18 Reacties
vorig jaar
https://www.vulpesgoods.com/product/elektrische-draadloze-borstkolf-pro-v2-2-stuks/?_gl=1*191z708*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQiAwOe8BhCCARIsAGKeD57D-BNB2Da-HTFnN_qAJwn2dmUQMLoZhwPmS8j3jFC23khrDao3mCwaApdHEALw_wcB
Ik heb deze en vond deze erg fijn! Helaas na 3 weken de borstvoeding gestopt maar ik ga ervan uit deze met een 2e kindje weer te gebruiken!
vorig jaar
Hii, ik had eerst dubbele elektrische kolf van vulpes good, waardeloos de zuigkracht was voor mij te weinig en gingen snel kapot, daarna toch naar de medela freestyle gegaan, ideaal, met de eerste ook van medela gehad en die werken toch het beste vind ik.
Met Philips avent ben ik niet echt bekent, maar misschien andere moeders hier wel :)
vorig jaar
Ik gebruik de evite ( witte versie) en werkt prima! Ik ben blij met handsfree en Kolf meer dan met een muurkolf, daar ben ik te ongeduldig voor.
vorig jaar
Bij mijn oudste 2 dochters heb ik altijd een elektrische kolf van medela freestyle flex gebruikt. Met van die flesjes er aan, dus die moet je zelf vasthouden, of een kolfbh gebruiken.
Deze werkte altijd prima en melk opbrengst was ook altijd goed.
Deze heeft het helaas niet overleeft tot baby nr 3.
Ik heb nu echt zo'n draadloze kolf aangeschaft van Youha gen 2.
Dit zijn van die cups die je in je bh doet.
Het is heel fijn dat je gewoon kan rondlopen tijdens het kolven, zeker met 3 kids in huis.
Het is inderdaad minder makkelijk afleesbaar, maar wat wel heel handig is is een app die verbonden is met de kolven. Op deze app kan je lezen hoelang je aan het kolven bent en welke stand je gebruikt enzo.
Wat ik het nadeel vind van deze wearables is dat het 2 losse kolven zijn, ze lopen dus nooit gelijk.
Ook tot nu toe lijkt mijn melk opbrengst niet heel veel te zijn. Maar dat kan ik nog niet helemaal met zekerheid zeggen want ik heb ze nog niet heel lang, en heb nu zelf heftige griep, dus misschien dat mijn productie zoiezo wat lager is nu.
vorig jaar
Reactie op nikki_w
Bij mijn oudste 2 dochters heb ik altijd een elektrische kolf van medela f ...
Je productie kan ook lager zijn omdat je ondertussen dingen aan het doen bent en zo minder ontspant / oxytocine aanmaakt :) probeer eens een keer gewoon op de bank te zitten (eventueel naar je kindje kijkend)
vorig jaar
De Vulpes Max geprobeerd, na 1 week deed 1 kolf het al niet meer. En niet krachtig genoeg. Nu de Ardo Alyssa handsfree besteld (motor draag je aan een koord langs je lichaam), deze schijnt krachtiger te zijn. Komt vandaag binnen dus nog niet getest!
vorig jaar
Ik heb bij de eerste 2 de avent gebruikt i.c.m. een kolfbh. Helaas zit je gewoon echt even "vast" als je moet kolven i.v.m. oplaadsnoer. Aangezien ik veel in de auto zit voor mn werk (en de avent niet via de usb kabel oplaad in mijn auto) heb ik nu voor de youha gekozen. Prima kolf, lekker dat je gewoon je ding kan doen tijdens het kolven.
vorig jaar
Reactie op Infantulus
Je productie kan ook lager zijn omdat je ondertussen dingen aan het doen be ...
Afgelopen dagen alleen maar zittend in bed gekolft 🙈 i.v.m. griep en mijn baby streds de middag even door oma werd op gehaald zodat ik even kon slapen🙏, maar zag mijn productie alleen maar verder zakken.
Maar ik heb alle vertrouwen hoor dat het zich straks weer helemaal hersteld als ik ook weer ben hersteld.
vorig jaar
Ik gebruik nu sinds een week de Medela Freestyle handsfree en ben daar heel tevreden over. Het liefst blijf ik rustig op de bank zitten maar mocht het nodig zijn dan kan ik even tussendoor wat doen. Voorheen had ik een Medela Harmony gehuurd vanuit het ziekenhuis maar met de freestyle krijg ik nu meer. De harmony deed bij mij flink zeer waardoor ik er echt tegenop zag en ik had er echt een hekel aan dat ik vast zat.
vorig jaar
Ik gebruik de evite roze handsfree kolf en ben daar erg over te spreken! Werkt heel makkelijk, is compleet (incl. melkbewaarzakjes). Ik vond het 'aanleggen' heel simpel, ging gelijk goed eigenlijk. Je kan tijdens het kolven aflezen hoe lang je bezig bent en welke stand, niet hoeveel ml je al hebt maar je kan wel zien hoe vol de opvangbakje al zitten om een idee te krijgen.
vorig jaar
Reactie op RVDV2024
Ik heb deze ook nu 2 weken en bevalt goed. Ik kan ondertussen dingen in huis doen of de baby aan 1 borst voeden terwijl ik de andere kolf. Je kan idd niet goed aflezen hoeveel ml eruit is maar vind dat niet zo'n probleem. Enig nadeel is dat ie per kolf uit 5 losse onderdeeltjes bestaat die je steeds handmatig moet reinigen en weer in elkaar zetten maar dat is denk ik bij veel kolven zo.
vorig jaar
Als je een kolf aanschaft voor je werk zou ik voor een “ouderwetse” gaan. Dan ga je ook echt even rustig zitten om te kunnen kolven i.p.v. toch mobiel zijn, waardoor je eerder geneigd bent om tijdens je kolf tijd toch te gaan werken. Over het algemeen brengt de ouderwetse ook meer op.
Ik heb zelf de ardo calypso gebruikt. Goede service vanuit het bedrijf en een fijne kolf.
Voor handsfree kolven heb ik deze;
Bekijk Vulpes Goods® BabyCare - Handsfree Borstkolf - Elektrische Draadloze Borstkolf - Draagbaar – Elektrische Kolf - Incl. 30 Moedermelkbewaarzakjes, Borstvoeding informatie, Reistas & Borstschildverkleiners op: https://www.bol.com/nl/p/vulpes-goods-babycare-handsfree-borstkolf-elektrische-draadloze-borstkolf-draagbaar-elektrische-kolf-incl-30-moedermelkbewaarzakjes-borstvoeding-informatie-reistas-borstschildverkleiners/9300000082254470?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Prima kolf voor erbij, als je een middag/avond weggaat. Ik gebruik hem niet voor dagelijks complete voedingen kolven.
vorig jaar
Ik heb de Elvie stride 2.0, superfijn ding! Vond zelf een kolfconsult wel echt de moeite waard, had meerdere handsfree kolven die niet goed aansloten en daardoor weinig opleverden. Dus op zich wel de moeite waard ook om iets verder voor te rijden.
Ik vind zelf een handsfree kolf wel écht veel fijner dan 1 die je vast moet houden. Ook met een handsfree kolf kun je namelijk prima rustig gaan zitten, maar je hebt ook de optie om even gauw iets te pakken bijvoorbeeld als je dat vergeten bent. Qua opbrengst merk ik geen verschil met de ardo niet-handsfree die ik bij ons vorige kindje had.
vorig jaar
Reactie op Fiore1
Bedankt voor je bericht! Waarom heb je gekozen voor twee kolfapparaten?
Ik kolf met de ardo flink meer dan met de handsfree variant. Ook heb ik grotere borsten waardoor een handsfree kolf niet altijd helemaal juist aansluit, waardoor ik hem een soms toch wat vast moet houden. Dit vind ik niet erg als ik alleen even kolf voor een middagje weg, maar wel als ik dit 3 a 4 dagen in de week, 2x per dag moet doen op mijn werk.
vorig jaar
Ik heb die momcozy - uit amerika een nieuwe trend. De opbrengst is wel goed maar stroomt soms over omdat die te vol zit maar dat is slecht te zien. Overigens moet je met die handsfree eigenlijk ook gewoon stil zitten ivm de productie is mijn ervaring met die momcozy, het levert toch het meeste op als je stil zit en een beetje voorover gebogen zelfs.
Ik vroeg me ook wel af of er dames hier zijn die een handsfree kolf hebben die niet lekt bij veel beweging?