4 Reacties

één maand geleden

Waarschijnlijk heeft ze moeite met de verandering inderdaad🙈 het enige wat werkt is volgensmij afwachten zodat ze kan wennen. Ook heb ik heb wel een keer online gezien dat katten niet plassen op plekken waar ze slapen en eten. Dus misschien kan je proberen dingen zoals de kinderwagen een beetje haar geur ook te geven. Of wat snoepjes in de baby kamer? Zodat ze het misschien positief gaat associeren🙈

één maand geleden

Wat wij al vanaf het begin hebben gedaan is ( ook omdat we alles nog eens gaan wassen poetsen ) is de katten hun gang hebben laten gaan in de baby kamer! Daar staat ook de kinderwagen etc.. nu ze dat eenmaal hebben gedaan kijken ze er niet meer naar om en vinden ze alles prima! Wat ook meehelpt is dat ik nog 2 hele jonge broertjes heb van 5 en 10 dus “drukke, huilende kinderen” zijn ze wel gewend omdat ook vaak vriendjes naar mij mee komen om te spelen 🙈 Verder heb ik niet echt tips en denk ik dat het met de tijd duidelijker zal worden 😅

één maand geleden

Ik heb twee binnenkatten. De babykamer is helemaal klaar. De katten zitten soms voor de deur van de kamer om naar binnen te mogen. Wij blijven bij de katten tot ze zijn uitgekeken en dan gaat de deur dicht. Ik had gelezen als je de katten overal bij betrekt in huis en alles laat ruiken,voelen en zien dat ze minder heftig zouden kunnen reageren op de baby. We zijn zelfs van plan om de eerste paar pakjes wat de baby aankrijgt naar de katten te laten ruiken zodat het voor hun beide niet vreemd is. Beide katten vinden het prima. In de woonkamer hebben we ook de box klaar staan en daar kwamen ze beide eerst wel in. Sinds ik de spullen veranderd heb niet meer. Ik ben wel benieuwd hoe het gaar zijn als de baby er echt is. Of het goed gaat en of de katten het accepteren. Ze hebben geen keuze. Ze komen niks te kort en krijgen beide genoeg aandacht van ons

één maand geleden

Wat vervelend, zowel voor jullie als je kat. Elke verandering kan zeer stressvol zijn voor een kat. Dat er een kinderkamer gemaakt wordt, alle nieuwe spullen, dit zijn allemaal dingen waar een kat stress van kan krijgen. Wacht niet en schakel een deskundige in, hoe langer een dergelijk probleem bestaat hoe lastiger het aan te pakken is, terwijl er waarschijnlijk van alles is hoe jij je kat kan helpen hierin. Dat zal de kraamtijd voor iedereen zoveel fijner maken. Maar daarvoor is het belangrijk dat een kattengedragsdeskundige bij jullie thuis de situatie volledig kan beoordelen om jullie goed te kunnen helpen. Het wordt alleen nog maar spannender voor jullie kat dus ik zou daar direct wat mee gaan doen. Succes! Roos (dierenarts)