95 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op Moosje221

Dames, ik leg bewust even mijn dilemma in dit topic voor.. Ik ben van onze ...
Ik snap jou dilemma, het is ook heel normaal om dat stemmetje te hebben denk ik hoor. Ik vind het juist prachtig dat je zoveel vertrouwen heb in je bevalling. Als jij lichamelijk in goede staat bent en de baby ook snap ik niet dat de verloskundige dat echt zo erg adviseerd. Voor vele complicaties zijn verloskundige opgeleid om in te kunnen grijpen, of ze optijd te herkennen. De vk kan dus bij spoed als eerste ingrijpen. En ja al zou het nodig zijn dan is de ambulance altijd sneller aanwezig dan dat jij naar het ziekenhuis gaat. Ik geloof er ook in dat als jij je in eerste instantie niet fijn voelt in het ziekenhuis dat dat niet bevoordelijk gaat zijn voor de bevalling.

15 dagen geleden

Reactie op Moosje221

Dames, ik leg bewust even mijn dilemma in dit topic voor.. Ik ben van onze ...
Pff ik vind het heel raar dat je verloskundige dit adviseerd.. er zijn toch genoeg mensen die niet binnen een straal van 20 min rijden van een ziekenhuis af wonen? Als je met spoed heel amsterdam door moet in de spits ben je langer onderweg haha. Jij geeft al aan dat je veel vertrouwen hebt in jezelf en wat je lichaam kan. Als er geen indicatie is voor complicaties tijdens een bevalling, zou ik gewoon bij jezelf blijven wat je fijn vindt (thuis in bad). Misschien kun je het nog bespreekbaar maken dat het je onzeker maakt wat je verloskundige zei?

15 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik zou bijna aan mezelf gaan twijfelen, maar fijn om er weer even aan herinnerd te worden dat ik mijn gevoel&vertrouwen mag volgen. Ik wil het idd zeker nog bespreken. Het is voor mij bijna reden geweest om over te stappen naar een andere vk (die dan vervolgens ook weer 40 minuten reistijd zou hebben naar mijn huis 😂). Het leed is al geschied doordat er zo krampachtig wordt gedaan over thuis bevallen, maar ik vind sowieso dat er meer bij stil gestaan mag worden wat hun eigen overdenkingen teweeg kunnen brengen. Haha en inderdaad, Amsterdam in de spits duurt langer 😂 Maar bedankt! Ik denk dat ik het antwoord wel weet, lekker bij m’n eigen gevoel blijven!

15 dagen geleden

Reactie op Moosje221

Dames, ik leg bewust even mijn dilemma in dit topic voor.. Ik ben van onze ...
Wat als…is vrijwel altijd uit angst. Wat is de kans dat er iets fout gaat? Wat is de kans dat het voorspoedig verloopt? Vertrouw op je gevoel, een vk ‘moet’ dat zeggen omdat zij de verantwoordelijkheid over jou heeft op dat moment. Maar zij kan inderdaad ook schakelen mocht er iets niet goed gaan, en dan wordt de ambulance gebeld. Check bij jezelf dat jij verantwoordelijk bent in het geval dat er er iets niet goed mocht gaan…achteraf dealen met de consequenties, wat je ook kiest. (met ambu of brandweer uit huis getild worden wil je gewoon niet) Zoals je zelf al zegt; ik weet het antwoord al 😊 en je bent altijd vrij om een andere vk (ook caseload al eens gezocht?) te zoeken die jouw wens respecteert en vol vertrouwen met jou de bevalling in gaat want een vk die er niet helemaal 100% in staat, tja wil je die dan naast je hebben? Maak je overwegingen en blijf bij jouw gevoel ✨💖

13 dagen geleden

Hi mama’s Ik merk dat ik het toch heel vervelend vind als mensen hun mening uiten over dat ik wil ik stoppen met werken. Of naja. Dat ik ontslag ga nemen bij mijn baan. Ik werk 20 uur in een lingeriewinkel en daarnaast heb ik mijn eigen onderneming en help ik mijn vriend in zijn BV. Als de kleine er is is dat gewoon allemaal te veel dus ik ga mijn baan opzeggen zodat ik met mijn eigen onderneming als de tijd rijp is alles zelf kan inplannen en meer vrijheid heb. Ik ben heel zeker over deze beslissing maar toch merk ik de laatste twee weken dag ik heg heel vervelend als mensen er wat over te zeggen hebben. Jullie kennen het misschien wel als jullie ook niet werken. De opmerkingen over dat je sociale wereld te klein gaat worden en dat je echt wel zal willen werken. Wat als ik wel zou willen blijven werken in de winkel dit dat. Ik word er helemaal moe van en ik weet nu niet meer hoe ik er mee om moet gaan. Hebben jullie tips? Of als dit herkenbaar is hoe deden jullie het aanpakken?

13 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

Hi mama’s Ik merk dat ik het toch heel vervelend vind als mensen hun mening ...
Mensen projecteren vaak alleen maar hun eigen onzekerheden op anderen. Probeer je hier tegen te beschermen. Jouw moederhart voelt dat dit de beste keuze is, en dat is het dan ook! ❤️ En denk dat veel mensen dit stiekem ook wel zouden willen, die vrijheid. Maar simpelweg niet kunnen of durven te doen. Go for it! 🙏🏼

13 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

Hi mama’s Ik merk dat ik het toch heel vervelend vind als mensen hun mening ...
En sociale contacten kun je ook opdoen bij de sportschool, of waar dan ook. Daar hoef je niet voor te werken 😊 Ik werk nu niet tijdens de zwangerschap, en de blikken die ik af en toe krijg als ik dat vertel 😅😂 En na de zwangerschap weet ik ook nog niet hoe en hoeveel ik wil gaan werken. Voelt voor mij heel fijn zo!

13 dagen geleden

Reactie op zaas

Mensen projecteren vaak alleen maar hun eigen onzekerheden op anderen. Prob ...
Heel lief❤️

13 dagen geleden

Reactie op zaas

En sociale contacten kun je ook opdoen bij de sportschool, of waar dan ook. ...
Dat is dus precies wat ik ook denk🙈 ik sport sowieso veel kan ik gelukkig nu nog steeds volhouden en daarvoor wil ik ook echt mijn best doen dat te behouden na de kraamtijd.

13 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

Hi mama’s Ik merk dat ik het toch heel vervelend vind als mensen hun mening ...
Oh oh waarom moeten sommige mensen altijd ergens iets van vinden? Wat zaas zegt; is hun eigen projectie. Lekker genieten van de vrijheid hoor! Hier ook zzp-er en mn man heeft een eigen zaak, is het pittig? Ja! is het leuk en fijn, ja! Het is aanpassen, leren, aanpassen leren, maar ik vind het heerlijk. En je sociale wereld te klein? Pfffff hou op met me hoor. Je hebt straks een gezin (kan je met moeders en kindjes afspreken) en sinds ik zzp-er ben geworden is mijn sociale kring anders geworden, beter geworden, fijner geworden. (Als in; met mensen/vrouwen met dezelfde visie in contact komen) Dus lekker laten lullen, volg je gevoel 💖

12 dagen geleden

Reactie op LJ

Wat als…is vrijwel altijd uit angst. Wat is de kans dat er iets fout gaat? ...
Daar heb je ook een punt en dat heeft me ook wel aan het denken gezet; wil ik ondersteund worden door een vk die niet volledig achter mijn keuze staat? Caseload heb ik idd gezocht en zou qua visie veel beter passen, alleen zit zij meteen een stuk verder weg en bestaat het risico weer dat zij er erg lang over doet om bij ons te komen. Maar wat je zegt is helemaal waar, overwegingen maken en bij mijn eigen gevoel blijven. Bedankt!

12 dagen geleden

Reactie op LJ

Oh oh waarom moeten sommige mensen altijd ergens iets van vinden? Wat zaas ...
Heel fijn om te horen dankjewel❤️