81 Reacties
23 dagen geleden
Yes hier bij 39 weken na 3 jaar geleden ook keizersnede. Ik heb toen een hele nare ervaring gehad met een anesthesist ook klacht ingediend etc. Mijn wens is vooral dat zoiets niet weer gebeurt en als hij er is ga ik naar huis😂 Verder wil ik graag zsm baby op mn borst vorige keer kreeg ik hem alleen eventjes te zien bij mn hoofd en lag het doek allemaal helemaal bij mn nek. Verder laat ik het beetje over mij heenkomen qua wensen etc ik hoop dat alles goed verloopt vooral
23 dagen geleden
Hoe ver ben je als ik vragen mag? Want bij mij willen ze pas plannen als ik bij week 36 ben en ik ben deze week pas bij week 30. Maar ik kies er ook voor. Vorige keer kwam kindje eerder dan geplande datum en toen ik weeën had zeiden ze kijk het nog maar even aan of het doorzet. Toen kwamen we uiteindelijk in tijdnood omdat het sneller ging dan ik had verwacht en OK nog gereed gemaakt moest worden. Nu als het kindje eerder komt dan ga ik direct naar het ziekenhuis 🙈
23 dagen geleden
Qua voorbereiding heb ik geleerd van vorige keer:
- kleding die lekker ruim zit
- bespreken met je partner wat hij/zij doet.
- hulp vragen van familie in het begin kan je echt nog weinig
- nog 10x rustiger aan doen dan je doet want je gaat vaak toch wat te snel
- de eerste keren goed bedenken en oefenen hoe uit bed te komen dit maakt echt verschil in pijn
23 dagen geleden
Ik krijg ook een geplande keizersnede! Ben nu 29+2 maar de placenta ligt dusdanig voor de uitgang dat dit niet meer genoeg gaat opschuiven.
De datum weet ik ook nog niet, zou ik wel heel graag willen weten 😜
Maar ze geven in het ziekenhuis aan dat dit echt pas kort van tevoren gepland wordt en dat ze rond de 36 weken gehaald wordt.
Qua voorbereiding.. het is m’n eerste kindje dus vind het echt moeilijk inschatten in wat ik kan voorbereiden. Heb wel een vluchtkoffertje klaar staan, mocht ze onverwachts zichzelf eerder melden. 🤞
23 dagen geleden
Bij mij zeiden ze vanaf de eerste echo dat ik geplande keizersnede zou krijgen, maar nu ligt alles er zo perfect voor dat ik mag proberen te bevallen. Maar als er ook maar iets veranderd toch keizersnede, dus ik volg graag mee.
Bij mij was de reden ivm afwijkende baarmoedervorm. Ik zou dus ook nooit boven de 40 weken komen omdat mijn baarmoeder 2x zover moeten uitrekke, zou het eerder vroeger dan later worden.
Waarom worden de geplande keizersnede Bij jullie redelijk vroeg gepland?
23 dagen geleden
Reactie op Sunny1104
Ik krijg ook een geplande keizersnede! Ben nu 29+2 maar de placenta ligt du ...
Ik krijg ook een geplande keizersnede vanwege een placenta previa totalis. Heb jij ook complicaties hierdoor in jou zwangerschap en leefregels? Ik ben nu 28+1 weken zwanger en heb nu 3 keer in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedingen. Ik weet dat wat wij hebben best zeldzaam is.
Het word mijn vierde kindje maar wel mijn eerste keizersnede dus ik vind het fijn om berichten van moeders te lezen die al een keer een keizersnede hebben gehad.
23 dagen geleden
Hier ook een geplande keizersnede, onze eerste dochter is geboren met een geplande keizersnede dit ivm een ingewikkelde stuit ligging. Nu mocht ik zelf kiezen.
En hebben wij er voor gekozen om het weer in te plannen.
Vandaag 28 weken.
Met 34 weken worden wij overgedragen na het ziekenhuis als het goed is gaan wij dan ook kijken na welke datum.
Ben 31 december uitgerekend.
De vraag is een beetje mag het wel ofniet voor de kerstdagen ingepland worden.
Ik vond de eerste keizersnede heel rustig verlopen..
Wat ook een beetje vreemd is natuurlijk omdat je nog niet echt het gevoel heb ik wordt straks mama.
Bij onze eerste dochter moesten wij nog 3 dagen blijven.
Nu als alles goed gaat mag je de volgende dag alweer na huis.
Dingen die ik nu anders zou doen , is vooral kleding voor mij zelf . Geen broeken met een touwtje of band er omheen dat zit helemaal niet lekker ivm het litteken.
Eerder beginnen met kolven (voor de keizersnede al)
, bij onze eerste heeft het een week geduurd voordat de borstvoeding op gang kwam.
De bevalling start niet natuurlijk waardoor de borstvoeding ook niet altijd direct opgang komt.
En niet te snel van alles willen doen na de keizersnede, ik voelde mij best goed maar krijg dat een aantal maanden later dubbel en dwars lichamelijk terug.
23 dagen geleden
Reactie op Noëmii
Hoe ver ben je als ik vragen mag? Want bij mij willen ze pas plannen als ik ...
Ik ben nu 30 weken maar mijn zwangerschap is nogal complex. En door de situatie heb ik nu al een datum. Ik weet van mn vorige twee bevallingen dat de datum van de keizersnee pas veel later werd gepland en het liefst bij 39 weken. Dus dat is wel gebruikelijk maar tegelijk dus ook afhankelijk van je situatie.
23 dagen geleden
Reactie op Marianne1983
Ik krijg ook een geplande keizersnede vanwege een placenta previa totalis. ...
Wel leefregels in de zin van rustiger aan doen en traplopen vermijden maar niet heel strikt bedrust o.i.d.
Ik ben wel gestopt met werken nu, omdat ik in m’n werk makkelijk aan 10.000 stappen + per dag kom en dat echt te veel activiteit was.
Nu 29+2 en gelukkig geen bloedingen gehad (afkloppen). Ik had een grotere kans op placenta previa ivm IVF en een baarmoederoperatie voorafgaand aan de zwangerschap.
Heb jij andere regels meegekregen?
23 dagen geleden
Reactie op Sunny1104
Wel leefregels in de zin van rustiger aan doen en traplopen vermijden maar ...
Die leefregels die jij nu hebt had ik eerst. Dat vond ik al moeilijk maar nu mag ik echt bijna niks meer.
Ik verwijt mijn placenta previa totalis aan mijn leeftijd (40) , gebruik van de utrogestan de eerste 13 weken en eerdere zwangerschappen. Ze zeggen dat je dan meer kans hebt op dit soort complicaties helaas.
Ik kreeg met 26 weken de eerste bloeding en die was niet heel erg maar kreeg gelijk longrijpers en de anti D prik. De tweede met 26+2 en die was echt behoorlijk en kreeg toen ijzer infuus en volledige rust. Toch daarna met 26+4 toch weer een bloeding gekregen maar deze stopte na een uur.
Drie gynaecologen zeiden mij dat ik de 32 weken niet ga redden. Maar nu ben ik 28+1 en geen bloedverlies meer gehad gelukkig. Maar het is nu echt afwachten want het is niet of ik nog bloedverlies krijg maar wanneer.
Heb wel strikte leefregels:
Geen huishoudelijk werk
Niet bukken,rekken of strekken.
Niet teveel lopen (niet meer dan 1 km)
Niks tillen
Geen sex
Bij bloedverlies of pijn word ik weer opgenomen en bij twijfel word ik overgeplaatst naar Rotterdam om de kleine meid te halen.
Maar ik ga ervoor om de 32 weken voorbij te gaan🤞 en me strikt aan de regels te houden al is het echt heel lastig want je merkt niet dat je bloed verliest. Wel krijg je daarna een zeurderig gevoel omdat alles geprikkeld word.
23 dagen geleden
Ik heb bij mn dochter een spoed keizersnee gehad. Zij lag in stuit en kwam bij de uitdrijving in nood dus toen hebben ze gelijk gehandeld. Ondanks dat het spoed was verliep dit goed. Vond het herstel wel heftig.
Bij de 2e zou ik een geplande keizersnee krijgen bij 39+2
Bij 38+4 is ons kindje overleden, dan krijg je om vele redenen geen keizersnee meer maar wordt de bevalling ingeleid met een ballon. Zo ook bij mij, helaas scheurde na 30 uur mijn baarmoeder op het oude litteken van de keizersnee bij de 1e en kreeg ik alsnog een spoed keizersnee met uitgebreide operatie om mn baarmoeder te redden erna.
Nu krijg ik omdat het de 3e keer word sowieso dus een keizersnee. Maar ook door de complicaties tijdens de 2e bevalling mag ik geen weeën meer krijgen op het litteken wat er zit en vandaar het termijn van bevallen bij 37 weken.
Mn zwangerschap is zwaar, bang om mn kindje weer op het laatste moment te verliezen maar het geeft ergens rust dat ik dus wel al een datum heb. Maar dat is zeker niet gebruikelijk bij de andere twee kreeg ik de geplande datum pas rond de 35/36e week. Ik hoop deze nu wel te halen volgens planning zodat ik voor 1x ook een bevalling kan ervaren in soort van "ideale" situatie als je die al zo kunt noemen.
Vind het alleen heel lastig om te bedenken wat ik dan graag wil dus vind het heel fijn om hier wat over te lezen van andere.
23 dagen geleden
Ik krijg ook g3plande keizersnee, ivm gastric bypass. Heb ik weinig energie en een gewone bevalling zou ik waarschijnlijk niet volhouden en bij mijn 1e bevallig was mijn dochter heeeeeel groot.
En ben toen onder volledige narcos3 geweest, hoop het nu allemaal mee te krijgen. Maar o wat ik vind ik het spannend.
Maar ja iedereen die keizersnee krijgt zal het wel spannend vinden.
21-10 horen wij de datum van de geplande keizersnee
23 dagen geleden
Reactie op Sunny1104
Heftig hoor! Wat spannend voor je, maar goed dat je de adviezen goed opvolg ...
Beetje wel maar dat is omdat je niet weet wat er gaat komen. Zal helaas echt moeten maar is voor een goed doel. Volg jij ze ook op want wat ze je niet vertellen is dat het echt wel gevaarlijk kan zijn voor moeder en kind.
Dank je wel, ik duim ook voor jou dat we allebei de 36 weken mogen halen😃
23 dagen geleden
Ik weet nog niet of ik een geplande keizersnede krijg. Ik heb placenta previa marginalis, en vorige controle lag de placenta dus echt strak tegen de uitgang aan. Komende vrijdag heb ik weer controle, dan ben ik 30 weken. Dus hopelijk weten we dan meer!
Bij de dames hier met placenta previa: ligt hij bij jullie er allemaal overheen (totalis) of ook tegenaan?
23 dagen geleden
Reactie op Marianne1983
Beetje wel maar dat is omdat je niet weet wat er gaat komen. Zal helaas ech ...
Ja volg ze zeker op! Hier nog het bijkomende nadeel dat m’n placenta uit twee delen bestaat. Er lagen nu geen bloedvaten bloot, maar dat kan dus wel nog komen. En dat is levensgevaarlijk voor de kleine zodra dit gaat bloeden.
Dus heb echt de nodige waarschuwingen gekregen en doe dus echt rustig aan. Wat zijn een paar weken dan nog hè 😉
23 dagen geleden
Ik mag nog steeds kiezen of ik weer een keizersnede wil of vaginaal wil proberen. Maar hoe dichterbij de uitgerekende datum komt, hoe meer ik neig naar een keizersnede.
Ik wil niet weer door het hele rollercoaster gaan van cm's die niet voorderen en een kindje dat hartslag dips en ups krijgt.
Mijn enigste wens voor deze keer zou zijn dat de anesthesist gewoon bij mij blijft zitten aan de andere kant van mij. Bij mijn zoontje zat alleen m'n vriend naast me en werd ik niet goed, maar mijn vriend was zo gefocust op de kleine die bijna eraan kwam dat ik me daar dus heel hulpeloos voelde..
Uiteindelijk bij het eindgesprek gehoord dat de block van de ruggenprik te hoog zat en ik dus niet volledig mijn longen kon gebruiken om in te ademen. Resulteerde in het gevoel van out gaan en niet goed kunnen ademen dus hyperventileren.
Voor de rest hoop ik dat het bij een geplande keizersnede iets beter gaat qua herstel maar dat denk ik wel.
Je gaat nu eenmaal niet eerst door een normale bevalling en dan pas een keizersnede.
23 dagen geleden
Reactie op Pinguinlover
Ik weet nog niet of ik een geplande keizersnede krijg. Ik heb placenta prev ...
Ik heb vooralsnog placenta previa totalis. Met 19 weken 3 cm eroverheen en met 25 weken nog 7 mm. Over 3 weken de 32 weken check en dan weet ik of het bij mij een keizersnede moet worden of niet.
23 dagen geleden
Ik weet ook nog niet of ik een keizersnede ga krijgen. Heb placenta praevia, lag met 20 weken 1,7 cm over de uitgang. Bij echo vorige week iets opgeschoven, maar nog niet genoeg. Hoor over 3 weken (met 32 weken) of het een natuurlijke bevalling of keizersnede gaat worden.
Ik vind het nu vooral lastig dat ik me nog niet kan voorbereiden op de bevalling, omdat ik nog niet weet of ik überhaupt zelf mag gaan bevallen.