17 Reacties
vorig jaar
Hoi mommy to be! Ik lees vooral ook even mee.. ook mijn eerste kindje, een zoontje. Aan de kleine kant maar wij zijn zelf ook niet bepaald groot zeiden ze. Baby groeit prima. Vind het ook erg spannend en eng een beetje. Soms probeer ik er niet aan te denken maar nu ik met verlof ben kan ik niet anders. Ik heb steeds het gevoel alsof ik dingen mis, niet genoeg spullen heb en de bevalling… daar probeer ik dus niet aan te denken. Ik blijf bezig door de baby kamer nog te decoreren, lezen, films kijken, online shoppen etc. Dat geeft mij wel wat afleiding. Ik laat het verder op me afkomen want je weet nooit hoe het gaat lopen en heb het nooit eerder gedaan…
vorig jaar
Bij mij een combi van beide jullie instellingen.. angstig of niet, er zijn ons velen voor gegaan. Teveel of te weinig informatie, we gaan het toch doen! Voor mij ook de eerste keer, retespannend! Heel veel succes mommies to be, wens jullie/ ons een veilige en fijne bevalling en een prachtig resultaat 🥰👶
vorig jaar
Hee! Jaa herkenbaar 🫣 ik heb momenten waar ik denk, ik ga dit echt rocken. Maar meestal zit ik er wel over te piekeren, gewoon vanwege de onwetendheid maar ook over eventuele complicaties. Wij hebben hypnobirthing gedaan en de info daarvan heeft me wel goed gedaan omdat ik nu in grote lijnen weet wat er wanneer gebeurd en ik het me beter kan inbeelden 😊
Mantra’s helpen bij mij en ook afleiding en met mama’s om mij heen praten ook, eigenlijk heeft iedereen waar ik mee praat het heel positief ervaren dus dat is super fijn. Maar die zenuwen blijven er toch hoor! Die gaan ook niet meer weg want ook voordat ik zwanger was had ik deze ‘bevalangst’ al 🤭
vorig jaar
Reactie op S.sam
Hoi mommy to be! Ik lees vooral ook even mee.. ook mijn eerste kindje, een ...
Ik herken heel erg wat je zegt over het gevoel hebben niet genoeg spullen te hebben! En afleiding is inderdaad fijn. Door je verlof ga je er inderdaad meer over nadenken 😄. De Pippi Langkous-instelling helpt me wel - ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan! 🫣🥰
vorig jaar
Reactie op stelk
Ik herken heel erg wat je zegt over het gevoel hebben niet genoeg spullen t ...
Jaaa zeker! We gaan het hoe dan ook doen. Elke keer wanneer ik richting die angst ga en mixed emotions dan denk ik aan alle andere miljoenen vrouwen die me voor zijn geweest. Dat helpt 🫢😊 we got this 🫶🏻☁️🩵
vorig jaar
Misschien een hele onpopulaire instelling/mening.
Ik heb juist het idee dat men de neiging heeft zich "over" in te lezen of overal iets over of van verwacht. (Bv bevalhoudingingen vind ik zo bijzonder; weet jij veel wat jij op dat moment fijn vind.. kun je nog zo mooi in je geboorteplaats zetten dat je op handen en knieën wilt bevallen..)
Ik weet dat ik het bij de eerste spannend vond maar me ook bewust was dat dit niet te plannen is en maar gewoon go with the flow.
Ik ga nu voor een 3e zwangerschap en vind dit juist de aller spannendste keer. Ik wil graag thuis bevallen maar de baby is nog niet ingedaald dus hij kan nog in stuit liggen, want zou betekenen dat ik per ambulance naar het zh moet. Daarnaast is statistisch gezien de kans gewoon groter dat er "iets" is omdat de andere 2 x alles helemaal goed is gegaan. Dat soort dingen..
Ik heb nog steeds volledig vertrouwen in mijn lijf en probeer het ook deze x weer over mij heen te laten komen.
Lekker elke dag naar buiten gaan: stukje lopen als het fysiek wil. Tussen de middag een klein dutje en er is zo weer een dag voorbij😉
vorig jaar
Heeel herkenbaar, ben nu 36 weken maar ik kan soms echt wel een beetje in paniek raken door hrt onwetende wat er gaat komen, dat overvalt me soms so erg! Mijn moeder zegt altijd er is er nooit eentje blijven zitten😂
Ben ook zo bang dat we niey genoeg kleertjes hebben of te weinig spullen missen we echt niks je gaat overal over nadenken maarja daar hebben we nu natuurlijk alllle tijd voor🤭
vorig jaar
Super herkenbaar! Ben vandaag 37 weken en merk dat ik het telkens spannender begin te vinden. Vooral het gevoel dat je iets bent vergeten is nog steeds erg sterk bij mij. Ook het idee dat je niet weet wat er gaat gebeuren en vooral wanneer het gaat gebeuren vind ik erg eng. Soms heb ik krampen in de nacht, maar houd het niet aan. Ik hoor wel weer van mensen om mij heen dat als het zover is je het verschil echt wel voelt.
Hoe dan ook zal het niet lang meer duren voordat ik de kleine jongen in het echt mag zien. We gaan wel zien hoe het allemaal loopt...
vorig jaar
Even ver heen als jou! Ik vind het ook erg spannend worden. 💙 voor mijn gevoel gaat het nog een tijdje duren en ik wil liever ook niet teveel informatie of er over nadenken omdat ik last van paniekaanvallen en hyperventilatie kan hebben.
Het komt goed. Nog even en we hebben onze kleine man in onze armen!!!🥰
vorig jaar
You’ve got this mommy! Ik ben al een x eerder bevallen maar liet het echt op mij afkomen. Je kunt zoveel plannen als dat je wilt maar uiteindelijk gaat het zoals het moet gaan. Zo heb ik het ervaren. Wat je kunt doen is bedenken wat voor jou kan helpen als ontspanning tijdens de bevalling(wellicht is dat een bepaalde muziek, douche/bad, donkere stille kamer) En voor het aftellen, doe nog even dat gene wat je graag wilde. Een massage boeken, pedicure? Probeer ook echt nog even te genieten van de kleine in je buik, dat is iets wat ik erg miste na de bevalling. Wil je heel veel succes wensen met zowel het aftellen als met de bevalling. Gaat goed komen! Je kunt het🥰
vorig jaar
Poging hart onder de riem te steken hier: bij mijn eerste had ik de planning me in mijn verlof in te lezen, alles te wassen en de vluchttas te maken.
Eerste verlofdag nog wat inkopen gedaan, dag er na wat ontspanning met anderen.
Derde dag: bevallen.
Nauwelijks nader iets gelezen, geen vluchttas, veel wel in huis maar niet geordend en ook niet echt gewassen.
Bevalling ging goed (ziekenhuis). Kraamhulp heeft thuis geholpen ordenen. Ik was snel weer op de been en kon wel wat wassen
wassen.
Wat we ècht misten, was zo besteld. No worries.
Voorbereiding is wel fijn om deze 'chaos' over te slaan, dat wel ;)
vorig jaar
Ik vind het ook wel spannend. Vooral omdat ik totaal niet weet hoe het gaat zijn, wat ik ga voelen, hoe het mijn humeur gaat beïnvloeden.
Daarnaar zeggen ze weer dat bij elke baby die je krijgt het sws weer helemaal anders kan zijn, dus ik denk dat je je nooit voorbereid zal gaan voelen.
Ik heb al een deel van mijn vlucht koffer in de baby luiertas gepropt maar ik moet ook nog mijn eigen badproducten en pyjama enzo inpakken, maar dat zijn dingen die vaak pas last minute kunnen want ik douche nog graag elke dag gewoon.
Ik probeer luisterboeken de luisteren want van lezen wordt ik altijd heel erg moe. Maar ik heb er niet veel concentratie voor. Ik denk ook dat ik het maar over mij heen laat komen allemaal. Ik heb ademhalingsoefeningen gehad en visualisatie technieken via de hypno birthing. Maar misschien raak ik wel helemaal overprikkeld als de weeen bezig zijn.