32 Reacties

2 dagen geleden

Ik heb de bloem van Maryam thee gedronken bij mijn dochter de bevalling, het hielp echt goed voor de ontsluiting 😊

2 dagen geleden

Reactie op gzdx66

Ik heb de bloem van Maryam thee gedronken bij mijn dochter de bevalling, he ...
En deze dronk je ook pas op het moment dat je weeën kreeg toch? 😊

2 dagen geleden

Reactie op annabelvdv

En deze dronk je ook pas op het moment dat je weeën kreeg toch? 😊
Ja ik was ingeleid dus na mijn inleiding ben ik het begonnen met drinken 😊

2 dagen geleden

Ik heb de bloem van maryam ook voor thuis. Het is vgm indd de bedoeling deze thee tijdens de bevalling te drinken. Schijnt ontsluiting te bevorderen en ook van nature pijnstillend ge werken

2 dagen geleden

Dadels zijn studies naar gedaan, advies is uit mn hoofd 6 dadels per dag en dat help de baarmoeder mond en de weefsels te verzachten en versoepelen

2 dagen geleden

Ik zou dit wel even afstemmen met je vk. Dit soort huismiddeltjes kan geen kwaad als je ze vanaf 37 weken gebruikt. Maar jij wilt vroeger starten. Je wilt ook niet oer ongeluk de bevalling al vóór 37 weken opwekken. Al zal het waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen.

2 dagen geleden

Reactie op Ber22

Ik zou dit wel even afstemmen met je vk. Dit soort huismiddeltjes kan geen ...
Dadels en frambozenblad thee wekken de bevalling niet op

één dag geleden

Reactie op Ber22

Ik zou dit wel even afstemmen met je vk. Dit soort huismiddeltjes kan geen ...
Jaa ik snap wat je bedoelt. Maar de kans dat ik voor 37 weken beval is heel groot omdat ik een tweeling krijg. Het ziekenhuis is blij als ze tot 34 weken blijven zitten. Ik hoop zelf bij 35/36 te bevallen, is veilig en ik trek het niet meer 🥲

één dag geleden

Reactie op kirstensuzanne

Het is dus meer om het soepel te laten verlopen? Ook fijn natuurlijk en de moeite waard om te proberen

één dag geleden

Er staan waarschuwingen op de verpakkingen van frambozenblad thee dat er wel aanwijzingen zijn dat het de bevalling kan opwekken. Daarom wordt het afgeraden voor 36-37 weken te starten

één dag geleden

Reactie op lauravermeer

Er staan waarschuwingen op de verpakkingen van frambozenblad thee dat er we ...
Frambozenblad thee helpt de baarmoeder voorte bereiden voor de bevalling net als dadels, het verzachten en versoepelen van weefsel. Maar het wekt de bevalling niet op.

één dag geleden

Reactie op annabelvdv

Het is dus meer om het soepel te laten verlopen? Ook fijn natuurlijk en de ...
Ja met dadels sowieso! Dadels is al veel meer onderzoek naar gedaan in tegenstelling toch frambozenbladthee. En ik vind dadels heerlijk dus ik eet er nu 6 per dag, (aangeraden hoeveleheid van de studies)

één dag geleden

Frambozenblad thee helpt de baarmoeder voorte bereiden voor de bevalling ne ...
Het staat op de verpakking van verschillende merken frambozenblad thee. Zal er niet voor niets staan;) tis meer dat andere mensen die dit lezen complete informatie hebben.

één dag geleden

Reactie op lauravermeer

Het staat op de verpakking van verschillende merken frambozenblad thee. Zal ...
Het is er op gezet omdat er geen definitieve resultaten uit studies zijn. Het word er op gezet uit voorzorg. Maar het is niet bewezen dat het de bevalling opwekt. Het is ook nog niet aangetoont dat het de bevalling NIET opwekt. Maar je hoort wel veel van vrouwen/verloskundige dat die voor hun gevoel wel zeker het idee hadden dat het heeft gewerkt om het soepeler te laten verlopen

één dag geleden

Voor mijn vorige bevalling heb ik een aantal weken frambozenbladthee gedronken en ook dadels gegeten. Ik had opvallend weinig bloedverlies. Dacht dat het een beetje toevallig was, maar toen ik het aan de kraamzorg vertelde vorige week (bij het voor-bezoekje) zei ze dat ze het echt vaker hoorde! Dus ik ga bij 37 weken weer lekker aan de fbthee en dadels;-)

één dag geleden

Overigens... zelf vond ik 6 dadels wel heel veel qua suikers. Ik at twee grote dadels per dag. Ook goed voor de stoelgang trouwens!

één dag geleden

Waar kan je die framblozenblad thee vinden want ik kon het laatst niet vinden

één dag geleden

Reactie op BENDS

Waar kan je die framblozenblad thee vinden want ik kon het laatst niet vind ...
Ik heb hem vandaag gekocht bij Holland en Barret!

één dag geleden

Reactie op BENDS

Waar kan je die framblozenblad thee vinden want ik kon het laatst niet vind ...
Ik heb deze online besteld via dalalou

één dag geleden

Reactie op annabelvdv

Ik heb hem vandaag gekocht bij Holland en Barret!
Hebben ze 100% frambozen blad thee? Bij die van mij kon ik het niet vinden!