8 Reacties
2 maanden geleden
Ach wat vervelend, ik heb er zelf geen ervaring mee maar toevallig vertelde mijn moeder (recent galblaas verwijderd) dat ze in het ziekenhuis met 2 dames op de kamer lag die in de zwangerschap problemen met galstenen hadden ontwikkeld. Schijnt wel vaker voor te komen onder invloed van de hormonen. Komt ook in aanvallen, helaas ook erg pijnlijk.
Je zou als het galstenen zijn aan de leverwaardes het kunnen aflezen, die heeft het dan vaak meer te verduren.
In ieder geval veel sterkte, hopelijk snel over!
2 maanden geleden
Reactie op Motherofboys
Ach wat vervelend, ik heb er zelf geen ervaring mee maar toevallig vertelde ...
Galstenen heb ik zelf ook gehad, inmiddels is mijn galblaas ook verwijderd. Qua pijn komt het inderdaad wel een beetje overeen, alleen had ik dat toen echt meer in mijn buik.. Stiekem hoop ik dat dit gewoon hele vervelende spieren zijn, of de kleine meid gewoon een beetje naar ligt. 🫤
2 maanden geleden
Reactie op Loesx
Galstenen heb ik zelf ook gehad, inmiddels is mijn galblaas ook verwijderd. ...
Dan kun je dat dus inderdaad uitsluiten 🫣 Ik heb zelf na de bevalling enorme pijnaanvallen gehad, wat gewoon de darmen bleken die hun weg terug moesten vinden. Zo'n kindje verschuift de boel natuurlijk flink. Hopelijk is het idd gewoon even een vervelende ligging waardoor alles wat in de verdrukking komt en het verder weg blijft 🤞
2 maanden geleden
Ik heb met 23 weken nierstuwing gehad. Echt helse pijn in aanvallen, waarbij ik echt alleen maar kon schreeuwen/huilen van de pijn. Was bij mij aan de rechterkant, beetje tussen onderrug en middenrug in. Dat is wel echt op de echo vastgesteld in de zin dat de nier en urineleider aan die zijde vernauwd waren. Heb toen spierverslappende medicatie gekregen en wonderbaarlijk genoeg 1,5 week later nergens meer last van…
Mijn zusje heeft haar hele leven al veel last van nierstenen, maar die kunnen ze niet altijd 100% vaststellen op een echo hebben ze ooit verteld. Moet wel zeggen dat wij beide (dus zowel bij nierstenen als nierstuwing) na een aantal dagen niet meer de gehele dag pijn hadden maar alleen op en rond de aanvallen.
Ik hoop voor je dat ze snel vinden wat het is of dat de pijn weggaat, want vooral de onzekerheid is al heel vervelend! Mocht je echt denken dat het spieren zijn, kun je ook overwegen om een keer naar de fysio te gaan of hij/zij kan vaststellen dat het om je spieren gaat 😉
2 maanden geleden
Reactie op leonie2991
Ik heb met 23 weken nierstuwing gehad. Echt helse pijn in aanvallen, waarbi ...
Oh dat klinkt hoopvol! Ik heb morgen nog weer een afspraak met de uroloog om te bespreken wat het nog zou kunnen zijn en hoe of wat ze nog kunnen doen.. De vervelende bijkomstigheid; a.s. maandag start onze vakantie, en de bedoeling is dat we 3 weken naar Spanje gaan.. Hoop zo dat het voor die tijd een beetje beter is, anders zullen we het moeten annuleren. Is eigenlijk helemaal niet zo erg, zo lang het met de kleine baby maar goed blijft gaan.. Maar als ik er aan denk voelt het toch een beetje zuur, had me er zo op verheugd.😌
2 maanden geleden
Herkenbaar. Ik heb ook last gehad van nierstuwing bij mijn vorige zwangerschap, geloof rond 25 weken. Paar dagen kwam het af en aan maar toen is het ook weer verdwenen en niet meer teruggekomen. Het idee was toen dat de baby de urether aan een kant een beetje dichtduwde, dat zorgde voor die stuwing. Op een gegeven moment is ze blijkbaar verplaatst ofzo en was het dus over. Ze konden bij mij wel zien dat er iets van vocht in de linkernier zat of had gezeten (geloof ik), maar verder niks mee gedaan.
2 maanden geleden
Reactie op Lara3008
Herkenbaar. Ik heb ook last gehad van nierstuwing bij mijn vorige zwangersc ...
Ja, mijn nieren lijken iets vergroot.. maar niet dusdanig dat ze er nu direct wat mee moesten. Hopelijk ligt ze bij mij ook niet lekker en gaat het dan ook 'gewoon' weer over!