8 Reacties

9 dagen geleden

Ik zelf niet gedaan. Zou ik ook nooit over nadenken. Is echt niets voor mij 🙈 Het is niet perse nodig, kan misschien wel handig zijn. Mijn partner is wel , via het werk sindskort BHV er en EHBOer

9 dagen geleden

Ik en mijn partner hebben dit wel gedaan. We zaten tussen allemaal mensen van de kinderopvang. Hoogzwanger mag je de praktijkles niet volgen omdat je dan niet goed in staat bent om alle handelingen uit te voeren. Mocht je na de bevalling de behoefte nog hebben kun je dit altijd nog doen toch?

9 dagen geleden

Ja gedaan. Werd aangeboden via de verloskundige en voornamelijk gericht op baby's en kinderen. Kan op ieder moment, ik zou het hoogzwanger inderdaad niet aanraden. Het is best fysiek en ook wel confronterend. M.n. verslikken / stikken en vallen wel fijn om te weten hoe te handelen.

9 dagen geleden

Ik heb bij Rode Kruis een online elearning gedaan. Vond het laagdrempelig en heb ik toch wat meer basiskennis.

9 dagen geleden

Wij hebben ook de training bij het rode kruis gevolgd. Zaten niet alleen zwangeren in de groep maar ook mensen die een tijdje terug een kindje hadden gekregen. Is ook helemaal prima. Reanimeren is wel handig om te weten, maar het meeste is toch wat meer gericht op oudere kindjes.

9 dagen geleden

Mijn man heeft een dagtraining van het Rode Kruis gedaan. Ikzelf heb een online training gekocht. De dagtraining werd mij afgeraden omdat het fysiek zwaar zou zijn met reanimeren, maar toen mijn man er was waren er verder alleen maar zwangere stellen, dus toen vond ik het wel jammer dat ik er niet bij was 🥲

9 dagen geleden

Wij hebben voor nu ook de online training van Rode Kruis gedaan. Goed te doen, ook qua prijsje, en ben je toch even bijgepraat.

9 dagen geleden

Je kan nog altijd na de bevalling een cursus doen. Ik heb via mijn werk bhv kinder ehbo en bhv brand en reanimatie gehad. Elk jaar herhaling. Ik leer mijn vriend de meeste dingen. Maar hij zal zelf ook nog willen gaan denk ik