4 Reacties

8 dagen geleden

Ik heb dit weleens als ik veel stress heb. Ik blijf de heeeele dag smeren met een vette crème. Daarnaast echt jezelf bedwingen om te krabben want dan bereid het alleen maar uit bij mij🙈

8 dagen geleden

Ja 🙋‍♀️ Heel bekend mee. Mijn gouden tip; Ik heb destijds van die katoenen handschoentjes (volgens mij bij kruidvat) gekocht. En voordat ik ga liggen smeer ik mijn handen helemaal wit van de vaseline cetomemacrol of weet ik het hoe het precies heet🙈 (of een andere dikke vette zalf) dus zeker niet gaan uitsmeren enzo. Handschoenen aan en gaan slapen. Bij mij is het dan de volgende dag echt stukken beter! Als ik zo'n periode heb, gebruik ik dit altijd. Aan de hand van de ernst vd exceem de dikte vd laag crème 🙈

8 dagen geleden

Bij de dokter kun je ook een recept krijgen, zonder hormonen e.d. dat je mag smeren tijdens de zwangerschap. Helpt vaak beter ipv uierzalf enz. Ik zit zelf ook onder de eczeem, altijd al gehad maar nu extreem door de hormonen. Als je bij de drogist wat wil halen doe het dan zonder parfum er erin. Anders blijft het maar jeuken.

8 dagen geleden

Wat mamavtwee zegt idd. Dat met die handschoentjes heb ik ook gedaan toen ik vroeger veel last had van eczeem. Als ik nu merk (mn in de winter) dat ik telkens op dezelfde plek aan het krabben ben op m'n vinger bijv als ik op werk ben, dan plak ik er gewoon een grote pleister over heen zodat ik in ieder geval niet meer kan krabben en ja dan beslaat die pleister een halve vinger of nog meer maar dan heb ik niet meer de drang om te krabben en het erger te maken.