80 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op Sunny1104
Ja volg ze zeker op! Hier nog het bijkomende nadeel dat m’n placenta uit tw ...
Dat vermoeden ze bij mij ook maar omdat ze vanwege de bloedingen niet meer inwendig konden kijken weten ze dit pas 1 november of aanstaande vrijdag dan moet ik weer op controle. Klopt dat dit gevaarlijk is voor de kleine en voor jou.
Helaas kunnen we niet anders dat ons aan de leefregels houden die laatste paar weken🙈
Wel erg frustrerend want door de week lopen er hier 3 kids rond en in het weekend 5 😅 waar je weinig tot niks mee kan doen.
22 dagen geleden
Reactie op Sfm
Ik weet ook nog niet of ik een keizersnede ga krijgen. Heb placenta praevia ...
Dat gevoel van onduidelijkheid is echt enorm herkenbaar. Ik voel dat precies zo.
Ik heb geen idee wanneer ze bij mij de knoop gaan doorhakken. De gynaecoloog was bij 20 weken super positief (toen lag de placenta echt net over de uitgang) maar bij 26 weken was er nauwelijks verplaatsing en was ze veel minder positief.
Ik heb nu dus bij 30 en bij 34 weer controle. Maar ga ik bij een van die het beleid horen? Of moet ik nog langer wachten? Misschien 36 weken? Ik weet het niet en dat vind ik steeds lastiger worden.
22 dagen geleden
Voor nu heb ik ervoor gekozen om een datum te prikken voor de geplande keizersnede en mocht het eerder beginnen dat ik het dan zelf ga doen.
Alleen slaat de twijfel steeds harder toe. Mijn eerste bevalling is heel traumatisch geweest, inleiding heeft een week geduurd met als resultaat 1cm ontsluiting. Vele fouten gemaakt in het zkh en uiteindelijk na 6 dagen een spoed keizersnede omdat ik helemaal van de wereld was. Ik weet helaas ook alleen nog de nare dingen.
Dit keer hoop ik een fijner gevoel aan de bevalling over te houden met duidelijke afspraken in het zkh
22 dagen geleden
Reactie op Sunny1104
Weten jullie al wat jullie zelf meenemen aan kleding bij een geplande keize ...
Vorige keer ben ik bevallen in september met keizersnede. Maar ik had echt extreem last van nacht zweten. Kreeg ook koorts na epiduraal en vond het in ziekenhuis sowieso snel benauwd dus ik zou voor zekerheid ondanks dat het winter is wel ook wat t shirt meenemen. Ik had gewoon grote pyjama shirts en 2 broeken ofzo mee die lekker zitten en luchtig zijn.
21 dagen geleden
Reactie op dmmk
Vorige keer ben ik bevallen in september met keizersnede. Maar ik had echt ...
Eens, ik had het ook super warm na de keizersnede april vorig jaar.
Toen deden ze ook nog eens de verwarming omhoog omdat mijn kleintje niet goed op temperatuur kwam.
Zou idd dus wat jij zegt een paar t shirts of hemdjes meenemen. Daarnaast iets met lange mouw zodat je laagjes kan creëeren. En warme sokken! Die vond ik dan wel weer fijn ondanks dat ik het bloedheet had 🙈
21 dagen geleden
Reactie op Marianne1983
Ik krijg ook een geplande keizersnede vanwege een placenta previa totalis. ...
Ik heb ook een placenta previa totalis en ben in verwachting van een tweeling. Ik krijg ook een geplande keizersnede, rond 36 weken. Ik heb ook veel last van bloedingen, heb ook al 3 keer in het ziekenhuis gelegen. Het vreselijkste wat er is, die bloedingen. Ik voel me net een tikkende tijdbom. Inmiddels 31+1 weken, hopelijk kan ik het volhouden tot 36 weken. Ik heb al eerder een keizersnede gehad maar toen was het 1 kindje en geen voorliggende placenta. Deze keer is het toch heel anders, dus ik ben ook op zoek naar informatie om me zo goed mogelijk voor te bereiden. Succes en hopelijk kun je nog een beetje genieten van je zwangerschap!
21 dagen geleden
Reactie op Pinguinlover
Ik weet nog niet of ik een geplande keizersnede krijg. Ik heb placenta prev ...
Bij mij lag hij vorige week met 27 weken nog helemaal overheen. Ik heb een placenta previa totalis via de achterzijde geheel over de baarmoedermond. Deze heeft nu 3 keer bloedingen gegeven en heb er in totaal 5 dagen voor in het ziekenhuis gelegen. Morgen heb ik weer een controle en 1 november (voor nu) hoor ik wanneer de keizersnede gaat plaats vinden. Omdat deze via de achterzijde ligt groeit de placenta niet mee met de buik. En 1 november staat onder voorbehoud dat ik niet meer bloedingen krijg want dan kunnen ze besluiten dat het veiliger is om onze kleine meid eerder te halen dan 36 weken
21 dagen geleden
Reactie op Fieleke89
Ik heb ook een placenta previa totalis en ben in verwachting van een tweeli ...
Bij jou precies hetzelfde als bij mij. Met die bloedingen ben je echt machteloos en je voelt het ook niet aankomen. Het gevoel van tikkende tijdbom is precies de omschrijving hoe je je voelt. Wat voor leefregels heb jij meegekregen? En hebben ze jou ook longrijping gegeven? Sorry voor de vragen🙈. Ik ben 3 keer normaal bevallen en heb 5 miskramen gehad maar nog nooit een keizersnede. Ik ben nu 28+3 en drie gynaecologen zeggen dat ik de 32 weken niet ga redden wat ik echt heel eng vind. Maar ik ga ervoor en heb nu al 14 dagen geen bloedingen meer gehad 😃
21 dagen geleden
Reactie op Marianne1983
Bij mij lag hij vorige week met 27 weken nog helemaal overheen. Ik heb een ...
Spannend ook! Hopelijk haal je de 1 november en krijg je dan meer duidelijkheid! Zo rustig mogelijk aandoen zodat we geen bloedingen meer krijgen💪 ik hoor zelf volgende week in welk ziekenhuis ik ga bevallen en dan wordt er plan de campagne gemaakt. Bij ons komt de datum waarschijnlijk al snel vast te liggen omdat de verwachting is dat ik bij de keizersnede veel bloed zal verliezen, dan kunnen ze vast zorgen dat er bloed klaar ligt mocht het nodig zijn. Bij mij ligt de placenta namelijk ook deels aan de voorkant van mijn buik en moeten ze waarschijnlijk door de placenta heen snijden.
Voor alle dames die een keizersnede krijgen, doe lekkere warme sokken aan tijdens de keizersnede. Bij mijn vorige keizersnede had ik dat ook en was ik daar heel blij mee want je krijgt echt koude voeten tijdens en na de keizersnede. Ook kun je na de keizersnede onbedaarlijk gaan rillen, dit is een natuurlijke reactie van je lichaam na zoveel adrenaline te hebben ervaren, schrik daar niet van😘
21 dagen geleden
Reactie op Marianne1983
Bij jou precies hetzelfde als bij mij. Met die bloedingen ben je echt macht ...
Wat spannend, maar positief blijven hoor! Je gaat de 32 weken gewoon halen! Ik mag geen huishoudelijk werk doen, niet tillen, niet bukken, niet op mijn hurken zitten. Wel ladtig met een kleintje van bijna 3 thuis die ook aandacht wil. Ik zit vooral veel op de bank.Verder probeer ik zelf het traplopen tot minimaal te beperken en als ik het doe is het stapje voor stapje als een oude oma. Dat helpt mij goed om de bloedingen onder controle te houden. Nu ook ruim 14 dagen geen bloeding meer gehad, nog wel steeds oud bloedverlies. Maar niet zo gek want had drie dagen achter elkaar een flinke bloeding. Ze hebben mij bij 27 weken ook longrijping gegeven. Elke week is er weer eentje en ik ben nu bijna bij de magische grens van 32 weken, al probeer ik het wel nog veel langer vol te houden. De meisjes doen het nog steeds prima, dus daar zal het niet aan liggen.
21 dagen geleden
Reactie op Fieleke89
Wat spannend, maar positief blijven hoor! Je gaat de 32 weken gewoon halen! ...
Het is heel spannend maar blijf ook gelukkig positief. Bijna dezelfde regels als ik alleen mag ik ook geen autorijden , veel lopen en natuurlijk geen seksueel contact meer. Ja dat is erg moeilijk 🙈 hier een samengesteld gezin met 5 kids waarvan 3 met zorg. Traplopen mag ik totaal niet meer doen maar gelukkig hebben we een traplift. Maar van de week wou ik automatisch gewoon de trap op gaan 🤣🤣 dus verder voel ik me redelijk goed. Ik heb gelukkig geen oud bloed meer. Wel ook drie keer een flinke bloeding gehad met steeds een dag ertussen. Heb toen ook een ijzer infuus gehad omdat ik teveel bloed was verloren maar nog net niet genoeg voor een bloedtransfusie gelukkig. Zo denk ik er ook over, elke week is er weer 1 en zo ben ik aan het aftellen naar de grote dag. Echt super fijn dat je al bijna 32 weken zwanger bent en zeker met een tweeling. Ik geniet ook extra van elke beweging die ik van ons meisje voel. Zo weet ik dat het goed met haar gaat. Gelukkig doen jou meisjes het ook goed ondanks alle ellende🍀
21 dagen geleden
Reactie op Marianne1983
Het is heel spannend maar blijf ook gelukkig positief. Bijna dezelfde regel ...
Oja die leefregels heb ik inderdaad ook, niet teveel lopen, geen sex. Over autorijden is niets gezegd maar dat durf ik zelf toch niet meer. En inderdaad dat is heel moeilijk als je je wel goed voelt! Pittig 5 kindjes waarvan 3 met zorg, hopelijk heb je veel hulp! Ik heb ook een samengesteld gezin, twee stiefzoons (al zijn die niet altijd bij ons) en een eigen zoontje en nu de twee meisjes op komst. Ik heb bij de eerste bloeding met 26 weken ook een ijzerinfuus gehad, bij de bloedingen erna was dit gelukkig niet nodig. De bewegingen zijn inderdaad heel fijn en die slepen mij er in ieder geval doorheen 🥰
21 dagen geleden
Reactie op Fieleke89
Oja die leefregels heb ik inderdaad ook, niet teveel lopen, geen sex. Over ...
Ja is erg pittig als je je goed voelt. Soms doe ik net teveel maar dat voel ik een dag erna gelijk. Dan doen mijn heupen en buik best zeer dus dan weer een stapje terug😅. Autorijden waren ze heel duidelijk in vanwege de verzekering en dat je niet goed kan worden met een bloeding.Mijn man neemt eigenlijk alles over zodat ik niks hoef te doen. Soms ben ik blij dat hij moet werken dan kan ik iets doen binnen de regels 😅. Snap hem wel want ze zijn echt heel duidelijk geweest in het ziekenhuis over de gevaren van jezelf en de kleine. Maar soms is hij echt te voorzichtig 🙈.
Ik heb er door de weeks hier drie kids van 10 jaar met zorgen,13 jaar geen zorg en 16 jaar met zorg. En in het weekend 11 jaar zonder zorg en 13 jaar met zorg. Maar ik moet zeggen dat het goed te doen is en ondanks de zorgen houden ze er wel rekening mee. Wel leuk dat je oor een samengesteld gezin bent. Ik vind het echt een gezellige drukte. Ik had ook de eerste bloeding met precies 26 weken toen was er geen infuus nodig maar wel anti D prik, tweede bij 26+2 toen wel een infuus en longrijping en derde bloeding bij 26+4 maar die stopt gelukkig na een uur en toen mocht ik eindelijk naar huis toe.
Wat ik wel doe is elke dag even via de angelsound luisteren naar haar hartje. Die had ik gekocht na alle miskramen 😅. De bewegingen en haar hartslag slepen mij er ook door heen. En ik merk dat ik van elke beweging meer en anders geniet dan van de andere zwangerschappen🥰
21 dagen geleden
Hier ook een placenta previa totalis en inmiddels ook 3x opgenomen geweest. Het maakt mij bang. Elke keer bij elk toiletbezoek kijken voor bloedingen. Ook kijken wanneer ik wakker word midden in de nacht.
Ik leef met strikte regels en mag dus weinig doen, tot nu toe gaat alles ‘goed’ en is het alweer 10 dagen geleden dat ik in het ziekenhuis gelegen heb.
Wanneer de keizersnede gepland word maken ze pas 10 dagen van te voren bekend. Hoe kan het dat er sommige al een datum hebben? Ik zou stiekem ook liever een datum hebben😊 ben nu 31+4 zwanger van mijn eerste kindje
20 dagen geleden
Ik heb te horen gekregen dat ik een geplande keizersnede krijg vanwege eerdere operatie aan endometriose. Hierdoor in mijn kringspier en endeldarm verzwakt met een grotere kans op permanente incontinentie. Heb halverwege november een afspraak staan met de gynaecoloog om dingen door te nemen maar weet niet wat. Ik ben nu 30+5 weken zwanger van de eerste en vind het allemaal wel spannend!
20 dagen geleden
Reactie op joelle1999
Hier ook een placenta previa totalis en inmiddels ook 3x opgenomen geweest. ...
Ook heel spannend! Je gevoel van angst herken ik zelf ook heel erg. Bij elk beetje afscheiding denk je gelijk dat het een bloeding is.
Mijn situatie is sowieso iets anders omdat ik er twee krijg en ik vorige keer ook veel bloed verloren ben tijdens de keizersnede. Denk dat ik daarom wel sneller een vaste datum zal krijgen en misschien ligt het ook wel aan welk ziekenhuis het is.
Veel sterkte voor jou en probeer ook nog een beetje te genieten!
20 dagen geleden
Reactie op Marianne1983
Bij mij lag hij vorige week met 27 weken nog helemaal overheen. Ik heb een ...
Mijn previa marginalis ligt helaas ook via de achterwand. Volgens mijn verloskundige is dat de reden dat hij (nog) niet verplaatst is inderdaad.
Hier geen leefregels gekregen, wel naar gevraagd toen maar mijn gynaecoloog achtte het risico heel klein op bloedverlies omdat het zo minimaal eroverheen lag en later er strak tegenaan. Toch hou ik er stiekem wel rekening mee en doe ik rustiger aan. Gelukkig nog geen bloedingen gehad, maar het houdt je wel bezig.
Straks weer controle, kijken of er wat gebeurd is de afgelopen vier weken. Nu 30+2.
20 dagen geleden
Reactie op Fieleke89
Ook heel spannend! Je gevoel van angst herken ik zelf ook heel erg. Bij elk ...
Wat bijzonder zeg 2 🥰 dan is er sowieso meer kans op een placenta previa dacht ik ergens gelezen te hebben.
Vind je het niet spannend nu de uitgerekende datum in zicht komt, met betrekking tot dat de baby’s zwaarder worden en dus ook meer druk op de baarmoeder komt te staan?
Ik ben inmiddels wel klaar met het niks doen. Dagen duren wel lang zo hoor. Maar alles voor het kleintje ! 🤞🏽
Ik hoop dat jij ook nog een beetje kan genieten.
20 dagen geleden
Hoi!
Ik krijg een geplande keizersnede rond 39 mocht alles totzover goed verlopen qua groei