8 Reacties
één maand geleden
Een vriendin van mij had tijdens haar zwangerschap de GBS bacterie en is op advies van de gynaecoloog met een antibiotica infuus bevallen. Haar kindje heeft nergens last van gehad na de bevalling.
Je verloskundige of gynaecoloog gaat vast de opties nog met je bespreken en kunnen je ook meer uitleg geven!
één maand geleden
Ik heb dit gehad met de eerste zwangerschap. Ze hebben mij antibiotica toegediend tijdens de bevalling. Daarna hebben wij 24u moeten blijven ter controle, maar mijn zoontje is er niet ziek van geweest. Mocht de ab niet op tijd inlopen zou ik 48u moeten blijven maar dat is bij mij niet nodig geweest. Ik word tijdens deze zwangerschap met 35w weer opnieuw getest.
één maand geleden
Ook hier positief getest vorige zwangerschap. Mijn dochter had inderdaad antibiotica gehad tijdens bevalling en geen klachten gehad. Echter had mijn zoon die daarvoor geboren is een slechte start gehad en belandde na 10 dagen in het ziekenhuis. Hieruit is nooit de bacterie gekomen, maar vraag me achteraf toch af of dit niet toen ook al mee heeft gespeeld waardoor hij zo'n moeizame start had. Deze zwangerschap dus zeker testen en bij positieve test ook gelijk weer aan het infuus in het ziekenhuis bij de bevalling.
één maand geleden
Reactie op bonjour
Kun je hier niet voor de geboorte van af komen? Ik krijg vrijdag de uitslag ...
Het is een bacterie. Als je eenmaal hem hebt kom je er niet vanaf. Wel kan je een actieve of niet actieve versie hebben en alleen een actieve bacterie is gevaarlijk bij de geboorte en dan word er dus antibiotica gegeven tijdens de bevalling.
één maand geleden
Bij mij kwamen ze er al vroeg in de zwangerschap achter toen ik een blaasontsteking had en ze gelijk mijn urine extra hebben gecontroleerd.
Ik wou graag thuis bevallen maar zoals gezegd kan de baby ziek worden en is het advies om in het ziekenhuis te bevallen met een antibiotica infuus, dat ga ik dus ook doen want ik wil zo min mogelijk risico voor de kleine
één maand geleden
Bij mij kwamen ze er ook achter rond 20 weken volgens mij. Heb toen antibiotica gehad en tijdens de bevalling krijg ik weer antibiotica voor de zekerheid om de kleine extra te beschermen. Als je positief getest bent op deze bacterie dan moeten jij en de baby ook blijven na de bevalling om in de gaten te houden of beide geen koorts etc krijgen. Bij ons is dat 24u in het ziekenhuis