81 Reacties

9 dagen geleden

Reactie op mandy1702

Wat is de reden om het al bij 38 weken te doen?
Week 48 is voor mij 39 weken

9 dagen geleden

Voor de vrouwen die eerder een geplande keizersnede hebben gehad. Hoe ging dit met het 'plannen' ? Ik weet dat je hier 1 week van te voren de datum krijgt, maar krijg je ook een tijd? Of word je gewoon om een bepaalde tijd verwacht.

9 dagen geleden

Reactie op M1997w

Halen jullie ook al vast littekenzalf ? Zo ja welke ?
Alhydran! Het kost wat maar is zijn geld meer dan waard. Gebruikt na mijn 1e keizersnede en zal het ook nu weer gaan gebruiken.

9 dagen geleden

Reactie op Aprilbaby23

Alhydran! Het kost wat maar is zijn geld meer dan waard. Gebruikt na mijn 1 ...
Hoor je dat van tevoren al te smeren ? En zo ja , hoelang van tevoren?

7 dagen geleden

Hier ook een geplande keizersnede ergens tussen de 35 en 37 weken🙈. Dit vanwege bloedingen door mijn placenta praevia totalis. Ben nu bijna 31 weken en hopelijk mag ze nog 5 weken blijven zitten al zeggen de gynaecologen dat ik de 32 weken eerst moet proberen te redden. Is mijn vierde kindje maar de eerste met een keizersnede. Vind het best eng ook vanwege dat de placenta echt ook in de weg ligt.

6 dagen geleden

Mij wordt ook met klem een keizersnede aangeraden. Er zit iets in de baarmoeder voor de uitgang dat daar niet hoort, maar ze weten niet precies wat... 🥲 (de engste opties zijn gelukkig inmiddels wel uitgesloten). Daarom weten ze ook niet precies wat de risico's zijn mocht meneer besluiten eerder te willen komen. Dat maakt het voor mij ook erg lastig om me mentaal voor te bereiden. Ik hoop volgende week iig een datum te krijgen, ik verwacht ergens tussen de 36-38 weken. Ik vind het vooruitzicht vd keizersnee om heel eerlijk te zijn doodeng, zeker met alle onzekerheid erbij 🙈

6 dagen geleden

Ik had bij mijn eerste bevalling na 26 uren weeën en alle opwekkers en trucjes nog steeds geen ontsluiting. Toen het dan ook niet meer super goed ging met mijn dochter en ze uiteindelijk ook in het vruchtwater had gepoept, kreeg ik toch een spoedkeizersnede. Ze zeiden toen al na de bevalling, dat als ik voor een tweede zou gaan, ze meteen weer een keizersnede zouden adviseren. (Onze dochter was namelijk niet eens heel groot of zo en paste dus niet door het bekken). Long story short... Nu komt er weer een geplande keizersnede aan. En ik dacht eerst van: dat doe ik met twee vingers in de neus. Maar nu wordt ik toch langzamerhand wat zenuwachtig. Zo gepland het ziekenhuis in, gepland naar de OK, alle verdovingsmiddel etc... Dat lijkt me nu echt een gek idee. Toen was ik helemaal uitgeput en klaar met alles en wilde alleen dat de baby er uit kwam. Nu is het toch (waarschijnlijk) anders... En wat als mijn zoontje nu besluit voor de geplande datum te komen? Hahaha... Ik hoop dus ook op een vroege datum... Ik ben het nu al beetje zat en de buik wordt echt enorm. Maar we moeten ook nog veel voorbereiden. ;-)

6 dagen geleden

Reactie op spablauw

Hoor je dat van tevoren al te smeren ? En zo ja , hoelang van tevoren?
Nee hoor, pas smeren als de korstjes weg zijn en het wondje echt dicht is.

6 dagen geleden

Reactie op Roosseboos

Voor de vrouwen die eerder een geplande keizersnede hebben gehad. Hoe ging ...
Ik heb eerder een geplande keizersnede gehad en krijg er nu weer 1. Baby’s in stuit. Ik weet de datum sinds vorige week al en ben 34 weken zwanger. Ik vind zo’n geplande keizersnede ideaal en kan zo alles goed voorbereiden voor mijn peuter. Ik heb dus nog nooit een gewone bevalling gehad of weeen of iets. En dat lijkt mij dus weer super eng en spannend. De baby komt met 39 weken(als het goed is). Mocht hij zich eerder melden dan krijg ik ook een spoed keizersnede.

6 dagen geleden

Reactie op Roosseboos

Voor de vrouwen die eerder een geplande keizersnede hebben gehad. Hoe ging ...
In veel ziekenhuizen is ongeveer 2 weken van te voren de OK planning definitief. Ik had een datum die voorlopig was en 2 weken van te voren werd ik gebeld met het tijdstip en dat het definitief was. In mijn geval was het tijdstip van de keizersnede zelf en tijdstip dat we ons moesten melden in het ziekenhuis. Maximaal voorbereiden dus 😄

3 dagen geleden

I.v.m. eerdere keizersnede en dwarsliggende baby is in overleg met de gynaecoloog gekozen voor een geplande keizersnede. Vandaag 34+4 gehoord welke datum dit gaat worden. Dit moet nog wel worden bevestigd. Aankomende vrijdag ook al afspraak anesthesie ter voorbereiding. Ik merk dat ik hier wel rust door krijg nu ik weet waar ik aantoe ben.

2 dagen geleden

Zijn er dames die weten of je biab nagels mag hebben tijdens de operatie ?

2 dagen geleden

Reactie op M1997w

In de informatiefolder van het ziekenhuis waar ik een keizersnede krijg staat dat je niks op je nagels mag hebben. Net zoals geen sieraden etc

één dag geleden

Reactie op M1997w

Als je het gaat navragen en de folders opvolgt: staat er genoemd dat het niet mag.. al wisselt dit wel per ziekenhuis en is het ook wel een regel van vroeger. De meet apparatuur die via je vinger gaat is inmiddels sterk verbeterd en doet het gewoon door lak heen, ze checken ook al lang niet meer alleen aan de hand van je nagelplaat je doorbloeding. Ik heb 2x een spoed keizersnee gehad en een EUG en alle 3 de keren had ik mn acryl nagels gewoon op. Ik snap dat spoed anders is maar toch ga ik ze er zelf ook gewoon op laten zitten.

één dag geleden

Reactie op M1997w

Ja mag gewoon :)

één dag geleden

Ik mag nog steeds kiezen voor een normale bevalling maar mag ook kiezen voor een geplande keizersnede.. bij onze dochter een is het normaal begonnen maar bleef op 4 cm ontsluiting steken dus toen een besloten om een semi spoed keizersnee te doen waren er allebei bij... Ik twijfel heel erg en geen idee wat het beste is

één dag geleden

Reactie op 1989Ellen1989

Ik mag nog steeds kiezen voor een normale bevalling maar mag ook kiezen voo ...
Ik ook! Lastige keuze.

17 uur geleden

Reactie op 1989Ellen1989

Ik mag nog steeds kiezen voor een normale bevalling maar mag ook kiezen voo ...
Ik had het precies hetzelfde, bleef bij 4,5cm ontsluiting. Nu mag ik kiezen keizersnede of natuurlijk. Ik denk ik ga kiezen voor keizersnede ondanks dat herstellen langer duurt, zijn er toch minder risico's naar mijn mening

4 uur geleden

Voor de mede aanstaande mama’s die al zeker weten dat ze een geplande keizersnede krijgen en borstvoeding willen gaan geven: is jullie geadviseerd om vooraf te gaan kolven? En zo ja, vanaf wanneer en hoe vaak? Ik wil graag borstvoeding geven en dat ging bij de 1e ook goed na een keizersnede maar toen had ik ook al weeën etc. gehad. Nu zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn dus ben bang dat dan ook de melkproductie moeilijker op gang komt.

4 uur geleden

Ik lig nu in ziekenhuis al hele avond en nacht maar een dreigende vroeg geboorte.. ze hebben al paar keer gevraagd wat ik zou willen de bedoeling was een keizersnede bij 39 weken maarja ben nu 33 weken. Vind het zo lastig echt geen idee wat te verwachten en waar goed aan doe. Ze doen liever geen keizersnede bij prematuur maarja ik wil ook niet dat t weer zo gaat verlopen als vorige keer