38 Reacties
één maand geleden
Hii mama’s, ik snap dat wij ons erg inhouden om niet te reageren op de geboortes die elk moment binnen kunnen komen.. Maar om het zo overzichtelijk mogelijk te houden is het toch fijn dat iedereen met een like reageerd! 😊 Graag alleen reactie’s van mama’s waarvan het kindje geboren is! ❤️
één maand geleden
Reactie op gzdx66
Hii mama’s, ik snap dat wij ons erg inhouden om niet te reageren op de gebo ...
Precies ! Ik zal alle reacties verwijderen !
één maand geleden
Onze dochter kon niet langer wachten met het ontdekken van de wereld, dus besloot ze ons spontaan eerder te verrassen op 30+5 weken.
Na een korte nacht met weeën (waarbij ik dacht dat het nog maar harde buiken waren) en twee keer persen, was ze daar: ons dapper, lief meisje:
Naomi Noé 💕
6 oktober 2024
1435 gram
38 cm
Het is een spannende, maar ook bijzondere tijd. Ze doet het heel goed, maar we hebben nog een aantal mijlpalen te gaan voordat zij naar huis mag.
We blijven aan haar zijde en hebben alle vertrouwen in onze kleine meid; geen uitdaging is haar te groot. Vandaag heeft ze voor het eerst helemaal zelf wat borstvoeding gedronken 🥹💕 Elke dag is een dag dichterbij naar huis 🫶
één maand geleden
Ook onze kleine man vond dat het met 34.4 week tijd was om zich te laten zien 💙
Noan Kadic
25 oktober 2024
2586 gram
Hij had een hele goede start waarbij hij goed van zich liet horen, en ook nu maakt hij het goed 🥰
één maand geleden
Isaac Jessai
25 oktober 2024
2475
34+1
Met een hele heftige bevalling waarbij de ontsluiting van 12:00 tot 19:15 op 4 cm bleef staan maar de weeën ondraaglijk waren is hij met 19:35 ineens geboren doormiddel van een perswee waarbij iedereen nog stond te praten en niet in de gaten had dat het al zover was. Hij deed het gelukkig meteen super goed huilde heel goed en houd zijn temperatuur goed vast! Drinken is nog wat moeizaam maar dat komt nog wel voor nu mag hij lekker groeien
15 dagen geleden
Vinnie
1 november 2024
2610 gram
46 cm
35+2
Vinnie kon niet meer wachten. In de middag stond ik nog de babykamer te verven en in de avond sprongen spontaan mijn vliezen. Mijn bevalling duurde in totaal 2,5 uur waarvan ik 3 min heb geperst tot ons kleintje op de wereld kwam. Ondanks dat we nog eventjes in het ziekenhuis moeten blijven, zijn wij dolgelukkig en super trots op ons kleine strijdertje, hij doet het zo ontzettend goed! 🥰 Hopelijk mogen we heel gauw naar huis toe 💙
14 dagen geleden
Lena 🌸
5 november 2024
1990 gram
42 cm
35+5
Wij waren al een aantal weken medisch vanwege groeiachterstand (p2) en afwijkende dopplers. Afgelopen vrijdag (1nov) werd ik na een controle bij de gynaecoloog meteen opgenomen omdat de waardes verslechterd waren.
In het weekend dagelijks veel ctgs gehad, en bleef het gelukkig stabiel. Maandag een ballonnetje gekregen om te gaan primen omdat ze me de kans wilden geven vaginaal te kunnen bevallen. Deze bleek dinsdagochtend zijn werk gedaan te hebben en hebben ze m’n vliezen gebroken. Gestart met weeenopwekkers, en de weeen kwamen meteen vlot op gang. In 3 uur tijd naar ruim 4cm, alleen trok de kleine het steeds slechter. Haar hartslag dipte flink en herstelde moeizamer. Daarop werd besloten om toch een keizersnede te gaan doen. Dit scenario was van tevoren al geschetst omdat zulke kleine baby’s veel minder reserves hebben om een bevalling aan te kunnen.
Snel naar de ok gegaan en daar kwam Lena gelukkig huilend ter wereld.
Zij ligt in de couveuse en maakt het naar omstandigheden goed. Vooral voeding is nog een ding, maar past bij haar leeftijd en daarbij groeiachterstand. We zijn heel trots op haar🩷
13 dagen geleden
💜🩷 Vive Noëlle Kok 🩷💜
Met 35 weken geboren, met een geboortegewicht van 1720 gram.
We blijven voorlopig op de couveuse afdeling in het ziekenhuis, maar ze doet het super goed.
13 dagen geleden
Fien 🩷
6 november 2024
2250 gram
47 cm
35 weken
Net als mijn oudste zoontje is ook nu de bevalling te vroeg begonnen! Gelukkig heeft Fien een onwijs goeie start, na een hele snelle bevalling in bad.
Ze drinkt al wat aan de borst en mag bij ons op de kraamafdeling blijven.
Hopelijk kunnen we snel naar huis naar haar grote broer!
13 dagen geleden
Onze twins Lowen en Rafe 🐻
Geboren met 33+1
Met gewichten van 2305 en 2150 gram .
Ze doen het super goed 🤎
11 dagen geleden
6 november (precies 35 weken) zijn onze meisjes geboren middels een keizersnede.
Yuna 🩷
2315 gram
(Geschat) 46 cm
Lize 🩷
1775 gram
(Geschat) 44 cm
Yuna doet het super goed!
Helaas heeft Lize een wat minder goede start. We hebben goede hoop voor de toekomst en ze heeft al zo veel verbetering laten zien.
Wij zijn super trots op onze 2e 2-ling 🥰🥰
9 dagen geleden
Onze zoon Wout is geboren met 34+2 weken. Hij woog bij de geboorte 1880 gram en is 44 cm lang.
Nadat we twee weken goed in de gaten gehouden werden in het ziekenhuis door groeiachterstand en afwijkende doplermetingen werd ik opgenomen in het ziekenhuis en was het de volgende dag tijd voor een keizersnede vanwege afwijkende CTG’s. Het waren spannende weken maar gelukkig maakt ons kleine mannetje het naar omstandigheden goed en hopen we dat hij snel mee naar huis mag🙏🏽
8 dagen geleden
Ah wel veel vroege geboortes al zie ik. Gefeliciteerd iedereen en de rest succes met de laatste loodjes. Ik was uitgerekend op 2 December en ben vandaag bevallen.
Mason Spang
12 November
2680 gram
48 cm
37 +2 weken
Ik zei tegen iedereen 12 November heb ik met hem afgesproken en ja hoor daar was hij vandaag! Ik had er zelf niet meer op gerekend en iedereen zei dat is te vroeg gaat vast niet gebeuren haha.
Woensdag propje verloren.
Donderdag hoge bloeddruk en zaterdagochtend had ik een beetje bloed. Ik dacht door een druk weekend. Toen kreeg ik nog onverwachts een babyshower op zaterdagmiddag en zondagavond had ik weer bloed. Maar dit leek niet zo gek.
Zondagavond later begon bij mij een gigantische rugpijn en die bleef maar hangen. Toen ik later in bed lag kreeg ik op en af mijn rugpijn en lichte krampen in de buik. Maar dit was elke 15 min. Dus nog niks geks. Dit ging een paar uur door en toen stopte het en kon ik lekker slapen.
Maandag was mijn hele lichaam beurs en voelde als zo'n zeurende pijn in mijn rug en buik en benen.
Ik had 3x op de wc tijdens plassen een beetje bruin en toch even gebeld met VK, die dacht aan opgedroogd oud bloed. Wat ook niet heel gek was.
Maandag zat ik mezelf de hele dag dwars. Ik wou niks ik kon niks. Zitten, staan, liggen. Op een gegeven moment maar naar bed gegaan maar kon niet slapen. Tegen half 4 eindelijk mijn ogen dicht kunnen doen en ik was weg.
Half 5 🤯 elke 2 tot 3 minuten zo'n gigantische pijn in mijn buik. Ik dacht dit kan niet zo snel gaan dus wij belden pas om kwart over 6, toen we de VK aan de telefoon hadden braken mijn vliezen en raadde ze me aan om de weeën op te vangen onder de douche en mocht ik het te zwaar krijgen kon ik weer bellen. Onder de douche kreeg ik mijn weeënstorm, dus elke minuut krachtige weeën met bijna geen pauze. Wat een hel was dit! En toen begon er heel hard iets te drukken van onder. Ja hoor de persweeën waren begonnen maar wij waren nog alleen met mijn schoonmoeder en man. Die hebben mij onder de douche weggehaald op bed gelegd en op dat moment kwam de VK. Ik kon gelijk persen zei ze.
De baby kreeg een te hoge hartslag en de VK wou een ambulance bellen dus ik moest de weeën tegenhouden. Dit lukte echt niet en moest nog 2x persen. En om 10 voor 8 was mijn kleine jongen er. Gewoon helemaal gezond maar wel erg moe.
Mijn energie was goed en was niet moe, alles is bij mij verder ook goed gegaan en we hoefden na de tijd niet meer naar het ziekenhuis voor controle. Want hij had nog wel in het vruchtwater gepoept maar dit ging verder goed.
Bevalling binnen 2 uur maar wel erg heftig en snel, was mijn eerste kindje en je kunt niet eerst even wennen aan de weeën. 😅
8 dagen geleden
Liv en Evi 💕💕
Geboren op 11-11 met precies 35 weken. Gewichten van 2785 gram en 3150 gram. We blijven nog even in het ziekenhuis. Super trots op onze meisjes die het zo goed doen 🙏🏼
7 dagen geleden
Hi lieve mama’s en aanstaande mama’s .
Laten we dit topic enkel houden voor de aankondigingen van alle wondertjes ! Felicitaties kan middels het geven van een hartje . Zo houden we dit topic enkel voor het aankondigen van alle prachtige kindjes .
Liefs,
Jaleesa|Moderator