22 Reacties

één dag geleden

Klopt dan moet je een pret echo boeken

één dag geleden

Ik heb elke 2 weken een groei echo in het ziekenhuis. Maar voor ik medisch werd had de verloskundige wel al verteld dat ze normaal na de 30 weken echo geen echo's doen maar alleen hart controle en voelen, tenzij je een hoger bmi hebt dan doen ze wel een echo omdat ze het dan makkelijker kunnen zien dan voelen.

één dag geleden

Vandaag een echo gehad met 33+3. Ging prima 👍

één dag geleden

Wij hebben na de 20 weken echo er geen meer gehad. Maar in onze praktijk plannen ze er nog een rond de 35 weken! Dus volgende week hebben we die. Maar verschilt volgens mij erg per praktijk!

één dag geleden

Ik ben nu 31+3 we hebben volgende week nog een groeiecho staan en nog een pret echo geboekt. Ik denk dat de liggingsecho dan de laatste echo is, tenzij de groeiecho niet goed is

één dag geleden

Volgende week weer een groeiecho extra en twee weken geleden ook gehad

één dag geleden

Ik krijg ik week 35 nog een echo maar eigelijk iedere controle om de 2 weken kijken ze toch gauw even met een echo

één dag geleden

Ik heb elke keer als in naar de verloskundige ga een echo. Doen ze standaard als ze het hartje willen horen.

één dag geleden

Na 20 weken geen echo meer hier. Tenzij ze zich zorgen maken om groei of ligging oid maar is niet zo. Heb er zelf ook geen behoefte aan dus voor mij is het prima.

één dag geleden

30 wk groeiecho gehad en met rond 36 wk nog een liggingsecho. ( beide doen ze hier standaard )

één dag geleden

Wij hebben vanaf 20 weken geen echo's meer gehad tenzij er zorgen zijn, maar die zijn er niet. Ik vind het prima, baby groeit goed en voel ik veel bewegen.

één dag geleden

Reactie op mamavanr33

30 wk groeiecho gehad en met rond 36 wk nog een liggingsecho. ( beide doen ...
Dat heb ik inderdaad ook!

één dag geleden

Liggingsecho tussen 35 - 36 weken is toch wel standaard? Doet jouw verloskundige die niet? Je baby begint al best groot te worden, dus niet alles kan nog in beeld worden gebracht. Bij mijn 1e kindje werd tijdens de liggingsecho zijn gezicht nog in beeld gebracht, maar dat was alleen zijn mond en neus in 1 beeld.

één dag geleden

Met 30 weken hadden we nog een echo, die daarvoor was de 20 weken echo. We kregen dit keer geen foto's mee, dat vond ik wel jammer. Met 35 weken hebben we een liggingsecho, dan ga ik er wel om foto's vragen. Je zou eventueel ergens een pretecho in kunnen laten plannen.

één dag geleden

Hier doen ze na de 20 weken echo niets meer dus we doen zelf steeds pretecho’s. Liggingsecho krijgen we misschien met 36 weken nog als ze niet goed kunnen voelen hoe de kleine ligt.

één dag geleden

Yes, ik krijg iedere keer een echo. Maar ik heb dat om medische reden. De laatste keer was dat eigenlijk niet de bedoeling, ik had zelf ok een afspraak gevraagd. Maar kleine lag eerder in stuit en ik had een harde buik, dus een echo gaf beter uitsluitsel. Met 36 weken verwacht ik weer een groeiecho. Hoogzwanger wordt het mogelijk iets minder boeiend hoor, vanwege minder ruimte en indeling. Bij stuit kreeg ik vooral een voetje goed te zien en nu hij weer goed lag, zijn achterhoofd.

één dag geleden

Reactie op escg

Yes, ik krijg iedere keer een echo. Maar ik heb dat om medische reden. De ...
Indaling

één dag geleden

Mijn verloskundige maakt altijd een echo bij elke afspraak... ☺️

20 uur geleden

Reactie op Mama Jort

Liggingsecho tussen 35 - 36 weken is toch wel standaard? Doet jouw verlosku ...
Bij mijn praktijk word de liggingsecho alleen gedaan als de kleine dwars ligt of in stuit omte kijken hoe ze het beste een versie kunnen doen. Als mijn kindje volgende week gedraaid is naar hoofdligging hoef ik verder geen echo

20 uur geleden

Ohw dat is vervelend als ze het niet zomaar doen. Ik heb combi ziekenhuis en eigen verloskundige. Door zwangerschapsdiabetes en hoge bloed druk. Ik heb in het ziekenhuis elke 2 weken een groeiecho en ctg. En bij verloskundige had ik met 28 weken nog een 3d/4d echo gehad. Nu as maandag hebben we een gewone echo om te kijken hoe hij groeit extra. En om het contact te behouden met de praktijk. Ik ben nu 34 weken, ik zal over 4-5 weken worden ingeleid in het ziekenhuis ongeveer.