31 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op DeesNatas
Ik heb ook in de gehele zwangerschap geen groei echo gehad tot nu toe, vind ...
Hier hetzelfde, als er geen aanleiding voor is doen ze het niet. Alleen elke 2 weken hartje luisteren en de ligging voelen. Volgens hun is het voelen met de handen betrouwbaarder maar dan krijg je dus nooit een lengte of gewicht te horen. Maakt je toch nieuwsgierig als je het bij andere dames wel ziet.
21 dagen geleden
Ik had na 20 weken echo er geen meer tot dat ik vond en hoorde van veel mensen dat mijn buik wel erg klein was. Voor de zekerheid gekeken met 28 weekjes en idd ze zit net iets onder het gemiddelde van haar groei. Nu volgende week 32 weekjes weer een echo om haar groei te bekijken.
21 dagen geleden
Reactie op xmisuzu
Heb je normaal niet nog met 36 weken een echo dan ?
Ik zelf ben medisch d ...
Nee bij onze praktijk is die niet standaard. In mijn geval ligt te kleine in stuit als dat vd nog is dan doen gaan ze wel even een liggingsecho maken voor een plan. Maar mocht ze toch gedraaid zijn al naar hoofdligging dan is een liggingsecho ook niet nodig
21 dagen geleden
Ik heb mijn laatste echo met 20 weken gehad en daarna geen echo’s meer. Best jammer!
21 dagen geleden
Officieel mag je een groei echo aanvragen tussen de 32 en 34 weken. Zij moeten dit je dan geven heb ik mij laten vertellen voor mijn verloskundige! 😊
21 dagen geleden
Wij hebben met 32 weken één groeiecho gehad. Verder kijkt ze iedere controle even kort met de echo. Dit vind ik wel heel fijn🥰
19 dagen geleden
Ik heb met 34+3 mijn laatste groeiecho gehad. Ik ben medisch en heb daarvoor ook elke 3 weken echo’s gehad.
Hij is nu echter zo groot en amper nog te zien en te meten, dat dit denk ik wel mijn laatste echo is geweest!
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je met 36/37 weken nog een heel mooi beeld van je kindje krijgt.. Vorige zwangerschap had ik ook rond 36 weken nog een echo en daar was echt amper nog wat op te zien, behalve een deel van de buik of een stukje hoofd 😂