95 Reacties

één maand geleden

Wat fijn eindelijk dezelfde principes te zien!! Je bent niet de enige. Hier ook! Ik heb gelukkig het privilege straks te kunnen stoppen met werken om niet afhankelijk te zijn van opvang. Ik wil gewoon dat de kinderen met ons op groeien! Ik wil ga ook thuis bevallen. Het liefst wil ik een handsoff bevalling ga ik volgende week met mn verloskundige over praten 😄 wij zijn ook heel kritisch op vaccineren. Heb al de sites tot de kleinste lettertjes doorgelezen… ook ik wil samen slapen meg mijn kindje en zo lang mogelijk borstvoeding geven. Heel fijn om te lezen dat er meer mamas zijn 😍

één maand geleden

Ik herken veel uit je lijstje! Ons kindje zal alleen wel redelijk snel (we denken met een maand of vier) na de kinderopvang gaan (we werken beide fulltime en houden erg van ons werk) en ik ben wel echt voorstander van vaccineren. Voel me zelf heel dankbaar dat we met behulp van vaccins veel vervelende ziektes hebben kunnen uitbannen. Wat versta je onder lang borstvoeding geven? :) We zijn verder van plan wasbare luiers te gebruiken, eten alles biologisch en ik zelf bijna geheel plantaardig (op wat kaas na), zo min mogelijk suiker, kopen alles tweedehands, geen zeep met rotzooi (oa Seepje wasmiddel en incia babyproducten), verder wil ik veel op gevoel doen zoals (samen) slapen, dragen etc. Ik vind breien leuk en kijk met een winterbaby uit naar het breien van truitjes etc en ik stop sokken haha. Proberen ook zo min mogelijk plastic te gebruiken (wel uitdaging!) In ieder geval geen plastic speelgoed, glazen flesjes en een bank/spaarrekening bij een duurzame bank. Dat is even wat er zo gauw in me op komt :)

één maand geleden

Reactie op Lauraelisabeth2024

Ik herken veel uit je lijstje! Ons kindje zal alleen wel redelijk snel (we ...
edit mod Eliza- reactie weggehaald, topics en discussies over vaccinaties zijn niet toegestaan

één maand geleden

Reactie op kirstensuzanne

edit mod Eliza- reactie weggehaald, topics en discussies over vaccinaties z ...
Interessant en ik geloof je meteen. Neemt niet weg dat er toch nog steeds een behoorlijk aantal zijn met mogelijk nare gevolgen. Ik denk dan toch vooral als eerste aan mazelen, kinkhoest en polio om er zo gauw even een paar te noemen. 💛

één maand geleden

Reactie op Lauraelisabeth2024

Interessant en ik geloof je meteen. Neemt niet weg dat er toch nog steeds e ...
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, topics en discussies over vaccinaties zijn niet toegestaan

één maand geleden

Hier een jonge 24jarige geitenwollesokke moeder ❤️🤣 om het dan maar zo te zeggen. Mijn dochtertje nu 1,5 heeft geen 1 vaccinatie gehad en ben daar super content mee. Mijn omgeving wat minder want ja je wilt toch het beste voor je kind krijg ik dan te horen.... jaa idd ik wil het beste voor m'n kind. Dus idd ook niet tot weinig suiker, zonnebrand, tv en ongezonder voeding. Ook slaapt ze nog bij ons op de kamer en soms bij ons in bed. Wij vinden het heerlijk! Ook ben ik inverwachting van een 2e en ook daar gaan wij voor de zelfde aanpak kwa vaccinatie.

één maand geleden

Reactie op MvrDannenberg

Hier een jonge 24jarige geitenwollesokke moeder ❤️🤣 om het dan maar zo te ...
Heel inspirerend om te horen! ❤️ ik ben ook een jonge first time mom en indd die reactie “je wilt toch het beste voor je kindje” ja dat is inderdaad precies waarom ik het ga doen zoals ik zeg! 🙈

één maand geleden

Reactie op kirstensuzanne

Heel inspirerend om te horen! ❤️ ik ben ook een jonge first time mom en ind ...
Jaa idd heel vervelend zulke reacties maar hun weten ook niet beter misschien.. en gelukkig zijn wij opgegroeid met het internet en kan je heel veel zelf uit zoeken deze tijd. Wel fijn om te weten dat er meer jonge moeders zo denken

één maand geleden

Reactie op MvrDannenberg

Jaa idd heel vervelend zulke reacties maar hun weten ook niet beter misschi ...
Heb ook heel veel commentaar gehad op het feit dat ik thuis wil bevallen😮‍💨 of dat ik de 22 weken prik week niet neem. Vermoeiend soms

één maand geleden

Reactie op kirstensuzanne

Heb ook heel veel commentaar gehad op het feit dat ik thuis wil bevallen😮‍ ...
Ik ben wel heel erg benieuwd waarom geen 22 weken prik?

één maand geleden

Reactie op kirstensuzanne

Heb ook heel veel commentaar gehad op het feit dat ik thuis wil bevallen😮‍ ...
Ik ken het heel goed wil zelf ook thuis bevallen en doe ook geen 22 weken prik ik zie namelijk geen voordelen omdat ik m'n kinderen sws niet wil laten vaccineren

één maand geleden

Reactie op MagicTwisty

Ik ben wel heel erg benieuwd waarom geen 22 weken prik?
Ik heb alle statistieken bekeken en er zijn geen feiten of statistieken te tonen dat deze prik “werkt” en met mijn algemene blik op vaccinaties heb ik mijn twijfels inhoeverre het “veilig” is voor de zwangere vandaar de keuze dit niet te doen.

één maand geleden

Hi allemaal, Topics en discussies over vaccinaties zijn niet toegestaan op het forum. Wij merken dat deze topics onrust veroorzaken. Het is een erg gevoelige discussie, en wij denken dat het beter is als jullie je hierover laten informeren door professionals en mensen die hier echt verstand van hebben. Ik haal wat reacties weg en zal het topic aanpassen. Verder zou ik jullie vragen het onderwerp te laten voor wat het is. Liefs, Eliza

één maand geleden

Reactie op Eliza I Moderator

Hi allemaal, Topics en discussies over vaccinaties zijn niet toegestaan op ...
Word hier een normale dialoog gevoerd met gelijkgestemden en of geintreseerde 🤷🏼‍♀️ de vraag deze dag is maar hoe goed je kan terug vallen op “professionals”

één maand geleden

Hi! Zoals Eliza aangeeft is er een regel op het forum én in de geboorteclub dat discussies en gesprekken over vaccineren niet zijn toegestaan. Wij raden hier inderdaad aan om je vragen te stellen aan een professional, maar daar ben je natuurlijk verder vrij in. Wil je wel graag gesprekken voeren over wel of niet vaccineren? Dan kan dat op heel veel andere plekken op het internet, zoals Facebook of X. Wij kiezen er bewust voor om dit niet toe te staan, omdat er bij dit soort topics ontzettend snel ruzie ontstaat en er vaak medische misinformatie voorbij komt. Ik snap dat dat jammer is, maar er zijn genoeg andere onderwerpen waar jullie het wel over kunnen hebben :). Hierbij dus nogmaals het verzoek om dit topic binnen onze gedragsregels voort te zetten. Lukt dat niet, dan moeten we hem helaas wel sluiten. Veel kletsplezier verder 😊

één maand geleden

Reactie op kirstensuzanne

Word hier een normale dialoog gevoerd met gelijkgestemden en of geintreseer ...
Jaa idd... eigenlijk te triest voor woorden weer.

één maand geleden

Yes hier ook hoor! Al schieten sommige dingen er in de praktijk nog wel eens in 🤭 Ik ga ook, of wij, zullen slapen samen met ons kindje, en hebben dit ook gedaan met onze dochter. Ze is nu 3 en slaapt geregeld nog tussen ons in. Ga ook 100% voor bv, maar ga me er niet meer zó aan vast pinnen dat ik eronderdoor ga. (Toen mn dochter 8-10mnd oud was kon ze soms nog 10x per nacht komen, dat brak me op, maar had meerdere redenen etc) Maar daardoor zal ik, indien nodig, combi gaan geven met kv. (Bio geitenmelk)Of wellicht donormelk. Ik ga dit keer ook voor glazen flesjes, maak m’n cremetjes vaak zelf, en wil een zo natuurlijk mogelijk, vaginale bevalling. 1e keer ‘helaas’ keizersnede, dus hopelijk deze keer een mooie vaginale bevalling (hands off). Keuze deze keer wel gemaakt om in het ziekenhuis te bevallen (daar had ik voorheen nogal zware dingen/trauma op liggen, maar ben er nu helemaal oké mee) als ik wil in bad, of baarkruk, of hoe the f* ik ook wil staan, liggen of zitten 🤣 Ik had vanmiddag een topic gestart over volledige Lotus bevalling, jullie hier ervaring mee of is de wens er?

één maand geleden

Reactie op MvrDannenberg

Jaa idd... eigenlijk te triest voor woorden weer.
Zeg dat wel

één maand geleden

Reactie op LJ

Yes hier ook hoor! Al schieten sommige dingen er in de praktijk nog wel een ...
Hee wat mooi! Hier 1.5 gelden een halve lotus bevallen gedaan. Dus niet gewacht tot dat hij er af viel. Na ongeveer 3 uur heeft m'n man hem doorgeknipt. Wel hebben we de placenta mee genomen naar huis en laten drogen in een doek met zout en kruiden. Ooit wil ik hem onder een boom begraven zo dat m'n dochtertje haar 'eigen' boom heeft in de tuin

één maand geleden

Wat fijn om te lezen dat er meer gelijkgestemden zijn! 🥰Had ergens ook niet anders gedacht hoor, want volg wat mensen op insta die mij wat inspiratie geven en die hebben velen volgers haha dus dat is vast niet voor niks. Maar in mijn omgeving wordt er vaak toch wat traditioneler gedacht. Inderdaad opmerkingen als ‘je wilt het beste voor je kind’ klopt heel erg, maar ik bekijk het vanuit een andere kant en denk op die manier mijn kind het beste te geven… vind dat soms echt lastig omdat ik me dan bijvoorbeeld helemaal heb ingelezen over slapen (mijn zoontje sliep echt slecht) en dan steeds horen: het komt door de borstvoeding en je moet hem leren slapen (oftewel laten huilen) 🥲 we slapen nu met zijn drieën op een kamer en kan daar ook van genieten! Maar tegelijkertijd zeg ik dit niet vaak tegen anderen, want mensen vinden er toch wat van.. Overigens snap ik jou ook heel goed LJ! Ik vond de borstvoeding heel mooi maar ook pittig, omdat mijn zoontje ook zo vaak wakker ‘s nachts en een flesweigeraar was. Ergens kijk ik dus nu ook op tegen weer borstvoeding geven, maar tegelijkertijd geloof ik zo in de voordelen dat ik het mezelf toch opleg.. ingewikkelde combi! Ik zou soms ook wel wat milder voor mezelf willen zijn in dat soort situaties! Lotusbevalling ken ik eigenlijk niet zo goed? Wat is daar de gedachte achter? Wat denken jullie van die oxitocineprik na de bevalling? Ik wilde hem de eerste keer liever niet, maar de verloskundige durfde niet van het protocol af te wijken (nu een andere vk en moet het nog bespreken). Maar mijn zus is vorig jaar heel veel bloed verloren ivm placenta die niet los kwam. Nu dus gemixte gevoelens erbij 🤔