36 Reacties

één maand geleden

Drie jaar geleden nam TUI wel genoegen met een zwangerschapsverklaring, ik was toen ook bijna 30 weken. Nergens gedoe gehad! Ik vlieg echter niet vaak, dus weet niet of er ook andere ervaringen zijn met TUI! Succes & fijne babymoon alvast! 🫶🏼

één maand geleden

Oh, en ik had ‘m trouwens via de verloskundige! Kan je ook nog proberen dus!

één maand geleden

Ik had een fit to fly meegekregen vanuit mijn verloskundige. Niet dat ik hem nodig had maar oke

één maand geleden

Ik kreeg mijn fit to fly bij de verloskundige. Gewoon even heen bellen en aangeven dat je die nodig hebt. Ik heb hem overigens nergens hoeven laten zien, maar ik had hem wel bij me☺️

één maand geleden

Houd er rekening mee dat bij de meeste gevallen een fit to fly niet ouder mag zijn dan 7 dagen voor vertrek 😉 ik heb op de luchthaven gewerkt en vaak mensen moeten weigeren. Dat was echt geen pretje 😅

één maand geleden

Je verloskundige kan deze geven

één maand geleden

Ik zit met dezelfde vraag als TS. Kan er ook niet veel meer duidelijkheid over krijgen. Een huisarts mag ze niet geven lees ik op sites.. Mijn verloskundige geeft ze niet omdat ze de garantie niet kunnen waarborgen. Is er nog een andere partij die ze wel geeft? Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn. 28/29 weken zou ik zijn met vliegen.

één maand geleden

(Verloskundige en zwanger hier) Verloskundige of diens assistente vragen om een zwangerschapsverklaring, en overhandigen als ze vragen om een fit to fly verklaring. Dat is alles wat je in NL kan krijgen en is ook voldoende.

één maand geleden

En idd zo kort mogelijk van tevoren! Dus bijv 3/4/5 dgn vooraf even om het documentje vragen.

één maand geleden

(Verloskundige en zwanger hier) Verloskundige of diens assistente vragen om ...
Ik lees dus online dat er vliegmaatschappijen zijn die dit weigeren omdat een zwangerschapaverklaring geen garantie is dat je een zwangerschap zonder complicaties hebt en ze eigenlijk wel die garantie willen. Maar tegelijkertijd vind ik het ook heel bijzonder dat het een onmogelijke taak lijkt om aan zo'n ding te komen 😅😅

één maand geleden

Reactie op Monastar

Houd er rekening mee dat bij de meeste gevallen een fit to fly niet ouder m ...
Oef nee lijkt mij ook heel moeilijk met de reacties die je dan ontvangt 🫣Heb je mensen moeten weigeren omdat het document dan te oud was of omdat ze een zwangerschapsverklaring overhandigde? Want online begreep ik dat die 2 dingen niet als hetzelfde worden gezien.

één maand geleden

Reactie op Nugget 000

Oef nee lijkt mij ook heel moeilijk met de reacties die je dan ontvangt 🫣H ...
Beide. Sommige te oud en sommige gewoon niet duidelijk genoeg. De woorden fit to fly moeten er duidelijk instaan. Ja de reacties zijn verschillend. Heb ooit een gezin gehad waarvan de moeder achterbleef en de vader uiteindelijk met ander kind toch is gaan vliegen. Mijn hart brak, maar het zijn regels waar je helaas niet omheen kan.

één maand geleden

Reactie op Nugget 000

Ik lees dus online dat er vliegmaatschappijen zijn die dit weigeren omdat e ...
Die garantie krijgt je in NL van niemand meer. Dat mogen en kunnen artsen en verloskundigen niet doen. Dus daar vragen ze niet om. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een zwangerschapsverklaring onvoldoende was.

één maand geleden

Die garantie krijgt je in NL van niemand meer. Dat mogen en kunnen artsen e ...
Als ik de verhalen van Monastar hier lees heeft zij dit als medewerker op een luchthaven wel mee gemaakt. Sta er uiteraard niet op te wachten dat het mij overkomt, ookal is de kans klein. Ik ben een echte stresskip en bouw liever zekerheid in 😅 ik heb volgende week weer centering pregnancy en dan ga ik dit onderwerp opgooien

één maand geleden

Je verloskundige kan je helpen aan 2 fit to fly verklaringen, eentje voor de heenweg en eentje voor de terugweg met een andere datum (vaak zetten ze de datum op de dag van vliegen) Dan zit je altijd goed met dat ze niet te oud zijn en kun je lekker genieten van je vakantie!😊

één maand geleden

Reactie op ATG

Je verloskundige kan je helpen aan 2 fit to fly verklaringen, eentje voor d ...
Dat mag tegenwoordig dus niet meer. Fit to fly wordt niet meer gegeven door een verloskundige of arts. Een zwangerschapsverklaring wel.

één maand geleden

Reactie op Ajuparaplu

Dat mag tegenwoordig dus niet meer. Fit to fly wordt niet meer gegeven door ...
Ik heb er toevallig nog 2 gekregen van m'n verloskundige..die zijn wel gewoon geldig toch?

één maand geleden

Ik zie net dat de verklaring die ik heb gekregen niet echt fit to fly heet maar er staat op dat ik zwanger ben, wat de uitgerekende datum is en de zwangerschap tot op heden ongecompliceerd is verlopen. Ik las op de site van de vliegmaatschappij dat ik tot 36 weken zonder doktersverklaring mag vliegen. Dus dan is dit enkel voor de zekerheid😊

één maand geleden

Reactie op ATG

Ik zie net dat de verklaring die ik heb gekregen niet echt fit to fly heet ...
In principe zou dat voldoende moeten zijn. Een brief waarin niks staat over hoe de zwangerschap verloopt zou ik zelf al weigeren. Ik heb het idd opgezocht en zoals ATG al zegt, een FTF mag niet meer afgegeven worden. Dat wist ik niet (ben inmiddels al een paar jaar van de luchthaven af)

één maand geleden

Reactie op Monastar

In principe zou dat voldoende moeten zijn. Een brief waarin niks staat over ...
Ik ging er in eerste instantie vanuit dat zo'n verklaring gewoon standaard fit to fly heet maar er zit blijkbaar verschil tussen een verklaring van de verloskundige dat je zwangerschap ongecompliceerd verloopt en echt fit to fly van een arts. Ik zou het altijd even op de site van de vliegmaatschappij checken wat je nodig hebt. Weer wat geleerd😊