8 Reacties
2 maanden geleden
Ach wat vervelend, ik heb er zelf geen ervaring mee maar toevallig vertelde mijn moeder (recent galblaas verwijderd) dat ze in het ziekenhuis met 2 dames op de kamer lag die in de zwangerschap problemen met galstenen hadden ontwikkeld. Schijnt wel vaker voor te komen onder invloed van de hormonen. Komt ook in aanvallen, helaas ook erg pijnlijk.
Je zou als het galstenen zijn aan de leverwaardes het kunnen aflezen, die heeft het dan vaak meer te verduren.
In ieder geval veel sterkte, hopelijk snel over!
2 maanden geleden
Reactie op Motherofboys
Ach wat vervelend, ik heb er zelf geen ervaring mee maar toevallig vertelde ...
Galstenen heb ik zelf ook gehad, inmiddels is mijn galblaas ook verwijderd. Qua pijn komt het inderdaad wel een beetje overeen, alleen had ik dat toen echt meer in mijn buik.. Stiekem hoop ik dat dit gewoon hele vervelende spieren zijn, of de kleine meid gewoon een beetje naar ligt. 🫤
2 maanden geleden
Reactie op Loesx
Galstenen heb ik zelf ook gehad, inmiddels is mijn galblaas ook verwijderd. ...
Dan kun je dat dus inderdaad uitsluiten 🫣 Ik heb zelf na de bevalling enorme pijnaanvallen gehad, wat gewoon de darmen bleken die hun weg terug moesten vinden. Zo'n kindje verschuift de boel natuurlijk flink. Hopelijk is het idd gewoon even een vervelende ligging waardoor alles wat in de verdrukking komt en het verder weg blijft 🤞
2 maanden geleden
Ik heb met 23 weken nierstuwing gehad. Echt helse pijn in aanvallen, waarbij ik echt alleen maar kon schreeuwen/huilen van de pijn. Was bij mij aan de rechterkant, beetje tussen onderrug en middenrug in. Dat is wel echt op de echo vastgesteld in de zin dat de nier en urineleider aan die zijde vernauwd waren. Heb toen spierverslappende medicatie gekregen en wonderbaarlijk genoeg 1,5 week later nergens meer last van…