8 Reacties

3 maanden geleden

Op een ander plaatje, die ik heb, staat de fundushoogte bij 20-22 weken al op navelhoogte. En ik ben zelf nu bijna 20weken en volgens mij staat hij bij mij ook al onder mijn navel. Maar zolang de verloskundige zich niet druk maakt om de fundushoogte(en daarmee ook de grootte van de baby), zou ik me ook niet te druk maken als ik jou was

3 maanden geleden

Tijdens mijn controle donderdag bij de verloskundige zat het ook al boven mijn navel ik was toen 21+3. Ze zei juist dat het mooi groeit.

3 maanden geleden

Mijn baarmoeder zit ook al een flink stuk boven mijn navel. Ik had bij me vorige zwangerschap veel vruchtwater dus dat zal nu ook wel het geval zijn. Maak me er niet zo druk om

3 maanden geleden

Bij mij ligt die ook net boven de navel🤗 ik ben 21+3 nu

3 maanden geleden

Als het goed is mag er 2 weken aan speling in zitten. Dus 22 en 24 is mooi twee weken en lijkt me dan geen probleem. Even afwachten tot na het weekend want je verloskundige kent jou en jouw buik :)

3 maanden geleden

Hier eerste zwangerschap, nu 21+1 en bij mij zit hij ook boven de navel. Ik maak mij nog niet zorgen, weet wel dat baby wat flinker is. Bespreken is altijd goed. Benieuwd wat de vk zegt😊

3 maanden geleden

Ik neem aan dat dit wel echt een schatting is toch? Maakt nogal uit of je 1.60m bent of 1.90m.

3 maanden geleden

Reactie op Marinka1985

Ik neem aan dat dit wel echt een schatting is toch? Maakt nogal uit of je 1 ...
Het plaatje is idd een schatting want afhankelijk van hoe lang je zelf bent. Dus het aantal cm wat ernaast staat is een betere indicatie. Ik keek net even in mijn online dossier, en met 20 weken was de meting van fundushoogte 21 cm. Terwijl dit volgens het plaatje 16 cm zou ‘moeten’ zijn. Dus wel hoger dan gemiddeld. Ben benieuwd wat verloskundige zegt als ik komende week op controle kom….