9 Reacties

2 maanden geleden

Hoi ik werk als kraamverzorgende en dit is wat wij geleerd krijgen Vitamine D op waterbasis is net zo veilig en goed, maar omdat vitamine D een vetoplosbare vitamine is wordt deze op oliebasis beter opgenomen door het lichaam.

2 maanden geleden

1 is op argide oftewel pindaolie gebbasseerd en de andere op zonnebloem olie. De zonnebloemolie adviseerde ik meestal als er veel of heftige allergieen in de familie voor komen is dit niet t geval dan maakt t niks uit welke je je kindje gaat geven

2 maanden geleden

Reactie op Sigie

1 is op argide oftewel pindaolie gebbasseerd en de andere op zonnebloem oli ...
Heb mn drogisterij diplomas behaald om te mogen adviseren. En olie basis word beter in het lijf op genomen dan de waterbasis

2 maanden geleden

Dankjewel!

2 maanden geleden

Reactie op debbie32

Hoi ik werk als kraamverzorgende en dit is wat wij geleerd krijgen Vitami ...
De kraamzorg hier zei juist dat vitamine d op waterbasis niet geadviseerd wordt aan babys onder de 4 maanden. Richtlijn rivm

2 maanden geleden

Ik gebruik sinds geboorte de Olie variant (ik was niet eens bekend met de 2 soorten), elke dag op zachte plastic lepel (eerst met de fles vs ochtends geven, nu tijdens avondeten - omdat ons dochtertje erg ongeduldig is met het eten, haha). Ik heb nooit problemen gehad dat ze het weigerde. Ik wil daarom ook niet switchen (niet fixen wat niet gebroken is 🤣🤭). Maar was benieuwd naar het verschil. Op waterbasis heb ik niet eens gekeken. Die bevatten idd suiker en zolang ik dat kan uitstellen (en zolang dit werkt en ze neemt het dagelijks zonder problemen van de lepel op). Maar was erg benieuwd want ik zag geen verschil tussen de Olie (op pindaolie basis) en Druppels (op zonnebloemolie basis). Het lijkt idd logisch dat op zonnebloemolie is voor families met pindaallergie. 😉👍

2 maanden geleden

Die combinatie verpakking zitten twee flesjes. Ik had bij mijn eerste begrepen dat je de olie altijd kon geven (voor en na de voeding) waar je op waterbasis moest zorgen dat je het vlak voor de voeding gaf. Het leek mij handiger als het altijd kon. Voor mijn dochter van bijna twee heb ik laatst nog eens zitten kijken naar het Kruidvat huismerk maar deze waren met een smaakje (die andere smaken nergens naar). Ik gooi het vaak over een hapje eten dus een smaakje is toch minder handig vind ik. Het scheelt overigens wel geld om over te stappen naar Kruidvat op basis van water!

2 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Die combinatie verpakking zitten twee flesjes. Ik had bij mijn eerste begre ...
Kruidvat witte dop, heeft geen smaak is ook olie basis😊 gebruik deze nu voor m'n zoontje

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

De kraamzorg hier zei juist dat vitamine d op waterbasis niet geadviseerd w ...
Hoi ja dat klopt