31 Reacties
één maand geleden
Reactie op Siesem
Ik lees ook mee, heb nog 5 weken te gaan en ben super bang 🙃
Ik ben niet echt bang maar het zal mij wel benieuwen wanneer ik dan echt ga bevallen.
één maand geleden
Reactie op Marnet2013
Ik ben niet echt bang maar het zal mij wel benieuwen wanneer ik dan echt ga ...
Dat maakt me eerlijk gezegd niet uit. Het feit dat ze de hechting weg gaan halen zonder verdoving of narcose is voor mij echt eng. Omdat ik weeën (indalingsweeën) had afgelopen, ben ik gisteren gecheckt van beneden. Naaaaah die pijn die ik ervaarde was abnormaal, terwijl ik normaal gesproken geen problemen of pijn ervaar met vaginale onderzoeken.
één maand geleden
Reactie op Shiloh
Hopelijk druppelen de ervaringen binnen.
Ik zou het niet erg vinden om te ...
Ik heb wel ervaring met het verwijderen van een pessarium. Dat heb ik met mijn vorige zwangerschap gehad ipv een cerclage. Dat was ook pijnlijk omdat het vacuüm zit om je baarmoedermond heen. Ik heb wel gevraagd of het onder narcose kan maar dat wilt het amc absoluut niet. Ze willen mijn lichaam geen narcose aandoen net voor de bevalling 🤷🏼♀️
één maand geleden
Reactie op Siesem
Dat maakt me eerlijk gezegd niet uit. Het feit dat ze de hechting weg gaan ...
Snap je daarin helemaal ik had vorige week ook een checkup omdat ik bloedverlies had maar vond het ook echt niet prettig. Volgens mijn gynaecoloog is het zo goed als pijnloos maar goed we weten echt wel zelf dat het pijn of gevoelig kan zijn.
één maand geleden
Reactie op Marnet2013
Snap je daarin helemaal ik had vorige week ook een checkup omdat ik bloedve ...
Echt eng, kijk er zo tegen op. Kom ik er net achter dat ik al over 4 weken moet ipv 5. Lig er soms echt wakker van. Als de baby daarna wilt komen heel graag 😂. Ben er een beetje klaar mee met zwanger zijn. Het is een blessing ik weet het, maar zo veel complicaties en ijzer te kort doet mij echt de das om. Merk dat ik ook niet meer gezellig thuis ben en wil niet dat mijn kinderen er de dupe van zijn. Dus ze mag van mij echt komen na dat de hechting er uit is hahahaha
één maand geleden
Reactie op Siesem
Echt eng, kijk er zo tegen op. Kom ik er net achter dat ik al over 4 weken ...
Ik ken het wat je bedoeld. Ja ik vind het niet perse eng maar zie er wel beetje tegen op
één maand geleden
Reactie op Siesem
Ja ben al blij dat ik überhaupt 36 weken dan heb gehaald 😂
Precies!
Onze zoon is in januari stilgeboren met 31w4d ...ik.ben nu 30w2d zwanger van zijn broertje💜
Als ik de 36 weken haal dan kan ik echt niet wachten om hem veilig in mijn armen te sluiten.
En toch, eerlijk: ik vind het verwijderen van de cerclage best eng.🫠😅
Het is nu zo spannend
één maand geleden
Vorige zwangerschap bij 37 weken cerclage verwijderd zonder narcose. Ik vond het meevallen. Dat het niet onder narcose is scheelt enorm veel gedoe. Het is daardoor een kleine ingreep: liggen op de stoel, eendebek en snel klaar. Je hebt wel degelijk invloed op de pijn: probeer zo goed mogelijk te ontspannen en richt je op je ademhaling (dit kan je van tevoren trainen). Ogen dicht hielp mij. Bijzonder om daarna het touwtje te zien wat onze kindjes zo lang veilig hield. Ik had paar druppels bloedverlies (hoort erbij, je krijgt maandverbandje) en mocht daarna lekker meteen naar huis. Uiteindelijk pas op de uitgerekende datum bevallen. Succes dames, maak jezelf niet gek, we kunnen dit! Veel liefs
één maand geleden
Reactie op Shiloh
Ahhh kijk, super bedankt hiervoor Caatjeh🥰
Dut stelt zeker gerust.
Moest ...
Eerst nog even niet in bad vanwege het wondje. Daarna had ik juist het idee dat ik meer mocht dan eerst omdat het gevaar van veel te vroeg bevallen dan voorbij is. Eindelijk ‘gewoon’ zwanger ;-)
5 dagen geleden
Hoi hoi,
Hoe is het ,
Zijn er al dames die de cerclage hebben lagen verwijderen en zoja hoe ging het? En merk je veel verschil? Ik ben over 3 weken aan de beurt.