11 Reacties
2 maanden geleden
Ik zou zelf contact opnemen met de bedrijfsarts. Als die ook constateert dat het teveel is geeft die een advies aan je werkgever en die moet dat dan opvolgen
2 maanden geleden
Gesprek aanvragen met bedrijfsarts, sowieso.
en ik hoorde vandaag ook op de reclame dat je gewoon een uur extra pauze mag nemen als je dat nodig hebt. (Zelf tot 4mnd na de bevalling) Laat je niet afschepen en hopelijk komt je werkgever ook tot het inzicht dat als ie dat nu niet ‘geeft’, je straks eerder ‘moet’ stoppen omdat het lichamelijk teveel is geweest. Denk om jezelf, werkgevers krijgen gewoon vergoeding vanuit het uwv hiervoor!
2 maanden geleden
Reactie op LJ
Gesprek aanvragen met bedrijfsarts, sowieso.
en ik hoorde vandaag ook op d ...
Niet om je werkegever goed te praten. Maar ik spreek uit ervaring dat pauze lastig te krijgen is in de horeca laat staan extra pauze. Tuurlijl zou dit geen reden moeten zijn om t niet te krijgen maar t ligt er echt aan waar je in de horeca werkt wat voor gelegenheid t precies is. Om deze reden ben ik ook gestopt met in de horeca werken toen ik zwanger raakte van mn zoontje
2 maanden geleden
Reactie op Sigie
Niet om je werkegever goed te praten. Maar ik spreek uit ervaring dat pauze ...
Klopt helemaal! En daarom doe ik ook echt niet moeilijk over die pauzes. Maar daardoor vergt het wel extra veel energie en is het deste krommer dat hij moeilijk zou doen over gedeeltelijk ziektewet.
2 maanden geleden
Reactie op Kris02
Klopt helemaal! En daarom doe ik ook echt niet moeilijk over die pauzes. Ma ...
Klopt helemaal mee eens! Wss is zijn/haar reden dat je lastig te vervangen bent door eventueel personeel te kort of personeel die dezelfde kwaltiteiten heeft. Echter mag dit geen reden zijn dat jij niet deels of helemaal de ziekte wet in kan/moet. Daarom als je er echt niet onderling uit komt zou ik de arboarts inschakelen en anders via je verloskundige dat t haar/zijn advies is om deels of helemaal de ziekte wet in te gaan vanwege joud gezondheid en die van je kindje
2 maanden geleden
Reactie op Sigie
Niet om je werkegever goed te praten. Maar ik spreek uit ervaring dat pauze ...
Nee toen ik het schreef dacht ik al, lastig in de horeca. Maar aan de andere kant, probleem van haar werkgever. Maar ja ik snap de loyaliteit naar collega’s ook.
Daarom zou ik het gewoon via de arbo arts spelen
2 maanden geleden
Jouw werkgever mag en kan nu ook niks doen, want hij kan jou niet ziek melden. Jij moet hier zelf voor aan de slag bij je dokter enz. Dan krijg je een verwijzing en daarmee kan de werkgever aan de slag voor jouw afmelding.