13 Reacties

3 maanden geleden

Dit herken ik heel goed! Veel lucht in het maag-darm kanaal. Het enige wat hier tegen werkt is echt zo min mogelijk bewerkt eten en prik beperken. Ook kleine maaltijden eten helpt. Voor de rest rustig aan doen een zwangerschap is niet niks ❤️

3 maanden geleden

Hoii, ik heb dit ook heel erg! Ik heb gemerkt dat het ligt aan wat ik eet of drink. Vooral dingetjes waar je het ook zuur van kan krijgen. Sap en of vette dingen, zoals chippies etc. Het is in ieder geval heel ongemakkelijk 😅

3 maanden geleden

Ja bah, ik sta er al mee op vaak. Heb helaas een zittend beroep, probeer wel geregeld te staan en lopen, maar het werkt niet mee. Heb t idee dat m'n buik hierdoor ook groter is/lijkt

3 maanden geleden

Ik heb er ook al hele zwangerschap last van...en bijna niks lijkt bij mij te helpen...kleine porties, lukt het beste, maar dan alsnog einde van de dag altijd last van. Heel vervelend!

3 maanden geleden

Reactie op Misso

Ja bah, ik sta er al mee op vaak. Heb helaas een zittend beroep, probeer we ...
Zo herkenbaar pff, voelt heel ongemakkelijk. Ook gewoon vaak maagzuur erdoor 😅

3 maanden geleden

Ja dat gevoel herken ik wel! Heb het standaard na het avondeten en ongeveer om de paar dagen lijkt het ook overdag te zijn. Ik omschrijf het ook als ‘op spanning’ en alsof mijn buik niet verder dan kan uitrekken. Heb het idee dat de baarmoeder/baby dan al groeit, maar de huid nog mee moet. Dus dat het een gevolg is van de groeiende buik.. Het helpt me om ontspannen te gaan liggen, bv op linkerzij met ondersteuning van kussens.

3 maanden geleden

Ik heb dit ook, maar ook echt mn bovenbuik. Tussen mn borsten en navel zegmaar, dat staat soms echt op ontploffen 😭

3 maanden geleden

Ik heb dit soms ook heel erg, toen ook de vk erover gesproken. Zij gaf aan dat het waarschijnlijk is dat de baarmoeder rekt en de huid opgerekt moet worden. Dat kan qua gevoel erg veel spanning geven

3 maanden geleden

Reactie op Saarrr93

Ik heb dit ook, maar ook echt mn bovenbuik. Tussen mn borsten en navel zegm ...
Dit heb ik ook gehad! Heb er ook een topic over geopend. Bij mij was het week 18 het ergst. Ik heb toen omeprazol genomen een week. Dat hielp super goed! Daarna bijna geen last meer van gehad

3 maanden geleden

Je verhaal is heel herkenbaar. Ik ben er inmiddels achter dat, eigenlijk wat sommige andere dames hier ook al zeggen, kleinere porties eten en zo min mogelijk bewerkt eten eten. Dus wat meer puur natuur zonder allerlei bewerkte stoffen toegevoegd.

3 maanden geleden

Reactie op Bloempotje

Dit heb ik ook gehad! Heb er ook een topic over geopend. Bij mij was het we ...
Bij mij had wat ik at of hoeveelheid overigens totaal geen relatie met de klachten. Het was ook echt bovenbuik dus stuk boven navel tot borsten.

3 maanden geleden

Reactie op Bloempotje

Bij mij had wat ik at of hoeveelheid overigens totaal geen relatie met de k ...
Nee, bij mij lijkt het ook nergens aan gerelateerd.. ik ga het morgen halen, thanks voor de tip!