11 Reacties

8 maanden geleden

Ik bouw het wel af. 2x per dag dan 1x per dag dan om de dag dan klaar. Hier bleef het weg tot hij zichzelf weeeeer voor de 300000ste keer open krabde in de nacht. Kon ik weer van voor beginnen 🙈

8 maanden geleden

Wij bouwden af door eerst 2 volle weken smeren, dan 5 dagen smeren en 2 dagen niet, dan 4 dagen smeren en 3 dagen niet, dan 3 dagen smeren en 4 dagen niet en zo gaat dat door. Vergeet niet dat na 3 dagen smeren het zichtbaar kan verbeteren maar het moet ook genoeg gesmeerd zijn en zijn werk doen om ook echt weg te blijven 😊

8 maanden geleden

Ja precies dus weet nou niet waar goed aan te doen

8 maanden geleden

Niet zomaar stoppen je moet echt een schema volgen het beste is verwijzing naar dermatoloog

8 maanden geleden

Reactie op dmmk

Niet zomaar stoppen je moet echt een schema volgen het beste is verwijzing ...
Ja zoals in mn bericht komen we dus van de dermatoloog en is dit het advies van de assistent.

8 maanden geleden

Wij hebben ook een afbouwschema. 5 dagen wel, 3 niet. 3 dagen wel en daarna stoppen. Dit kan voor elk kindje anders zijn dus ik zou gewoon even advies vragen telefonisch van de dermatoloog. Als die niet voor je klaar staat zou ik een andere overwegen. Wij zijn zooo goed geholpen en mogen echt elke dag bellen als we vragen hebben, krijgen altijd een belletje oid terug.

8 maanden geleden

Volgens de eczeemverpleegkundige is idd de regel als de plekken binnen 3 dagen volledig weg zijn, dus zacht en glad, dan hoef je geen afbouwschema te volgen. Heb je 5 dagen nodig dan bouw je daarna gedurende 2 weken af en duurt het een week voordat de behandelde plekken weg zijn dan moet je een volledig afbouwschema van 4 weken volgen

8 maanden geleden

Reactie op Motherofboys

Volgens de eczeemverpleegkundige is idd de regel als de plekken binnen 3 da ...
Hoe kom je bij een eczeemverpleegkundige terecht? Ik heb nu ( 4 de dag ) voor t laatst gesmeerd maar ja hopelijk hoor ik morgen meer want snap dr niks van

8 maanden geleden

Reactie op Chey..

Hoe kom je bij een eczeemverpleegkundige terecht? Ik heb nu ( 4 de dag ) ...
Verwijzing hebben wij via de jeugdverpleegkundige van het CB. Zijn echt heeeel blij met de hulp die zij geboden heeft. Hebben ook veel uitleg gehad over wat eczeem inhoud, voedselallergieën etc

8 maanden geleden

Ikzelf heb ook hele erge eczeem sinds baby zijnde. Vet houden met vaseline. Dat mag je gewoon onbeperkt smeren. Ik smeer 2x per dag hormoonzalf als het heel erg is/veel last van hebt. Zodra het dan weg is, stop ik er mee en doe ik alleen weer vaseline. Hormoonzalf is troep ja, maar eczeem doet pijn en de zalf werkt er echt fantastisch tegen