52 Reacties
23 dagen geleden
Ik wil het liefste borstvoeding geven. Maar in het geval dat ik flesvoeding zou geven of tegen de tijd dat water in haar dieet komt zal het bij ons om gefilterd water gaan. Wij hebben een waterfilter die alles filtert. Kraanwater is enorm vervuild. Naast gefilterd water is onze voorkeur spa water. Alleen jammer dat het in plastic flessen zit maar het is al beter dsn kraanwater. Zelf drinken wij ook geen kraanwater. Er word enkel de afwas mee gedaan en gedoucht etc
23 dagen geleden
Dat het kraanwater in Nederland van ongekende hoge kwaliteit is, is bij veel mensen bekend. Toch worden er veel flessen met bron- en mineraalwater verkocht. Dit is opmerkelijk want de kwaliteitseisen voor het kraanwater zijn strenger dan gebotteld bron- of mineraalwater. Een snelle vergelijking: Het kraanwater in Nederland wordt gecontroleerd op 65 stoffen, gebotteld water wordt gecontroleerd op (maar) 15 stoffen. Daarnaast is uit onderzoek naar voren gekomen dat bron- en mineraalwater een luttele 500 keer duurder is dan kraanwater! De bewering dat bronwater gezonder is dan kraanwater klopt ook niet helemaal. De samenstelling van bronwater is per merk verschillend dus het kan niet aangetoond worden dat het ook daadwerkelijk gezonder is dan kraanwater.
En het laatste weetje: kraanwater komt óók uit de bodem en is dus daarmee strikt genomen ook bronwater. Het kraanwater van Vitens komt uit dezelfde bron als Bar le Duc en Sourcy (bron: Quest juli 2016).
23 dagen geleden
Reactie op M_1986
Kraanwater
Flessenwater wordt veel minder gecontroleerd.
Wij overigens w ...
Gefilterd water is nog fijner :)
23 dagen geleden
In mijn werk ben ik erachter gekomen hoe vervuild het water is in Nederland en dat lang niet alle verontreiniging door drinkwaterbedrijven gefilterd kan worden. Wij hebben daarom een waterfilter waarmee we ons kraanwater filteren. 💦
23 dagen geleden
Reactie op kirstensuzanne
Ik wil het liefste borstvoeding geven. Maar in het geval dat ik flesvoeding ...
Kraanwater in Nederland is beter gecontroleerd en heeft een hogere kwaliteit dan water uit flessen.
Water uit flessen is zeker niet minder vervuild. Dezelfde waterbronnen worden gebruikt als voor kraanwater. Alleen is de controle veel minder streng
22 dagen geleden
Reactie op Lauraelisabeth2024
In mijn werk ben ik erachter gekomen hoe vervuild het water is in Nederland ...
Alleen als je een goede kwaliteit waterfilter hebt en die regelmatig schoonmaakt en vervangt. Was laatst een item over op
tv, is vast nog wel te vinden met wat zoeken op youtube.
22 dagen geleden
Reactie op M_1986
Kraanwater in Nederland is beter gecontroleerd en heeft een hogere kwalitei ...
Wij hebben een waterfilter en die gebruiken wij voor zo goed als alles. Spa water gebruik ik alleen soms voor mezelf voor het gemak om makkelijk een fles te maken als ik ga trainen. Het zal je best tegenvallen hoe hoog de kwaliteit van het water echt is in NL. in vergelijking met andere landen staan wij absoluut aan de top. Maar de hoeveelheden PFAS drugs hormonen en andere stoffen die er in het water zitten… daarom filteren wij alles
22 dagen geleden
Reactie op Sietse538
Het is echter niet nodig. Als je je filter niet goed genoeg schoon houdt ka ...
Als je je filter veel gebruikt moet je die inderdaad veel vervangen. Wij hebben in huis een watermeter en vervangen hem dan ook gelijk wanneer nodig
22 dagen geleden
Mijn plan is om borstvoeding te geven, maar als dat niet lukt, gebruik ik gewoon kraanwater. Kraanwater wordt VEEL beter gecontroleerd dan mineraalwater. Er zijn inderdaad veel verontreinigingen in bronnen, maar het Nederlandse drinkwater voldoet nog steeds ruim aan de eisen die door b.v. WHO en RIVM worden gesteld.
Van filters is bekend dat ze risico’s met zich meebrengen als je ze niet tijdig vervangt (vooral microbiële risico’s). Maar ik zeg altijd tegen mensen dat ze het gewoon zelf moeten weten en dat er geen problemen zijn als je er verstandig mee om gaat 😋 maar de kwaliteit van het Nederlandse drinkwater is verder gewoon goed.
Bron: ik ben chemisch onderzoeker in de drinkwatersector, maar daar kan je ook iets van vinden natuurlijk 😂
22 dagen geleden
https://youtu.be/DV0pcoy06J0?si=CGp_zgh_dEcNQuiF
Hier is de link over de waterkwaliteit.
Waterfilter dus beter niet doen!
Kraanwater is gewoon prima hoor, zolang je geen loden leidingen hebt.