22 Reacties

3 weken geleden
Wij hadden het ledikant wel weer op onze kamer gezet. Vriendlief moest daardoor bij het voeteneind uit bed kruipen en ik moest ook kruip door sluip door langs het ledikant wurmen maar ik vond dat weekje nog zo fijn. Na die week op eigen kamertje en het heeft ons wel rust gebracht. Je wordt niet meer van elk piepje wakker. Hij kwam nog elke 3 uur en nu nog een droomvoeding rond 11 en dan rond 3 weer. Dus top 🥰

3 weken geleden
Hier ging ze na 6 weken ongeveer al naar haar eigen kamer want ze was een erg luide slaper 😅 we hielden elkaar op die manier wakker. Ze doet het heel goed en heeft daar leren doorslapen. Gemiddeld van 1900 tot 630.
Als ze wakker wordt gaan we er tegenwoordig ook niet gelijk heen, na even woelen valt ze meestal vanzelf weer in slaap. En als er wel wat is dan meld ze zich echt wel. Overdag gaan ook alle slaapjes daar, gaat prima

3 weken geleden
Ik kan de positieve verhalen ook alleen maar beamen! Ik zag er ook heel erg tegenop, omdat mijn dochter ook om de klipklap weer haar speen nodig had. Toen dacht ik ook: “hoe moet dit nou op haar eigen kamer, want nu kan ik nog lekker makkelijk haar speen geven, als ze in haar ledikant ligt niet meer.” Ik voorzag voor ons een nog slechtere nachtrust dan hij al was. Maar in plaats daarvan zijn we alledrie zoveel beter gaan slapen. Er zijn nachten dat we een paar keer eruit gaan voor de speen, maar dat is niet te vergelijken met 863 keer dat het normaal was en er zijn ook nachten dat we er helemaal niet meer uit hoeven. In het begin is het pittig om die lege cosleeper te zien. Maar toen wij beter gingen slapen vonden we het de beste beslissing ooit!

3 weken geleden
Zoals het eerder al is gezegd, begin met je baby overdag al in zn kamer te laten slapen. Met de tijd zal hij aan zn kamer wennen, leg bv een knuffeltje ofzo naast hem die hij ook al in zn cosleeper had, dat voelt vertrouwt aan. En niet alleen voor zijn dutjes maar ook om te spelen zn kamer vaker bezoeken.

3 weken geleden
Wij zijn begonnen met haar overdag voor een slaapje in haar eigen bedje te leggen en dat ging zo goed dat we het slaapje erop ook deden en die daarop ook en tja, waarom dan ook gelijk de nacht niet proberen. Dus ze is cold turkey naar haar eigen kamer gegaan. Sindsdien slapen we alledrie zo veel beter!

3 weken geleden
Wij zijn aansluitend op een weekend weg overgegaan naar ledikant en eigen kamer (omdat tijdens het weekend weg er geen ruimte was voor babybed op de slaapkamer). Onze zoon sliep er juist heeeel goed van. Waar hij daarvoor 2 tot 6 keer per nacht wakker werd van een speentje, is dat nu 1 tot 3 keer per week (!) een keertje!
Hij slaapt nu van 21:30 tot 09:00 door. In de cosleeper was dat 22:00 tot 07:30 ongeveer, met soms een uitschieter.
Wij zijn over gegaan met 4,5 maand.

3 weken geleden
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ons zoontje is 6 maanden en slaapt heerlijk tussen ons in. Overdag doet hij wel zijn slaapjes in zn ledikant. Maar alleen als van het idee wordt ik zo verdrietig en weet ik niet hoe ik hem naar zn eigen kamer moet doen.
Maar we houden elkaar snachts wel erg wakker, dus het breekt ons ook wel redelijk op🥲

3 weken geleden
Reactie op Dionaysus
Wij zijn begonnen met haar overdag voor een slaapje in haar eigen bedje te ...
Wat goed om te horen! Ik vind dat dus zo interessant, dat baby's er beter van lijken te slapen als ze alleen liggen. Hoe zou dat komen?
Vind de tip om het aansluitend aan de vakantie te doen ook een goede, gaan we proberen!

3 weken geleden
Wij waren begonnen om de slaapjes overdag in haar eigen kamertje te doen, toen van de ene op de andere dag naar haar eigen kamer in de nacht. Ik had er ook enorme moeite mee, co sleeper staat er nog voor het geval dat ik haar toch hier wil hebben of als ze een moeilijke nacht heeft. Maar eerlijk, hij staat hier maar in de weg 😜
We slapen alle drie een stuk beter nu.

3 weken geleden
Ik heb zelf geen ervaring ik co sleep samen in ons grote bed 🫣 ik ga nu over naar een vloer bedje in haar slaapkamer dus ook dan zal ik samen in slaap vallen en daarna weg sneaken kijken wat ze doet.
Ik lees wel dat veel babbies juist beter slapen op hun eigen kamer. Ze krijgen minder geruis mee van ons natuurlijk, dus ben daar wel benieuwd naar.
Ik zou hem trouwens dan na je vakantie over leggen op zijn eigen kamertje want dan is hij toch al gewend in een andere omgeving te moeten slapen.

3 weken geleden
Hier waren we een weekend weg in een stacaravan toen ze 5,5 mnd was. We dachten van te voren dat we het bed wel konden verplaatsen en dat het campingbedje er dan naast zou passen, maar het bedframe bleek vastgeschroefd dus het kon niet🙈 moest onze dochter plotseling op een eigen kamertje slapen! Het ging helemaal prima. Ik denk dat je jezelf “gek” maakt doordat je het zo van te voren weet. Ik kon er nu ook niet echt over nadenken… eenmaal thuis hebben we haar toen ook gewoon op haar eigen kamer gelegd tot de eerste nachtvoeding. Sliep ze daarna verder in de cosleeper. Dat vond ik zelf een mooie overgang! Na een paar weken dat te hebben gedaan leg ik haar na de nachtvoeding gewoon terug op eigen kamer. Ik merk dat ik het heel ontspannen vind om savonds en sochtends lawaai te kunnen maken op onze slaapkamer.

3 weken geleden
Ik snap je helemaal! Wij gaan het vannacht voor het eerst doen en ik vind het verschrikkelijk! Het idee dat hij niet meer naast me ligt😭. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, ook omdat hij nog 2 keer per nacht komt. Mijn zoon is nu 6 maanden en sliep nog in de co sleeper. Hier wordt hij nu echt te groot voor.

3 weken geleden
Reactie op anoniem8516
Hier waren we een weekend weg in een stacaravan toen ze 5,5 mnd was. We dac ...
Dat is een goede suggestie om er als moeder aan te wennen! Eerste slaapje op de eigen kamer en daarna nog eventjes terug.