoedingen. Soms is hij wel wakker maar vaak ook (half) slapend rond 22.00
8 uur geleden
Wij hebben he geleidelijk omlaag geschroefd, van 6 schepjes, 5, 4, 3, 2 (elke stap +- 1 week aangehouden) en dan nadat ze gewend was met 2 schepjes, gewoon niet meer wakker gemaakt, wel fles meegenomen naar de slaapkamer (ik zou get wel geven als ze wakker raakt die tijd anders niet), 3 dagen gedaan, er geberde niets, ze sliep door, dus nu al 2 weken slaapt ze door en we maken de fles niet eens meer aan. Ze is nu 1 jaar en 1 week.