3 Reacties

2 dagen geleden

Oh jeetje wat schrikken! Hopelijk gaat het niet die kant op, maar misschien wel fijn om al een soort van voorbereid te zijn. Ik ben bij mijn eerste opgenomen met zwangerschapsvergiftiging (gelukkig was ik al wel 40 weken) na 3 dagen ziekenhuis en ctg zijn ze de hartslag kwijt geweest waardoor er een spoed keizersnede volgde. Ik heb dus geen tips op een voorbereiding van de keizersnede maar weet wel hoe het is. De tas is dus eigenlijk hetzelfde als je natuurlijk gaat bevallen. Ik had gepakt voor de baby, paar spulletjes voor mijn man en dan voor mezelf. Onderbroeken vond ik niet fijn zitten na de keizersnede dus ik had de boxers van mijn man aan aangezien deze hoger zitten dan dames onderbroeken. De heren boxer heeft ook een breder gedeelte voor je kraamverband, ideaal! Kraamverband heb je met een keizersnede ook net zo goed nodig. Ik had het wel fijn gevonden om van te voren te weten dat je dus behoorlijk veel bloed verliest als je weer naast je bed komt te staan. Een nachthemd/japon vond ik fijner dan een echte pyjama aangezien broeken dus ook weer vervelend op de wond kunnen drukken. Kraamverband en ander gaasjes zijn allemaal in het ziekenhuis aanwezig. Verder wil ik nog zeggen dat ondanks dat het een spoed keizersnede is geworden, ik het een hele mooie bevalling vond! Het gaat misschien niet zoals je voor ogen hebt maar je wordt wel (opnieuw) mama! Zelf hoop ik nu natuurlijk te bevallen maar mocht het een keizersnede worden dan wordt ik daar niet onrustig van. Hopelijk houd jullie kleintje het nog even vol! En voor jou/jullie sterkte in deze onzekere tijd!

2 dagen geleden

Ik heb 2 weken geleden een onverwachte keizersnede gehad. Ik had helemaal nog niks ingepakt (was 31+6), maar thuis samen met de verloskundige wat dingen in de tas gegooid zoals grote shirts en de boxers van m'n man (echt een aanrader met kraamverband!). Neem vooral de dingen mee die je ook naar een vaginale bevalling meeneemt en zorg voor wat losse kleding. Veel geluk en sterkte met wat komen gaat 🩷

één dag geleden

Wat schikken ! Ik heb zelf een spoedkeizersnede gehad met 34.5 bij mijn dochter door bijna dezelfde reden alleen bij mij was het acuut. Ik ging voor minder leven voelen op controle en een uur later lag ik op de OK zonder vluchttas of wat dan ook. Ik denk dat je je niet echt kan voorbereiden maar dat je het vooral over je heen moet laten komen. Bij mij was er sprake van een acute anemie zonder nog enige bloedtoevoer vanuit de placenta , sterker nog die hele dat hele bloedvat leek verdwenen en eigenlijk had ik daardoor een transfusie met mijn kind. Erg zeldzaam! Maar zo te lezen word erg goed in de gaten gehouden bij elke twijfel gelijk bellen aub. Iedereen ervaard een bevalling en keizersnede anders , de keizersnede zelf is zo gebeurd maar het herstel vond ik pittig. Ik ben zelf na 3 dagen weer van alles gaan doen , liep zelfs na 4 dagen in de prenatal om maat 44 te kopen maar dat is dus niet de bedoeling. Doordat ik int begin maar door ben gegaan heb ik zeker een jaar last gehad van de plek van de wond , rugpijnen en geen gevoel in de onderbuik , dat is er lastig met plas ophouden. Mooier kan ik het niet maken maar als je goed je rust neemt voor je herstel en daarna ook echt stabiliteitsoefeningen gaat doen moet het goed komen. Ik hoop dat alles goed verloopt en wens je heel veel suc6! X