19 Reacties

één maand geleden

1e zwangerschap met 38 weken ingeleid door een ballon. Ivm zwangerschaps diabetes. Ik vond het wel prima, want ze zeiden tegen mij dat het een reus van een baby zou worden. Uiteindelijk 3800 gram en 50 cm. Niets reus.😂

één maand geleden

Ts, wat is dan een reden om in te leiden? Vermoeden grote baby gaat voor jou dus niet op?

één maand geleden

Heey, Ik heb hetzelfde. Wij worden rond 38-39 ingeleid. Ik slik en spuit voor de zwangerschapsdiabetes. Mijn baby is wel aan de grote kant omdat wij beide groot zijn. Vriend 2 m en ik 180. Waarschijnlijk krijg je ook langdurige insuline. Want de korte kunnen ze je niet geven denk ik.

één maand geleden

Ik heb ook zwangerschaps diabetes. Met aanpassen van voeding heb ik het onder controle. Mijn meisje is gemiddeld en tot nu toe geen reden om mij eerder in te leiden zegt de verloskundige. Zij zegt ook dat het altijd een advies is en je altijd zelfs mag kiezen. De meting kan er ongeveer 500gram naast zitten…

één maand geleden

Hier ook zwangerschapsdiabetes met 4 x daags insuline. Mij geven ze ook advies inleiden bij 38 weken dat is protocol. Als de placenta goed functioneert en de baby heeft een normale groei kies ik niet voor inleiden, het blijft je eigen keuze uiteindelijk.

één maand geleden

Ik ben nu zwanger van de tweede en nu bij beide zwangerschappen zwangerschapsdiabetes. Ik kan met een dieet mijn waardes goed houden. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ingeleid met 38+4. Ik had met 38 week nog een groei echo en ze schatte de baby toen boven de 4 kilo en dat was toen de reden voor inleiding. Mijn lichaam was er ook al klaar voor toen, ik kwam in het ziekenhuis om in te leiden en bleek al 4 cm ontsluiting te hebben, ze hebben toen mijn vliezen gebroken en 3,5 uur later is mijn zoon geboren. Hij was 4288 gram. Ik was erg blij dat ik niet langer door ben gelopen, anders was de baby nog zwaarder geweest. Ik was met 38 weken ook al wel klaar met het zwanger zijn.

één maand geleden

Ik krijg mijn gesprek nog, maar ik dacht dat het standaard protocol was. Ik moet zeggen dat ik het niet een ramp zal vinden als ze eerder komt.. zolang ze maar “af” is! Ik wil alleen wel heel graag een prettige, rustige bevalling ook met een bad. Geen idee of dat dan gaat lukken als ze je gaan inleiden.. 🤭

één maand geleden

Reactie op iris007

Ik krijg mijn gesprek nog, maar ik dacht dat het standaard protocol was. Ik ...
Ik mocht niet meer in bad omdat met inleiden je in principe 'medisch' bent. Maar weet niet of dit geldt voor ieder ziekenhuis.

één maand geleden

Ik mag ondanks ik medisch ben wel in bad bevallen. Je zit alleen wel aan een infuus als je gaat inleiden. Zodra er pijnstilling bijkomt kijken morfine pomp of ruggenprik moet ik het bad uit. Inleiden is ind standaard protocol maar ze wijken er ook van af als het medisch verantwoord is. Ik ga ip natuurlijk bevallen gister afgesproken in het ziekenhuis ondanks mijn insuline gebruikt. P30 gemeten bij groei echo en bloedsuikers stabiel met 4 x daags insuline, placenta functioneert en normaal vruchtwater. Dit zijn wel de voorwaarden indien er complicaties bijkomen is het veiliger om in te leiden en sta ik hier natuurlijk achter.

één maand geleden

Reactie op Diesje

Ts, wat is dan een reden om in te leiden? Vermoeden grote baby gaat voor jo ...
Door insuline gebruik kan de werking van je plancenta afnemen waardoor ze ervoor kiezen om in te leiden met 38 weken

één maand geleden

Reactie op RAINBOW1

Ik mag ondanks ik medisch ben wel in bad bevallen. Je zit alleen wel aan ee ...
Heb jij de kortdurende insuline? Mij is gezegd geworden dat ze die bijna niet geven aan zwangere

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Heb jij de kortdurende insuline? Mij is gezegd geworden dat ze die bijna ni ...
Ligt aan welke waarden er verhoogd zijn volgens mij. Kortwerkende als de waarden na de maaltijd structureel te hoog blijft en langwerkende voor vooral nuchtere waarde. Maar in de omgeving genoeg die kortwerkende insuline hebben gebruikt En ook die beiden nodig hadden

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Heb jij de kortdurende insuline? Mij is gezegd geworden dat ze die bijna ni ...
Hey , Ja ik gebruik de snelwerkende insuline en voor de nacht de langzaam werkende. Ik gebruik geen metformine. Bij mij waren de bloedsuikerspiegels de gehele dag verhoogd na het eten en nuchter ook te hoog. Nu gelukkig alles stabiel met 175 gr koolhydraten over de dag verspreid en de insuline.

één maand geleden

Reactie op RAINBOW1

Hey , Ja ik gebruik de snelwerkende insuline en voor de nacht de langzaam w ...
Heey, Ik heb de langdurige gekregen ik spuit 34 eenheden elke avond. Met de metformine en insuline blijven mijn waardes onder de 7,8 na maaltijd en nuchter onder de 5,3 Lijkt me ook lastig als je beide moet spuiten. Ik vind het al vreselijk om een keer per dag insuline te spuiten. Vind het knap dat je dat kan. 175gr koolhydraten is best wel wat. Ik mag maar 100 per dag eten van de diëtist. Ik ben wel 5,5 kilo kwijt geraakt maar kan het hebben.

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Heey, Ik heb de langdurige gekregen ik spuit 34 eenheden elke avond. Met ...
Hier was het ook minimaal 175 gr koolhydraten.

één maand geleden

Hi dames, ik heb ook zwangerschapsdiabetis wat op dit moment “onder controle is” door een dieet. Echter beginnen mijn nuchtere waardes op te lopen (5.4-5.6) mijn verloskundige wil het nog even aankijken omdat zij aangeeft dat ik op het randje zit van wel of niet medicijnen. Ik vind het lastig want enerxijds wil ik doorverwezen worden naar een arts. Verloskundige is tenslotte geen expert en anderzijds wil ik ook niet te snel medicijnen gaat gebruiken als het niet hoeft. Ik ga wel aansturen op extra controles. Baby zit op p50 dus niet groot.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Hier was het ook minimaal 175 gr koolhydraten.
Is best wel wat.

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Is best wel wat.
Ik vond wel meevallen eigenlijk

één maand geleden

Reactie op Dylana1407

Heey, Ik heb de langdurige gekregen ik spuit 34 eenheden elke avond. Met ...
Het prikken is niet fijn maar het is niet anders. Baal ervan de zwangerschapsdiabetes flink emo over geweest maar het went een soort van , alles voor onze baby. Mijn diëtist gaf aan dat 175 gr koolhydraten echt het minimum was. Ik val ook af voor het eerst in mijn leven , kan het ook hebben:)