24 Reacties

10 maanden geleden

Hier drinkt ons mannetje vrijdag 9 weken oud 5 voedingen van 150/180. Hij is tot wij naar de content voeding gingen steeds niet verzadigbaar geweest. Hij krijgt nutrilon content voeding en sinds wij op deze voeding zitten is hij eindelijk tevrede. En laat overdag er 4 uur tussen en snachts vaak 6/8

10 maanden geleden

Reactie op Jenniferberg

Hier drinkt ons mannetje vrijdag 9 weken oud 5 voedingen van 150/180. Hij i ...
Ja jullie gebruiken dan nutrilon content, maar is dat een groot verschil met de kruidvat content voeding? Of is het puur het merk?

10 maanden geleden

Wij hebben twee weken Kruidvat content geprobeerd. Zoontje kwam nog steeds even vaak om voeding en dronk nog steeds alle flessen leeg. Daarnaast ineens een veel huilerige baby, helemaal niet meer het tevreden mannetje van daarvoor. Nutrilon content vonden wij echt erg prijzig. Dus zijn gestopt met content voeding. Nu weer ons vrolijke alerte mannetje terug

10 maanden geleden

Reactie op RVDV2024

Wij hebben twee weken Kruidvat content geprobeerd. Zoontje kwam nog steeds ...
Oke, begrijpelijk dat je nutrilon te prijzig vind. Vinden wij in principe ook maar als het de meid helpt en t is nodig zullen we uiteindelijk overstappen want denk dat 6x180 per dag best veel is en soms is er zelfs n dag dat ze 7 of 8 keer om de fles vraagt maar drinkt dan geen volledige fles.. vind t lastig. T verschilt ook per dag bij dr, gisteren had ze bijvoorbeeld voldoend aan 5 flessen waarvan ze er maar 2 de volledige 180 heeft gedronken en de rest rond de 150..

10 maanden geleden

Reactie op KTJ

Ja jullie gebruiken dan nutrilon content, maar is dat een groot verschil me ...
Op advies van de kinderarts Nutrilon gebruikt! Niet ieder kindje groeit even goed van kruidvat voeding.

10 maanden geleden

Je mag me altijd een berichtje sturen bij vragen! Wij hebben ook lang moeten zoeken maar eindelijk een tevrede mannetje🥰 @jennifervdberg_

10 maanden geleden

Reactie op KTJ

Oke, begrijpelijk dat je nutrilon te prijzig vind. Vinden wij in principe o ...
Ja snap ik helemaal. Onze zoon blijft heel erg hard groeien, woog vorige week donderdag 6,6kg bij het consultatiebureau (8 weken en 1 dag) en woog vanochtend thuis 7,4kg (9 weken). Ik vind hem dus eigenlijk te snel groeien, maar ik vraag me af of Kruidvat content en nutrilon content veel verschil zal maken in minder en minder vaak drinken.. Onze zoon drinkt nu 5 of 6 voedingen van 150ml (met 5 scheppen dus ongeveer 170ml melk per voeding). We streven naar 5 voedingen sinds vorige week maar meeste dagen komen we wel op 6

10 maanden geleden

Reactie op RVDV2024

Ja snap ik helemaal. Onze zoon blijft heel erg hard groeien, woog vorige we ...
Ja precies, ik snap wat je zegt. En dan zit je nog op minder cc dan wij geven.. want wij hebben zoals gezegd 180 met 6 scheppen (ik doe dan 180 water, 6 scheppen erbij en dan weer terug gieten naar 180 omdat t natuurlijk altijd meer is wanneer je de scheppen erdoor doet). Ik zal t deze week nog aankijken dan naar denk ik..

10 maanden geleden

Reactie op KTJ

Ja precies, ik snap wat je zegt. En dan zit je nog op minder cc dan wij gev ...
Ja het blijft een zoektocht hoor.. Ik vind het ook erg lastig dat hij zo hard blijft groeien, maar we hebben wel een tevreden mannetje wat vrolijk en alert is, nachten goed slaapt, overdag wat minder slaapt maar wel lekker rondkijkt enzo. Dus vind t ergens ook wel prima zo

10 maanden geleden

Reactie op RVDV2024

Ja het blijft een zoektocht hoor.. Ik vind het ook erg lastig dat hij zo ha ...
Ja dat hebben wij precies het zelfde. Soms is ze wat gefrustreerd overdag omdat deze meid te hard gaat, ze rolt al om, tijgert al en trekt zichzelf soms al op..

10 maanden geleden

Reactie op Jenniferberg

Je mag me altijd een berichtje sturen bij vragen! Wij hebben ook lang moete ...
Dankjewel! Een extra schep mag niet he dat had ik ergens gelezen dacht ik? Dat ik bijvoorbeeld 180 water doe en 7 scheppen ipv 6? Heel stomme vraag misschien, maar lees online verschillende dingen..

10 maanden geleden

Reactie op KTJ

Dankjewel! Een extra schep mag niet he dat had ik ergens gelezen dacht ik? ...
Jawel! Wij geven ook wel eens een extra (halve) schep. Zodat de voeding iets meer vullend is maar niet ook meer ml.

10 maanden geleden

Reactie op RVDV2024

Jawel! Wij geven ook wel eens een extra (halve) schep. Zodat de voeding iet ...
En dat kan geen kwaad? Lees op sommige forums dat t echt n no go is om dat te doen omdat t schadelijk kan zijn voor de nieren etc?

10 maanden geleden

Reactie op KTJ

En dat kan geen kwaad? Lees op sommige forums dat t echt n no go is om dat ...
Voor zover ik weet niet. Ik doe vaak bij de avondvoeding 1 schepje extra. Staat er ook onderbouwing bij waarom het schadelijk is voor de nieren?

10 maanden geleden

Reactie op RVDV2024

Voor zover ik weet niet. Ik doe vaak bij de avondvoeding 1 schepje extra. S ...
En dan doe je een volledige schep? Nee staan ook allemaal verschillende dingen zoals teveel voedingsstoffen

10 maanden geleden

Reactie op RVDV2024

Voor zover ik weet niet. Ik doe vaak bij de avondvoeding 1 schepje extra. S ...
Bij onze kleine man had met een schep extra last van zn maag en darmen

10 maanden geleden

Reactie op KTJ

En dan doe je een volledige schep? Nee staan ook allemaal verschillende din ...
Ja maar soms ook maar een halve erbij! Te veel voedingstoffen kan ik me eigenlijk niet voorstellen, want die voedingsstoffen zitten er ook in bij 30ml meer.. Ik had het nog niet eerder ergens gelezen dat het afgeraden word, ga me er morgen eens in verdiepen

10 maanden geleden

Reactie op RVDV2024

Ja maar soms ook maar een halve erbij! Te veel voedingstoffen kan ik me eig ...
Dit is t enige wat ik nu kan vinden

10 maanden geleden

Reactie op KTJ

Dit is t enige wat ik nu kan vinden
Je kunt beter extra water+schepje aanbieden inplaats van extra schepjes

10 maanden geleden

Reactie op Jenniferberg

Je kunt beter extra water+schepje aanbieden inplaats van extra schepjes
Ja dus gewoon ophogen naar 210 en 7 scheppen