11 Reacties
2 maanden geleden
Heey,
Ik zou juist wel na een gastouder gaan. Omdat het klein,huiselijk, meer aandacht er zal zijn voor je kleintje.
Vaker gaan gastouders ook met de kindjes echt op uitstapje en dat zie je bij een kdv bijna niet omdat hun te veel kinderen hebben.
De gastouder wat wij gekozen hebben. Gaan wekelijks met de kindjes samen boodschappen doen, na de kinderboerderij. Ik zag gisteren dat ze na de dierentuin waren geweest.
Er is meer tijd voor de kindjes en dat is ons kostbaar. En de prijzen zijn beter dan kdv’s.
Zelf werk ik in de opvang. En ik zou mijn zoontje straks niet naar een kdv willen brengen waar ik de mensen ken en weet hoe ze met kindjes omgaan. Ik krijg wel voorrang op een plek maar is ons te duur en het niet waard
2 maanden geleden
Ik ben super enthousiast over mijn gastouder. Heel fijn dat het gewoon 1 persoon is voor haar (en voor ons natuurlijk ook) van 0-4 jaar. Ze gaan super veel op pad met de bakfiets naar speeltuintjes etc. Ik weet niet goed hoe dat op een kdv gaat, maar lijkt me idd dat dat dan minder is. Ik heb zelf voor een gastouder gekozen vanwege de huiselijke setting en de rust. Ik denk dat het wel extra belangrijk is dat je een goede klik hebt met de gastouder. Als dat helemaal goed voelt dan zou ik zeker daarvoor gaan.
2 maanden geleden
Ik hou van mijn gastouder!!
Eigenlijk worden alle punten al genoemd door de andere dames 😂
Maar wat een geluk hebben wij met onze gastouder. Ze zijn ook super flexibel!
Keer stond ik met auto pech, dus had ik gebeld, zonder er over na te denken kon ons zoontje gewoon mee eten en zag mij wel verschijnen♥️
Onze dochter gaat er ook heen, was geen twijfel over mogelijk 😊
2 maanden geleden
Sowieso gastouder.
Zo huiselijk, goed aandacht voor alle kindjes, heel erg betrokken en liefdevol vinden wij het!
En idd als er iets is kan ze zo mee eten, we zijn er echt super blij mee!
Gaan vaak op uitstapjes, met z’n alleen in de bakfiets, brengen haar kids naar school.
2 maanden geleden
I looooove onze gastouder! Onze zoon ging er als eerste heen, daarna dochter en straks onze baby. We hebben ze wel altijd vanaf 2 jaar ook 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal gedaan ernaast, voor meer afwisseling en beetje voorbereiding op school. Maar onze gastouder is zo lief ik vind her zo fijn voor de kindjes vooral als ze zo klein zijn. Onze kinderen noemen haar regelmatig oma. Ze heeft gewoon echt zo'n fijne band met de kinderen het is naar mijn idee veel persoonlijker, huiselijker, warmer. Ook in noodgevallen privé schakelen we haar in.
2 maanden geleden
Ik herken wel alles wat er geschreven wordt! Ik ben ook mega blij met onze gastouder.
Wel is het altijd belangrijk om te onthouden dat als de gastouder ziek is of vakantie heeft je zelf vervangende oppas moet regelen. Daar moet dus wel of in je werk of in je netwerk ruimte voor zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Wvan
Ik herken wel alles wat er geschreven wordt! Ik ben ook mega blij met onze ...
Dit is goed om even te checken. Je kan er denk ik ook wel beetje vanuit gaan dat een gastouder niet mega vaak ziek is, ze komen namelijk al jaren in aanraking met al die bacteriën en virussen die rond gaan. Mijn gastouder is in 2.5 jaar tijd nog nooit ziek geweest. Wanneer ze op vakantie gaat, kan mijn dochter naar een andere gastouder waar mijn gastouder bevriend mee is, dus daar hebben we wel geluk mee. Vaak hebben ze wel een netwerkje van gastouders in de buurt en ondersteunen ze elkaar een beetje dus goed om even te bespreken ook. Ook proberen we onze vakanties waar mogelijk met die van haar te laten overlappen.
2 maanden geleden
Reactie op Dylana1407
Heey,
Ik zou juist wel na een gastouder gaan. Omdat het klein,huiselijk, ...
Oh ik heb echt 100% omgedraaide ervaring! Mijn gastouder ging werkelijk nooit weg (niet 1x in 2 jaar) met de kinderen omdat ze alleen was met 5 kids onder de 4. Ook buitenspelen was er vaak niet bij want het gras was nat en werden de kinderen vies.... al met al zat mijn zoontje dus hele dagen binnen daar, waar hij erg onrustig van werd.
Op het kdv daarentegen gaan ze elke week op leuke excursie met de bakfiets. Naar een maïsdoolhof, de markt of het plaatselijke verzorgingshuis (om muziek te maken met de bewoners). Kinderen spelen vrijwel de hele dag buiten en de leidsters zijn fantastisch lief.
Ook was de gastouder om de haverklap dicht waardoor ik veel opvang zelf moest regelen. Vooral in de zomervakantie was dat enorm lastig. Ik ga persoonlijk nooit weer voor een gastouder
2 maanden geleden
Een vriendin van mij heeft hele slechte ervaringen met gastouders. Terwijl ze aanvankelijk heel enthousiast was. Eentje raakte zelf zwanger waardoor ze plots geen plekje voor haar aanstaande kindje meer had behalve heel ver weg. Een ander gaf haar veel commentaar. Bij ziekte was er geen vervanging. En een gastouder die met haar gezin ging eten en het kindje van mijn vriendin gewoon beteuterd op de grond liet zitten zonder haar wat eten te geven. Dat laatste vond ik echt heel erg om te horen.
Dus ook als je eerst enthousiast ben en er een enorme klik hebt, kan t anders lopen. Andere ouders die hun kindje bij de gastouder hebben raadplegen, lijkt mij een goed idee. Succes met jouw keuze!
(O ja onze dochter gaat met veel plezier naar een KDV met kleine babygroepen met huiselijk sfeer en hele lieve leidsters).
2 maanden geleden
Ik ben ook erg blij met onze gastouder! Mijn dochter zat voorheen op een kdv maar was oprecht iedere week ziek. Er heerste daar zo enorm veel, door de grote groepen in kleine ruimtes.
Vanaf het moment dat ze naar de gastouder gaat is het echt veel minder.
Daarnaast doet onze dochter het beter op het huiselijke en 1 persoon die haar verzorgd.
We hebben laatst gekeken wat het financieel zou betekenen als we beide kinderen weer naar het KDV doen (is dichterbij), maar dan zijn we voor 1 dag per week netto 500,- per maand kwijt. Bij de gastouder netto +/- 280 euro per maand.
Vind dat toch wel behoorlijk, dat gaat om 2400 euro per jaar (netto!).