29 Reacties

één maand geleden

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik wat teveel vruchtwater heb morgen krijg ik een echo bij de gynaecoloog

één maand geleden

Ik heb het twee keer gehad. Twee keer zonder aanwijsbare reden, met uiteindelijk een vaginale bevalling en een gezond kind. Had hoog risico op vroeggeboorte, mocht wel alles blijven doen, uiteindelijk met 41+3 aan t infuus gegaan. Wat wordt bedoeld met 'niks' meer doen? Echt bedrust of stoppen met werken? Hoever ben je? Het is afzien... ik had een extreme hoeveelheid (2e keer was het net teveel, maar 1e keer naar schatting 3 liter water). Ik vond het echt zwaar en heb ook weinig tips... :( sterkte ermee!

één maand geleden

Reactie op debbie32

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik wat teveel vruchtwater heb morgen k ...
Wat spannend succes vandaag ! Laat je weten hoe het was?

één maand geleden

Hier inmiddels al een tijdje wekelijks op controle, ben kortademig door dat mijn middenrif geen ruimte meer heeft . Ze gaan nu elke week bekijken of het noodzakelijk is vruchtwater toch te gaan aftappen door middel van een punctie. Onze kleine heeft waarschijnlijk een Tracheo-oesofageale fistel waardoor de maaginhoud minder is en dit veroorzaakt het te vele vruchtwater samen met de kans op downsyndroom. Het is geen leuke zwangerschap maar de kleine doet het goed. Groeit boven gemiddeld en heeft ook verder geen symptomen van downsyndroom. Buiten een mogelijke opening tussen de slokdarm en luchtpijp wat ze ook pas met zekerheid kunnen zeggen na de geboorte. Dus eigenlijk is niks zeker . Daarbij eigenlijk altijd harde buiken en gespannen buik. We kijken uit naar einde zwangerschap zodat we geen onzekerheid meer hebben.

één maand geleden

Reactie op stiertje82

Ja doe ik

één maand geleden

Reactie op stiertje82

De echo bij de gynaecoloog was goed gelukkig Alleen ruim in vruchtwater maar dat had ik bij de 1e ook

één maand geleden

Reactie op debbie32

De echo bij de gynaecoloog was goed gelukkig Alleen ruim in vruchtwater ma ...
Ohh wat fijn dat alles goed is! Geniet van je zwangerschap.

één maand geleden

Hoi, ik heb het ook. Bij 20 weken zat m’n baarmoeder al helemaal bovenin. Inmiddels ben ik 30 weken zwanger. Ik was al medisch en heb nu elke twee weken controle en een groeiecho. Gelukkig heeft de kleine dame een goede maagvulling (leek eerst van niet) en groeit ze goed. Het geeft vooral mijzelf veel pijnklachten, vooral een stekende pijn onder mijn borst en ik ben ook kortademig. Wat naar dat jullie zoveel onzekerheid hebben. Maar ook fijn dat jullie kleine het zo goed doet, dat maakt het toch beter te doen. Tenminste bij mij werkt dat zo.

één maand geleden

Reactie op mariajjj

Hoi, ik heb het ook. Bij 20 weken zat m’n baarmoeder al helemaal bovenin. I ...
Hoi , ohh dat is ook pittig inderdaad, de laatste week gaat het hier een stuk minder. Mijn buik is in 4 weken 12 centimeter in omvang gegroeid waarvan de laatste week 3,5cm heb 24/7 maagzuur en dat strakke gespannen gevoel boven in is naar , mijn hele buik voelt inmiddels zo en is niet soepel meer . Hebben ze het bij jou gehad over eventueel vruchtwater aftappen?

één maand geleden

Reactie op stiertje82

Hoi , ohh dat is ook pittig inderdaad, de laatste week gaat het hier een st ...
Nee daar hebben ze het niet over gehad. Maar online heb ik hierover gelezen dat het niet vaak wordt gedaan omdat het vruchtwater vaak snel weer terugkomt. Ik zou zelf het ook te spannend vinden vanwege de risico’s. Ik heb wel al vrij snel omeprazol gekregen tegen maagzuur klachten. Maar ik heb niet het idee dat mijn maag veel klachten geeft, vooral mijn middenrif… Maar als ik een beetje bezig blijf en niet teveel zit en lig is het nog wel te doen gelukkig.

23 dagen geleden

Reactie op stiertje82

Hoi , ohh dat is ook pittig inderdaad, de laatste week gaat het hier een st ...
Hoe gaat het nu met je?

21 dagen geleden

Reactie op mariajjj

Hoe gaat het nu met je?
Hoi Mariajjj, het gaat hier niet zo lekker, staan en zitten is lastig en lig veel op bed, morgen weer op controle ze willen vruchtwater gaan verminderen omdat het per week extreem blijft toe nemen. Ook eten is lastig heb wel honger maar krijg er niet genoeg in, ben al 2,3 kilo afgevallen wat niet goed is gezien de goede groei van de kleine en toename vruchtwater. Ik zal waarschijnlijk opgenomen gaan worden. Hoe is het met jou?

21 dagen geleden

Hoeveel CM is jullie Afi?

21 dagen geleden

Reactie op Chey..

Hoeveel CM is jullie Afi?
Hoi Chey , vorige week zat ik op 33 , maar de afi is ook afhankelijk van je postuur wanneer de complicaties lastiger worden, ik ben 1.69 en slank gebouwd dames maar 34/ broek voor zwangerschap 26 .

21 dagen geleden

Reactie op stiertje82

Hoi Chey , vorige week zat ik op 33 , maar de afi is ook afhankelijk van je ...
Stijgt het steeds meer? En wat kunnen bijvoorbeeld de complicaties zijn? Enn hoeveek weken zwangerschap is de 33 cm gemeten?

21 dagen geleden

Reactie op Chey..

Stijgt het steeds meer? En wat kunnen bijvoorbeeld de complicaties zijn? En ...
Dat was met 29+5 complicaties zijn moeite met eten , kortademigheid, continue harde buiken, niet meer kunnen slapen door de grootte van je buik en overal pijn door het gewicht… rug,bekken, knieën. En maagzuur en eten wat omhoog blijft komen.

21 dagen geleden

Reactie op stiertje82

Hoi Mariajjj, het gaat hier niet zo lekker, staan en zitten is lastig en li ...
Wat vervelend dat het maar toe blijft nemen. En een opname lijkt me ook echt niet fijn. Hoe kijk je daar tegenaan? Bij mij is het stabiel gebleven, nog steeds veel pijnklachten vooral als ik lig of langer zit. Maar omdat het niet erger wordt is het voor mij nu wel te doen. Ik herken wel dat ik veel minder eet dan eerder. In het ziekenhuis zijn ze tevreden met hoe het gaat, en met onze dochter gaat het qua groei ook goed. Dus ik blijf rustig aan doen, maar wel met veel bewegen 😊.

21 dagen geleden

Ik ben inmiddels ook medisch geworden vanwege polyhydramnion. Aanstaande maandag heb ik wederom een GUO waarbij de organen nogmaals net als met de 20 weken echo in detail worden bekeken om een mogelijke oorzaak te vinden. Ik ben benieuwd wat het beleid daarna gaat worden.

20 dagen geleden

Reactie op mariajjj

Wat vervelend dat het maar toe blijft nemen. En een opname lijkt me ook ech ...
Ohh wat fijn dat het wat stabiel blijft voor je, en heerlijk dat je nog veel kan bewegen bij mij zorgt dat voor enorme harde buiken /voorweeen het is niet mijn eerste kindje dus ze zijn bang voor een vroeggeboorte door breken van de vliezen wat dus absoluut niet mag buiten het ziekenhuis. En qua opname nee het lijkt mij echt niks maar zoals het nu lichamelijk gaat gaat ook niet meer . Vandaag mijn afspraak ik zal laten weten wat ze gaan doen🙂

20 dagen geleden

Reactie op feyza-xx

Ik ben inmiddels ook medisch geworden vanwege polyhydramnion. Aanstaande ma ...
Spannend Feyza, heb je wel een suikertest gehad? Dat kan ook een oorzaak zijn. Laat je weten hoe het maandag was in het ziekenhuis? Ik heb vandaag weer een guo ik heb deze inmiddels wekelijks.